728 x 90

افشاي شكنجه گاهها در عراق,اعتراض عليه مالكي,

احضار حسن الشمری برای توضیح درباره اوضاع زندانها و بازداشتگاههای غیرقانونی

-

حیدر الملا
حیدر الملا
حیدر الملا، نماینده پارلمان عراق از العراقیه گفت درخواستی با امضای 100نماینده پارلمان برای احضار وزیر دادگستری حسن الشمری ارائه شده است تا درباره اوضاع زندانها و بازداشتگاههای غیرقانونی صحبت شود.

سخنگوی العراقیه که با تلویزیون بغداد مصاحبه می‌کرد گفت: امروز پرونده بازداشت‌شدگان پرونده خونینی است. تلاشهای بسیاری برای پیدا کردن راه‌حلهای تضمین‌دار در رابطه با اوضاع بازداشت‌شدگان و دستگیریهای خودسرانه وجود دارد و ما امیدواریم که تلاشمان در این رابطه به وضع قانون منتهی شود اما برخی طرفها در برابر وضع این قانون سنگ‌اندازی می‌کنند اما قطعاً این موانع ما را از وضع این قانون منصرف نمی‌کند لیکن برخی راه‌حلهایی برای میزان تخلفاتی که بر ضد بازداشت‌شدگان عراقی در زندانها و مراکز بازداشت صورت می‌گیرد پیدا می‌کنیم، به‌ویژه بعد از این‌که موضوع تجاوز به زندانیان زن به میان کشیده شد، تخلفات بسیاری را پیدا کردیم.

وی افزود: امروز مشکل ما در عراق این است که برخی دستگاههای امنیتی و فرماندهیهای نظامی مثل تیپ 54 و تیپ56 بازداشتگاهها و مراکز بازداشتی را اداره می‌کنند که در آن وحشیانه‌ترین موارد نقض حقوق‌بشر را مرتکب می‌شوند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3de95c8-1d9f-47b8-aab0-741ace9ec156"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات