728 x 90

دخالتهاي رژيم,

اقشار مختلف مردم عراق دیدار احمدی‌نژاد از بغداد را محکوم می‌کنند

-

تظاهرات ضد احمدی نژاد در عراق
تظاهرات ضد احمدی نژاد در عراق
پارلمان شورای شیوخ و اعیان و سمبلهای عراق طی بیانیه‌یی با عنوان ”از دیدار احمدی‌نژاد از بغداد استقبال نمی‌کنیم“ نوشت:
دیدار احمدی‌نژاد از عراق را محکوم می‌کنیم. ما احمدی‌نژاد را مسبب و عامل اصلی همه این بحرانها در منطقه و عراق می‌دانیم. این‌که چگونه او که فرمانده نیروی تروریستی قدس است و بمب و سلاح به عراق ارسال می‌کند می‌تواند بحران کردها با دولت مرکزی را حل نماید جای تعجب است... ما از همه شخصیت‌ها و پارلمانترها و تمام اقشار جامعه عراق می‌خواهیم که به هر شکل به این دیدار اعتراض نمایند... .

اقشار مختلف مردم استان الانبار عراق شامل روحانیون، شیوخ عشایر و افسران سابق ارتش، مخالفت قاطع خود را با استقبال از پاسدار احمدی‌نژاد در بغداد ابراز کردند چرا که دیدار او در کادر یک توطئه جدید علیه مردم شریف عراق است.

سرلشگر ستاد خمیس السویداوی یکی از افسران ارتش سابق عراق در رمادی گفت ”دیدار احمدی‌نژاد جنایتکار از بغداد غیرقابل‌قبول است و دولت مالکی و همه احزاب باید استقبال از او در عراق را رد کرده و سفیر مشکوک او را از بغداد اخراج نمایند“.
وی افزود ”دولت جنایتکار ایران تلاش می‌کند عراق را ویران کرده و شبه‌نظامیان و احزابی که به آنها پول می‌دهد مثل حزب الدعوه، جیش المهدی، شاخه نظامی سپاه بدر و سپاه قدس ایران را به کشتن مردم عراق و ترور شخصیتهای ملی که علیه طرح و پروژه خبیثانه این رژیم می‌ایستند وارد نماید“.

محمود الشمری سرتیپ ستاد نیروهای ویژه و یکی از افسران ارتش سابق در فلوجه گفت ”سفر احمدی‌نژاد پلید به عراق در کادر یک توطئه جدید علیه عراق و مردم قهرمان سوریه و امت عربی در تمامیت آن قرار دارد“.
وی افزود ”ما تا زمان آزادسازی بغداد از بیرون راندن رژیم ایران و هسته‌های جنایتکارش دست برنمی داریم و تلاشهایمان را برای مقابله با پروژه‌های صفوی تحت هر اسم و مزدوران ایران در عراق و بغداد و الانبار افزایش می‌دهیم“».

جنبش آزادیيبخش جنوب عراق با صدور بیانیه‌یی نسبت به سفر رئیس‌جمهور رژیم ایران به بغداد هشدار داد و آن را اهانت به احساسات مردم عراق دانست. در این بیانیه به اقدامات سرکوبگرانه رژیم ایران در سوریه و انتقال تجارب کشتار و شکنجه و قتل به بشار اسد اشاره شده و آمده است: سفر احمدی‌نژاد برای هماهنگ جهت جلوگیری از سقوط بشار اسد و بحث بر سر بحران کردی و دولت مرکزی عراق استدر بیانیه جنبش آزادیبخش جنوب عراق تأکید شده: دولتی که خودش منشأء بحران دردنیا و خاورمیانه و به‌خصوص عراق و منشاء صدور تروریسم و گروههای مرگ است مسخره است که برای حل بحران عراق به کشور ما بیاید. رژیم ایران از زبان یکی از مسئولین خود به صراحت می‌گوید که ما در داخل کشور خودمان نمی‌جنگیم بلکه غزه و عراق سپر حفاظتی ما در برابر تهاجمات احتمالی هستند... ..جنبش آزادیبخش جنوب دیدار احمدی‌نژاد را از عراق قاطعانه محکوم نموده و آن را توهین به احساسات مردم عراق می‌داند و هرکس که به دیدار او برود نیز در هر مقامی که باشد نماینده مردم عراق نیست. لذا ما همه مردم را به اعتراض علیه این دیدار در تمام شهرها عراق فرا می‌خوانیم.

کانون جوانان برای آینده عراق طی بیانیه‌یی با عنوان ”نه به حضور احمدی‌نژاد در بغداد“ ضمن معرفی احمدی‌نژاد به‌عنوان عامل اصلی کشتار مردم عراق، از جوانان و دانشجویان و استادان و تمامی اقشار جامعه عراق خواست که همزمان با تظاهرات اعتراضی به کمبودهای خدماتی در شهرها، به تظاهرات علیه احمدی‌نژاد نیز برخیزند.در این بیانیه آمده است: گفته می‌شود که احمدی‌نژاد برای حل مسأله اقلیم با دولت مرکزی عراق به بغداد می‌آید. مسخره است که کسی که خودش عامل بحران در جهان و به‌خصوص عامل بحران در خاورمیانه و عراق است برای حل مسئله داخلی عراق می‌آید. لذا ما به حضور احمدی‌نژاد در عراق نه می‌گوییم...

انجمن پزشکان و دانشگاهیان در دفاع از حقوق‌بشر در عراق طی بیانیه‌یی اعلام کرد: با تأکید می‌گوییم که مردم عراق از عرب و کرد و ترکمان و مسلمان و مسیحی و تمامی اجزاء تشکیل دهنده مردم عراق ابداً به آمدن احمد نژاد به عراق خوش‌آمد نمی‌گوید. کسی که دستانش به خون مردم عراق آلوده است و کسی که به دخالتهای گسترده رژیم ایران اعتراف نمود وقتیکه گفت: «ما آمده‌ایم که مکان خالی آمریکاییها در عقب‌نشینی پر کنیم» و روشن است که این پرکردن یعنی چی؟ و کافی است که به دخالت در انتخابات عراق و تغییر مسیر دموکراسی اشاره کنیم، احمدی‌نژاد کسی بود که مخالفین مالکی را مفسد نامید. چه کسی که نداند که به‌دنبال تحریمهای بین‌المللی اموال ایرانی در عراق توسط سر سپردگانش در دولت عراق شستشو می‌شود، چه کسی از انباشت کالاهای فاسد ایرانی در بازارهای عراق ضرر می‌کند، احمدی‌نژاد به عراق می‌آید که که از حساب فرزندان عراق حالت انزجاری که مردم ایران از او دارند و بحرانی که او در داخل ایران و همدستانش در عراق دارند جبران نماید
احمدی‌نژاد هم‌چنین تلاش می‌کند که بر انزوای ایران از جنبه بین‌المللی و منطقه ای پرده‌پوشی نماید، او می‌خواهد در این دیدار این را نمایش دهد که کنترل کننده اول و آخر در عراق است و در آستانه سقوط رژیم سوریه همه اعراب را تحقیر کرده و تهدید نماید تا این‌که جبهه ای را که در سوریه علیه دموکراسی تشکیل داده است به عراق منتقل نماید به‌ویژه این‌که رژیم بشار در سوریه ضربات سختی از مردم سوریه دریافت کرده است

 

 

تجمع سازمانهای مجتمع مدنی عراقی با عنوان ”احمدی‌نژاد به تو خوش‌آمد نمی‌گوییم ”به محکوم کردن سفر احمدی‌نژاد به عراق فراخوان داد.
در این بیانیه آمده است: چه کسی است که نداند دولت عراق وابسته به ایران است و هدف احمدی‌نژاد از این سفر در بردن خودش از تحریمهای بین‌المللی و بحرانهای داخلی و منطقه ای و مسائل سوریه است که انقلاب سوریه در حال پیشرفت است... .
به جوانان و مردم عراق فراخوان می‌دهیم که به اعتراض به این سفر به هرشکلی از اشکال برخیزند... .

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/08a8095b-4527-4a24-bfb1-506704ad79ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات