728 x 90

سوريه,

جنایت بشار اسد علیه آوارگان فلسطینی در سوریه

-

کمپ پناهندگی فلسطینیان در یرموک
کمپ پناهندگی فلسطینیان در یرموک
برای اولین بار رژیم سوریه هواپیماهای میگ را برای بمباران اردوگاه یرموک بزرگترین اردوگاه فلسطینی در سوریه فرستاد. بمباران، یک منطقه مسکونی را در نزدیکی مسجد عبدالقادر الحسینی در اردوگاهی در نزدیکی دمشق هدف قرار داد. این بمباران دهها کشته و مجروح بر جای گذاشت. طی روزهای اخیر بمباران اردوگاه یرموک توسط رژیم سوریه افزایش یافته است درگیریهای خونینی هم وجود داشته و ارتش آزادی توانسته است بر این اردوگاه مسلط شود.

نیروهای وابسته به احمد جبرئیل رهبر جبهه مردمی ارتش فلسطین و هم‌پیمان تاریخی بشار اسد از خیلی از مواضعش عقب نشسته است. اخباری وجود داشته که جبرئیل دمشق را ترک کرده است، اخبار رسیده از ارتش آزادی حاکی است که آنها توانستند مراکز امنیتی نیروهای احمد جبرئیل را به کنترل خود درآورند. علاوه بر این، به گفته شبکه اخبار فلسطین دهها تن از افراد از این جبهه جدا شده و به صفوف ارتش آزادی پیوستند.

نیروهای فلسطینی و سوری می‌گویند نظام سوریه از اول انقلاب تلاش می‌کند فلسطینیها را به درگیری به نفع باقی حاکمیت خود بکشاند. اما موفق نشد. از همان ابتدا سلسله تظاهراتی در اردوگاه یرموک در اعتراض به بمباران کمپ فلسطینی رمله برگزار شد و بعد از آن هم کمپ پناهندگان در درعا بمباران شد. درگیریها بعد از آن‌که 16تن از سربازان ارتش آزادیبخش فلسطین به‌دست نیروهای نظام سوریه کشته شدند بالا گرفت. کار به آنجا کشیده که فلسطینیها احساس کردند نظام سوریه می‌خواهد از آنان برای باقی ماندنش در حاکمیت سو استفاده کند. آزادی اردوگاه فلسطینی یرموک توسط رزمندگان شورای نظامی دمشق نشانه این است که خون سوریه‌ایها و فلسطینیها به هم آمیخته شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f7e344d-bd48-40af-9500-a15eec360ca2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات