728 x 90

ليبرتي,

فراخوان سازمان حقوق‌بشری سیتیزن واچ در سنت پترزبورگ برای به رسمیت شناختن لیبرتی به‌عنوان کمپ پناهندگی

-

پستهای بازرسی نیروهای عراقی در کمپ لیبرتی
پستهای بازرسی نیروهای عراقی در کمپ لیبرتی
 
فراخوان سازمان حقوق‌بشری سیتیزن واچ در سنت پترزبورگ روسیه به کمیسر عالی پناهندگان ملل‌متحد برای اعلام لیبرتی به‌عنوان کمپ پناهندگی و خاتمه دادن به رفتار ضدانسانی دولت عراق

کمیسر عالی پناهندگان ملل متحد،
آقای آنتونیو گوترز،

ما بدین وسیله نگرانی عمیق خود را نسبت به وضعیت مجاهدان اشرف که تحت اشرف یونامی مجبور به ترک اشرف و انتقال به لیبرتی شدند ابراز می‌کنیم.
اخیراً گروه کار بازداشتهای خودسرانه سازمان ملل در گزارش خود رفتار با ساکنان لیبرتی را نقض قوانین بین‌المللی و منشور جهانی حقوق‌بشر و کنوانسیونهای بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و اعلام کرده است شرایط کمپ لیبرتی مشابه یک مرکز بازداشت است.
طاهر بومدرا رئیس پیشین دفتر حقوق‌بشر یونامی و مشاور سازمان ملل در امور اشرف نیز در جلسه استماع کنگره آمریکا تصریح کرده که کمپ لیبرتی شبیه زندان و یک زندان است.
دولت عراق به این بهانه که لیبرتی یک مکان موقت ترانزیت است به رد کردن خواستهای ساکنان و آزار و اذیت و اعمال فشار داده و از این عنوانی موقت به‌عنوان سرپوشی بر نقض حقوق اولیه انسانی مجاهدان لیبرتی استفاده می‌کند و این در حالی است که کمیساریای عالی پناهندگان از جمله بیانیه اول فوریه 2012 بر آزادی تردد و اقامت در شرایط امن و مناسب و برخورداری از حفاظتهای بنیادین امنیت و رفاه تأکید کرده است.
دولت عراق در حال حاضر پس از لغو لیست‌گذاری مجاهدین خلق ایران در آمریکا دیگر هیچ بهانه‌یی برای تضییع حقوق مجاهدان لیبرتی ندارد و باید هر گونه محدودیت در آزادی رفت و آماد و دسترسی آنان به وکیل را از میان بردارد.
ما در سازمان حقوق‌بشری سیتیزن واچ در سنت پترزبورگ روسیه از شما به‌عنوان کمیسر عالی پناهندگان ملل‌متحد می‌خواهیم که لیبرتی را به‌عنوان کمپ پناهندگی تحت حمایت و حفاظت بین‌المللی اعلام کنید تا دولت عراق به خودش اجازه ندهد تحت عنوان محل موقت ترانزیت خواستهای رژیم ایران را برای اعمال محدودیتهای ضدانسانی علیه مجاهدان لیبرتی به اجرا درآورد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c24c722-e724-4176-8536-094739ad51b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات