728 x 90

-

خرید سلاحهای پیشرفته توسط عربستان

-

 -
-
عربستان سعودی برای مقابله با تهدیدهای رژیم ایران، خواستار خرید تجهیزات نظامی پیشرفته از آلمان شده است. عربستان دهها میلیارد دلار هم از آمریکا سلاح و تجهیزات نظامی خریداری کرده است:
به گزارش هفته‌نامه‌ ”اشپیگل“، عربستان سعودی از آلمان تقاضای صدها دستگاه نفربر زرهی ”بوکسر“ کرده است. نفربر ”بوکسر“در حال حاضر برای نقل‌و انتقال نیروهای نظامی آلمان در افغانستان به‌کار می‌رود. اگر آلمان با فروش این نفربر به عربستان سعودی موافقت کند، گارد ویژه‌ی سلطنتی این کشور را به یکی از مدرن‌ترین خودروهای زرهی جهان مسلح کرده است. بوکسر“ این توانایی را دارد که در جاده‌های آسفالته با سرعتی نزدیک به یکصد کیلومتر در ساعت حرکت کند. عربستان سعودی پیشتر تقاضای خرید دست‌کم ۲۷۰ فروند تانک ”لئوپارد ۲“  کرده بود


دولت آلمان هنوز آماری در رابطه با صادرات جنگ‌افزار در سال جاری میلادی منتشر نکرده، اما از ژانویه تا نوامبر، شش مورد بیمه‌ی دولتی هرمس به میزان ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو برای تضمین ارسال تجهیزات جنگی به کشورهای در حال توسعه تصویب شده است.


دولت آلمان با این مصوبه، سقف بیمه‌ی هرمس را نسبت به سال ۲۰۱۱ حدود ۸۰۰ میلیون یورو افزایش داده است. یک فقره بیمه‌ی هرمس به میزان ۷۰۰ میلیون یورو برای صادرات زیردریایی ”۲۰۹“ به مصر در نظر گرفته شده است.


آلمان سومین صادرکننده‌ بزرگ تسلیحات در جهان به‌شمار می‌رود. بر اساس گزارشی که مؤسسه‌ی تحقیقات صلح در استکهلم در تابستان امسال تهیه کرده بود، سهم آلمان در فروش و صدور جنگ‌افزارهای متعارف در جهان بیش از ۱۱ درصد است. این میزان برابر با سهمی است که انگلیس و فرانسه مشترکاً در فروش جنگ‌افزار در جهان دارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9db8fa53-83d2-457c-b92a-b1b3e1ca9b30"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات