728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

وحدت صفوف کردها در برابر مالکی

-

مسعود  بارزانی و جلال طالبانى
مسعود بارزانی و جلال طالبانى
نیروهای کردستان عراق، اتاق عملیات دجله را که به دستور نوری مالکی در کرکوک تشکیل شد، عامل تشنج می‌دانند و می‌گویند این اقدام باعث شده که ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه رویاروی هم بایستند. این امر طالبانی و بارزانی را بر آن داشت که تشکیل جلسه داده و موضع متحد اتخاذ کنند.

یکی از اعضای رهبری اتحادیه میهنی کردستان: ”توافق کامل بین دو حزب اصلی در این رابطه وجود دارد. این موضوع از نظر اقلیم کردستان یک موضوع ملی است، به این خاطر بر سر این موضوع هیچ اختلافی ندارد“
حزب دموکرات کردستان از این‌که طالبانی و بارزانی در مقابله با چالشی که مالکی آن را به‌وجود آورده در یک صف هستند احساس رضایت می‌کند.

هیمن هورامی، از رهبری حزب دموکرات کردستان: عملیات دجله خطر اصلی برای امنیت ملی کردستان است. این صرفاً خطری علیه یک حزب، یک فرد، یک رهبر یا یک سیاستمدار نیست بلکه این خطر علیه همه مردم کردستان عراق و روند سیاسی عراق است و طبیعی است که ما موضع متحد و پیام متحدی داشته باشیم.
جنبش تغییر کردستان نیز که معمولاً موضع متفاوت با موضع دو حزب اصلی در قبال آنچه در عراق رخ می‌دهد، اتخاذ می‌کرد، این بار موضع هماهنگ با موضع دو حزب دارد.
یوسف محمد، عضو مؤسس شورای ملی جنبش تغییر: ”وارد کردن ارتش برای تعیین‌تکلیف این اختلافات برخلاف قانون اساسی است. اقدامی که می‌تواند منجر خشونت در منطقه‌یی شود که به تنوع ملی و مذهبی شناخته شده است“.
شرایط سیاسی در کردستان عراق حتی دو ماه قبل مثل حالا نبود. آن زمان شاهد دو دستگی بین طالبانی و بارزانی بر سر مواضعشان در قبال مالکی بودیم. اما در حال حاضر همین مالکی با سیاستهایش باعث شده تا طالبانی و بارزانی موضعی متحد اتخاذ کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d3f0485-64e8-474a-9d8c-fd86b7ab4b23"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات