728 x 90

علمي,محيط زيست ,

از یک روستای ساده تا یک شهر مدرن

-

 -
-
از یک روستایی ساده و بدون امکانات تا مدرنترین شهر، تنها با خلاقیت و پشتکار

در شمال شانگهای دهکده «هواکسی» Huaxi واقع شده. این دهکده پر از کارخانه و تأسیسات صنعتی است. مجموعه‌یی از آثار قدیم و جدید، این دهکده را ثروتمندترین منطقه در چین کرده است.
مدینه فاضله چین، هواکسی، ثروتمندترین دهکده چین و محل سکونت 330هزار نفر است که در خود نمونه کوچک شده‌یی از دیوار چین، طاق پیروزی پاریس و مهمتر از همه دهکده معلقی با یک آسمان خراش 320 متری و با بهای نیم میلیارد دلار است.
در دهه 1960 «هواکسی» فقط یک نقطه! روی نقشه بود که در آن تنها دو هزار کشاورز زندگی می‌کردند. اما زمانیکه فرماندار این ناحیه اوضاع را در دست گرفت. همه چیز تغییر کرد.
رو رن بائو Ru Ren Bao: تا آن زمان همه روی کشاورزی متمرکز بودند، ولی من می‌خواستم صنعت را هم وارد کنم. البته این کار ممنوع بود. کمیته مرکزی و دولت مخالف این نظریه بودند. به همین خاطر این کار را در خفا کردیم.


دهها دهکده دیگر با وارد کردن کارخانه‌های مختلف از فلزات گرفته تا پارچه‌بافی و پتروشیمی و حتی کارخانه مشروب سازی راه هواکسی را دنبال کردند.


رئیس یک کارخانه پارچه بافی: ما نیاز به سرمایه اولیه داشتیم، به همین خاطر از مردم دهکده درخواست پول کردیم. از هر کدام دو هزار «یوآن» گرفتیم و به آنها سهم کارخانه فروختیم. این پول زیادی برای مردم بود، لذا بسیاری مجبور شدند قرض کنند. اما این کار نتیجه داد و با رونق اوضاع اقتصادی «هواکسی» توانست کمک مردم را به آنها باز گرداند. ساکنان بهداشت و درمان، تحصیلات و حتی خانه به‌طور رایگان گرفتند. مردم در خیابانهای پهن و تازه ساخته هواکسی با ماشینهای خارجی خود این طرف و آنطرف می‌روند.


رو رن بائو: همه افراد و جامعه ما ثروتمند شده‌اند. مگر سوسیالیسم چیز دیگری می‌خواهد؟ وقتی مردم شاد و راحت هستند، سوسیالیسم کار خود را کرده است.


مردم برای تقدیر از فرماندار ”رو“ یک فیلم ساختند و توریستها هم به این دهکده سرازیر شدند تا ثروت خیره کننده آن، خصوصاً مجسمه بی‌نظیر یک گوزن که از یک تن طلای خالص ساخته شده را ببینند.


رو رن بائو، هواکسی را خلق کرد، اما یک روز باید آن را تحویل نسلهای بعدی بدهد. دستی که این میراث را تحویل خواهد گرفت، پسرش است که این پیروزی را به یک صنعت خانوادگی تبدیل خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a6cd5cf8-2029-4c8c-8ced-2f0db82f6b03"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات