728 x 90

سفرهاي خواهر مريم,

مریم رجوی در کنفرانس پاریس: «زمان سرنگونی ملاها در ایران فرا رسیده است»

-

مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
 
کنفرانس بین‌المللی در پاریس با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

خروج مجاهدین از لیست آمریکا، چشم‌انداز تغییر در ایران در سال 2013 - 27آبان 1391 (17نوامبر 2012)

خبرگزاری فرانسه: مریم رجوی: «زمان سرنگونی ملاها در ایران فرا رسیده است»

خبرگزاری فرانسه 17نوامبر 2012 (27آبان) پاریس
روز شنبه مریم رجوی در پاریس گفت خروج مجاهدین خلق از لیست تروریستی ایالات متحده تعادل‌قوا را در ایران تغییر داده و راه را برای بالا گرفتن جنبشی که قادر است ملاها را سرنگون کند باز کرده است.
رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران در جریان یک گردهمایی در پاریس گفت خروج مجاهدین خلق از لیست آمریکا جنبش شایسته را که می‌تواند محور یک تحول بزرگ باشد از قید و بند 20ساله بیرون آورده است.
خانم رجوی گفت: نتیجه فوق‌العاده‌ای که این اوضاع به دست می‌دهد در یک جمله خلاصه می‌شود، زمان سرنگونی آخوندها فرا رسیده است.
به نظر او لغو این برچسب در آمریکا امکان داده است که جنبش در داخل تجدید قوا کند و واحدهای مقاومت را گسترش داده و شرایط به هم پیوستن آنها را فراهم سازد. وی ادامه داد یک لحظه نادر و استثنایی در تاریخ مبارزه ما فرا رسیده و باید به هر قیمت ممکن سرنگونی را محقق کرد. می‌توان و باید.
خانم رجوی بار دیگر مماشات بخشی از سیاستمداران غربی در قبال ایران را محکوم کرد و خواستار بسته شدن سفارتخانه‌های رژیم ایران گردید. چندین شخصیت خارجی در این کنفرانس شرکت کرده بودند که در میان آنها شهردار سابق نیویورک رودی جولیانی و کاندیدای سابق ریاست‌جمهوری کلمبیا اینگرید بتانکور به چشم می‌خوردند.
بعد از انگلستان در سال 2008 و اتحادیه اروپا در سال 2009 مجاهدین را از لیستهای خود خارج کردند ایالات متحده نیز در پایان ماه سپتامبر امسال مجاهدین را از لیست خود خارج کرد.


قاضی فرانسوا کلکومبه - بنیانگذار سندیکای فرانسه

خانم رئیس‌جمهور، خانمها و آقایان، دوستان گرامی، من مفتخرم که این کنفرانس را به نام کمیته فرانسوی برای یک ایران دموکراتیک افتتاح می‌کنم.
این کنفرانس دربرگیرنده پارلمانهای کنونی و پیشین، قضات، مدافعان حقوق‌بشر و بسیاری از شهروندان است که از سالها پیش در کنار مقاومت ایران مبارزه کردند و تلاش کردند و سرانجام موفق شدند تا این جنبش را از لیستهای متعددی که در آن قرار داده شده بود، خارج کنند و امروز خوشحالیم که پیروزی خروج از لیست آمریکا را به ثبت می‌رسانیم. کسانی که در این‌جا هستند، بسیاری از نمایندگان از ایالات متحده و همچنین دیگران که با تعهد شخصی و با تلاشهایشان سهم به‌سزایی در تحقق این دستاورد داشته‌اند. در حقیقت، قضاییه آمریکا مانند قضاییه اروپا، بریتانیا و فرانسه، به مقامات مختلف سیاسی فرمان دادند که مجاهدن را از لیست خارج کنند. در هر صورت، هیلاری کلینتون اقدام به خارج کردن مجاهدین از لیست کرد. و به اعتقاد من یک رخداد بسیار مهم است. که شاید هنوز اهمیت آن چنان که باید درک نشده باشد. همچنین به اختصار بگویم که نمی‌توان از پیروزی کامل صحبت کرد و اشتباه است اگر موضوع بی‌خانمان‌سازی افرادی که از اشرف به لیبرتی رفته‌اند را فراموش کنیم.
وضعیت روزانه آنها از آنچه در اشرف بود بدتر است و در نهایت وضعیت اشرف را فراموش کرد، حتی اگر چند تن از اعضای سازمان برای فروش اموال در آنجا مانده‌اند. همه اینها باید در ذهن ما زنده باشد، اما به‌خصوص مهم است که اکنون به سوی آینده بنگریم.
با نگریستن به آینده احساس می‌کنیم که برخی چیزها تکان خورده‌اند. من همچنین فکر می‌کنم در سیستمهای اداری فرانسه و پارلمان چیزی تغییر خواهد کرد. اما خانم رئیس‌جمهور شما می‌دانید که هیچ چیز به‌سادگی پیش نخواهد رفت.
این یک مبارزه لحظه به لحظه و پر از دست‌انداز است. اما پیروزی نیز در بر دارد. این آرزویی است که من دارم. آرزوی موفقیت تمام عیار. وضعیت در فرانسه و وضعیت در جهان و وضعیت در خاورمیانه نشان می‌دهد که در هر لحظه همه چیز ممکن است تکان بخورد. رژیم ایران دارای یک نقش مرکزی در آشفتگی کنونی در خاورمیانه است که زندگی را غیرممکن کرده است. برای حل مسائل باید به هر کاری دست زد تا رژیم ایران که در پی تسلیحات اتمی هم هست تغییر کند. تغییر یا جایگزینی حکومتی که خود را به‌روشنی دموکراتیک معرفی می‌کند. حکومتی که تمامی کشورهای جهان بتوانند آن ره به‌رسمیت بشناسند. و به سوی آن دست دوستی دراز کنند و بتوانند به کارهای بزرگ دست بزند. لذا زنده باد مجاهدین و آفرین به‌کار شما. و کلام دیگر این‌که مدیریت این کنفرانس را سناتور رابرت توریسلی برعهده خواهد داشت.

(تشویق جمعیت)

سناتور رابرت توریسلی
در زندگی مردم ایران یک زن سرفراز ایستاده است و ما را گردهم آورده است تا امروز بتوانیم این پیروزی را در مسیر رسیدن به یک ایران آزاد گرامی بداریم.
این باعث افتخار و غرور من است که رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران را معرفی کنم، خانم رجوی.

سخنرانی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت
حضار محترم،
دوستان عزیز،
از دیدار با همه شما به‌ویژه شخصتیهای بلندپایه‌ای که از آمریکا، فرانسه، الجزایر، مصر، سوریه و سایر کشورها در این گردهمایی حضور یافتید بسیار خوشوقتم.

دوستان گرامی،
این نخستین دیدار ما بعد از حذف نام مجاهدین از لیست گروه‌های تروریستی آمریکا است. از طرف مردم و مقاومت ایران از تلاشهای شما دوستان شجاع، و عدالت‌جو که ما و مجاهدین اشرف و لیبرتی را در این کارزار همراهی کردید تشکر می‌کنم.
(تشویق جمعیت)
شما پایه‌گذاران یک سیاست نوین بین‌المللی بر پایه عدالت و حکومت قانون و دفاع از مقاومت در برابر دیکتاتوری هستید و نه یک سیاست بزدلانه بر اساس منافع اقتصادی و تحکیم قدرتهای حاکم و این در این دوران بسیار ارزشمند است.
خوشحالم که بگویم این رخداد مثل پدیدار شدن دکل کشتی امید در اوضاع توفانی ایران است. لیست تروریستی که از فاشیسم دینی در برابر امواج تغییر و آزادی حفاظت می‌کرد اکنون فرو ریخته است و تعادل‌قوا بین جنبش مقاومت ما و رژیم ملاها تغییر کرده است.
اکنون جنبش مقاومت برای سازمان دادن و جهش نبردی به‌پاخاسته که به اتکای مردم و جوانان دلیر ایران آزادی را برقرار می‌کند. پس چنان‌چه که رهبر مقاومت مسعود، اخیراً گفت برعهده هر ایرانی آزاده که می‌خواهد یوغ ستم آخوندی را درهم بشکند و مخصوصاً برعهده جوانان دلیر و اشرف‌نشان است که به هر میزان که می‌توانند و در هر کجا بپا خیزند.

دوستان عزیز،
دو تغییر اساسی رژیم ولایت‌فقیه را به موعد سرنگونی‌اش رسانده است یکی بلوغ بحرانهای رژیم و نزدیک شدن نقطه عطف سرنوشت‌ساز و دیگری باز شدن زنجیر لیست تروریستی از دست و پای جنبشی که موتور و محور این دگرگونی است که به سرنگونی منجر خواهد شد. ابتدا به وضعیت رژیم آخوندها نگاه می‌کنیم که در یک بحران پنچ گانه دست و پا می‌زند و در هر یک از این بحرانها به دوراهی فروپاشی یا سرنگونی می‌رسد.
اول. نارضایتی اندوخته شده در زیر سرکوب وحشیانه
آخوندها در برابر نارضایتی شدید جامعه ایران راه پس و پیش ندارند، اگر به پذیرش مطالبات سیاسی مردم ایران نزدیک شوند به سرعت کنترل کشور را از دست می‌دهند و چنان‌چه به اعدامهای جمعی و اعمال اختناق ضدبشری ادامه بدهند مقاومت گسترده اجتماعی تمام سیاستهای رژیم را در بن‌بست نگه می‌دارد.
دوم. روند سرنگونی دیکتاتوری سوریه
چه رژیم ایران به مشارکت در جنایت در سوریه ادامه بدهد و چه از این دخالت جنایتکارانه عقب‌نشینی کند در هر حال سقوط اسد اجتناب‌ناپذیر است و این تحول بخشی از پروژه سرنگونی حکومت آخوندها است و شکستی است که تا تهران امتداد خواهد یافت.
به همین دلیل است که رژیم آخوندی برای به تأخیر انداختن سقوط بشار اسد به جنگ‌افروزی در منطقه شدت بخشیده است. اما نمی‌داند که نهایتاً هم آن سرنگونی و هم این سرنگونی نصیب خودش خواهد شد.
سوم. تکه‌پاره شدن هیأت حاکمه رژیم
خامنه‌ای در برابر تشدید جنگ قدرت باندهای درونی رژیم در هیأت حاکمه راهی پیش رو ندارد اگر آنها را در قدرت خود شریک کند شکاف بزرگی در رأس رژیم پدید می‌آید و مانند سال 88 راه برای قیام مردم باز می‌شود و در صورتی‌که خامنه‌ای برای تصفیه‌های بیشتر درونی خیز بردارد، ضعف و بی‌ثباتی و بحران در درون رژیم را بیشتر می‌کند.
چهارم. بن‌بست برنامه اتمی این رژیم
رژیم ولایت‌فقیه در قبال بحران برنامه اتمی نیز راه‌حلی ندارد، زیرا اگر زیر فشار تحریمهای بین‌المللی برنامه اتمی را متوقف کند این عقب‌نشینی برای خامنه‌ای به‌مثابه جام زهر و یک شکست بزرگ است که کل نظام را به فروپاشی می‌کشاند اما اگر هم‌چنان بر ساخت سلاح هسته‌یی اصرار کند باید خطر تحریمهای سخت‌تر و حملات احتمالی نظامی را به جان بخرد. که تمامیت رژیمش را به باد فنا خواهد سپرد.
و پنجمین، بحران ورشکستگی اقتصادی بدون برون‌رفت این رژیم است.
آخوندها یا باید تخصیص مبالغ هنگفتی به سرکوب و تروریسم را متوقف کنند و دست سپاه پاسدران را از اقتصاد ایران کوتاه کنند که در اینصورت راه اعتراضات گسترده مردم باز می‌شود یا این‌که به وضع فاجعه‌بار کنونی ادامه بدهند که در آن صورت انفجار عظیم خشم بیکاران و گرسنگان و فقیران را به‌دنبال خواهد داشت.
واقعیت اساسی این است که این بحران با فاز نهایی خود وارد شده و تحولات آن شتاب گرفته است و آخوندها را به دوراهی فروپاشی یا سرنگونی رسانده است. عقب‌نشینی آنها یعنی فروپاشی رژیم و باز شدن راه قیامها و ادامه سیاست کنونی یعنی رویارویی و تصادم با جامعه بین‌المللی و سرنگونی. روشن است که با وجود همه این چالشهای مرگبار آخوندها خودبخود سرنگون نمی‌شوند. یک جنبش سازمان‌یافته برای فعلیت بخشیدن به شرایط آماده کنونی و هدایت آن به یک پیروزی قطعی لازم است و خروج مجاهدین از لیست تروریستی، جنبش ذیصلاحی که می‌تواند محور یک تحول بزرگ باشد از قید و بند 20ساله بیرون آورده است.

پس شرایط مورد نیاز پخته شده است و عبارتند از:
اول: مردمی که آماده تغییرند.
دوم: رژیمی که هیأت حاکمه‌اش تکه‌پاره شده.
و سوم: مقاومتی که قادر به ایفای این نقش تاریخی است.

نتیجه فوق‌العاده مهمی که این اوضاع به دست می‌دهد در یک جمله این است:
«زمان سرنگونی آخوندها فرا رسیده است» و ما آن را محقق خواهیم کرد.

(شعار جمعیت)

رژیم آخوندی برای فرار از همین سرنوشت پی‌درپی در حال اعدامهای جمعی است. شمار اعدامها از ابتدای سال میلادی تابه‌حال به 445 مورد رسیده است. در همین هفته‌ها ستار بهشتی را زیر شکنجه به‌شهادت رساندند. جرم ستار این کارگر قهرمان این بود که از آخوندهای حاکم این سؤال ساده مردم ایران را پرسیده بود که چرا شما از حکومت پایین نمی‌آیید؟
بله این خواست تمام مردم ایران است که آخوندها از تخت سلطنت پایین بیایند و ما سلطنت آخوندها را واژگون می‌کنیم.
(شعار جمعیت)
درود بر شما که اینچنین با صدای بلند خواسته‌های مردم ایران را در هر کجا طنین‌افکن می‌کنید و فریاد می‌زنید.

دوستان عزیز،
یکی از مهمترین آثار لغو برچسب تروریستی علیه مجاهدین ارتقا روحیه و اعتماد به‌نفس جامعه ایران به‌ویژه جوانان است که می‌بینند سازمان پیشتازشان و جنبش پیشتاز آنها با اتکا به تواناییهای خود آنچه را که ناممکن می‌نمود محقق کرد.
این تحول همچنین امکان تجدید قوای مقاومت در داخل کشور و گسترش واحدهای مقاومت و به هم پیوستن آنها را فراهم کرده است. بله اثر بسیار مهم آغاز روند تازه‌یی برای سازمان دادن یکانهای مقاومت در ایران است این تحول بر مردم به‌ویژه به جوانان ایران‌زمین مبارک باد.

دوستان عزیز،
در 10سال گذشته، مقاومت ایران سری‌ترین اصرار برنامه اتمی و شبکه تروریسم رژیم را افشا کرده و این افشاگریها نتیجه کوشش و رنج و خون اعضای مقاومت در داخل ایران است. نقش این مقاومت در قیامهای 88 هم نیز جلوه دیگری از توانمندیهای این مقاومت است. بنا‌ به گزارش وزارت اطلاعات آخوندها اغلب کسانی که هسته‌های قیامها را تشکیل داده‌اند تحت‌تاثیر خطوط مجاهدین یا از افراد شبکه همین مقاومتند. به همین دلیل رژیم آخوندی شماری از اعضا و هوادارن مجاهدین را بدار آویخت و یا هنوز در زندانند. دستگاه امنیتی آخوندها همچنین تدابیر شدیدی برای ممانعت از تأمین مالی جنبش مقاومت اتخاذ کرده است. اما موفق به توقف این کمک رسانیها نشده است. البته بزرگترین شکست آخوندها ناکامی آنها در انهدام اشرفیها و سازمان و تشکیلات آنهاست. پایداری 10ساله آنها که روح و انگیزه ایستادگی و مبارزه را به جامعه ایران دمیده است بزرگترین سرمایه مردم ایران برای آزادی است. همین توانمندیهاست که به مقاومت ما امکان می‌دهد که پس ازحذف نامگذاری تروریستی جهشی در مبارزه خود برای سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه ایجاد کنند.
درود بر همه پیشتازان و رزم آوران و جنگندگان مردم ایران که این پیشتازان برای آزادی و دموکراسی تابه‌حال بالاترین قیمتها را پرداخته‌اند و آماده‌اند که باز هم بپردازند تا آزادی و دموکراسی برای ایران به دست آید. درود بر همه آنها.

دوستان گرامی،
راهبند لیست تروریستی را بالاخره از سر راه برداشتیم. و حالا صد جبهه نوین از کار و مبارزه در برابر ما گشوده شده که مبین گسترش و ارتقا مبارزه در این مرحله است. چشم‌انداز مبارزه‌ای به مراتب حادتر اما با فرجامی پر امید و پرشکوه در برابر ماست. مبارزه‌ای که اعضا و هوادارن این مقاومت در اشرف و لیبرتی و در ایران و سراسر جهان با فداکاری و جانفشانی بهای آن را می‌پردازند پس باز هم به همه دوستان مقاومت و به همه شخصیتهای مدافع دموکراسی و همچنین انسانهای شریف در سراسر جهان فراخوان می‌دهم که به حمایت فعال از این جنبش برخیزند.
آزادی مردم ایران در دسترس است، یک لحظه نادر و استثنایی در تاریخ مبارزه ما فرا رسیده است پس باید به هر قیمت و به هر قیمت ممکن سرنگونی را محقق کرد و می‌توان و باید.

دوستان عزیز،
یک پهنه مهم دیگر از مبارزه ما هم‌چنان نفی سیاست مماشات دولتهای غرب و برداشتن یک‌به‌یک موانعی است که بر سر تغییر در ایران ایجاد کرده‌اند. در آمریکا دولت آقای اوباما که اکنون برای بار دوم انتخاب شده است در چهار سال رسماً در پی تعامل با رژیم ایران بود. این سیاست شکست خورد و سه نتیجه شوم به بار آورد:
اول. دادن یک فرصت طلایی 4ساله به برنامه اتمی آخوندها
دوم. تقدیم حاکمیت عراق به فاشیسم دینی یعنی رها کردن عراق در خون و فاجعه
سوم. بازگذاشتن دست آخوندها و وابستگان عراقی‌شان در سرکوب و کشتار اشرفیها

اکنون که دومین دوره این دولت آغاز می‌شود امیدوارم از شکست تعامل و خسارتهای عظیم آن برای مردم ایران و عراق و سراسر منطقه عبرت گرفته و یک سیاست قاطع اتخاذ کنند. انتظار ما و مردم مان از دولت آمریکا یک چیز بیشتر نیست خواست ملت ایران برای سرنگونی دیکتاتوری مذهبی را محترم بشمارید. این به نفع شما و به نفع همه جهان است.

دوستان عزیز،
در حالیکه تحریمهای بین‌المللی در برخی زمینه‌ها علیه این رژیم اعمال شده با این‌حال وجهه غالب دولتهای غرب در مورد ایران هم‌چنان مماشات است. این رویکردی است که باعث اطمینان خاطر رژیم ایران شده، چرا که می‌بیند دولتهای غرب به جای قطع روابط خود رسماً با لابی‌های همین رژیم در ارتباطند و به تحلیلها و گزارشهای تولید شده وزارت اطلاعات آخوندها گوش باز دارند.
آنها دائماً با باندها و لابی‌هایی حشر و نشر می‌کنند که با صدای بلند می‌گویند در برابر چشم‌انداز پیروزی همین مقاومت بی‌تردید ترجیح می‌دهیم که حکومت آخوندها ادامه پیدا کند.
از دولتهای غرب باید پرسید چرا به طولانی شدن مذاکرات اتمی به سود آخوندها تن داده‌اید. آیا منتظرید که اولین بمب اتمی بر سرتان فرود بیاید؟
چرا راههای فرار از تحریم بین‌المللی را بر روی این رژیم نمی‌بندید؟
و چرا در ممانعت از کمک‌رسانی این رژیم به دیکتاتوری خونخوار سوریه جدیت به خرج نمی‌دهید؟
شگفت‌انگیز است که حتی عملیات تروریستی این رژیم در همین ماههای اخیر از بلغارستان تا مالزی و آذربایجان و گرجستان به سکوت برگزار شده، چرا سران این رژیم را به‌خاطر دست داشتن در بیشمار جنایت علیه بشریت محاکمه نمی‌کنید؟
و چرا وسایل سرکوب نظیر خوردوهای ضدشورش یا تجهیزات کنترل ارتباطات تلفنی و اینترنتی در اختیار این رژیم قرار می‌دهید؟
و چرا این چنین به همکاری با دشمن مردم ایران ادامه می‌دهید؟
بله حرف ما این است که بساط این سیاست را جمع کنید. شبکه‌های مأموران وزارت اطلاعات بدنام این رژیم را از کشورهای غربی برچینید.
روابط سیاسی خود را با حکومت ولایت‌فقیه قطع کنید و درهای سفارتخانه‌هایش را ببندید.
خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد رویکردی تازه‌یی از جانب دولت فرانسه هستیم که تصمیم به به‌رسمیت شناختن ائتلاف اپوزیسیون سوریه و همچنین کمک تسلیحاتی به ارتش آزاد سوریه گرفته است. این قدمی است برای شروع یک سیاست تازه و امیدواریم که سایر دولتها نیز همین مسیر را در پیش گیرد.

دوستان گرامی،
سیاست مماشات دولتهای غرب سبب شد که آخوندها و دولت دست‌نشانده آنها در عراق، انواع محدودیتهای ضدانسانی را علیه مجاهدین در کمپ لیبرتی و اشرف اعمال کنند. به‌طوری‌که حداقل استانداردهای حقوق‌بشری و انسان‌دوستانه از آنها سلب شده است و به گفته یک ارگان ملل‌متحد شرایط یک زندان به آنها تحمیل شده است. در حالی که آنها افراد حفاظت‌شده بر طبق کنوانسیون چهار ژنو و به تصریح کمیساریای عالی پناهندگان، پناهجویان برخوردار از حفاظتهای بین‌المللی هستند.
بنابراین باید بپرسیم که چرا آمریکا و اتحادیه اروپا و به‌خصوص ملل‌متحد تا کنون خواستار آن نشده‌اند که این کمپ از موقعیت پناهندگی برخوردار شود؟
و چرا از نفوذشان برای توقف آزارها و سرکوبگریهای دولت عراق استفاده نمی‌کنند؟
چرا در مقابل غارتگری اموال مجاهدین در اشرف و لیبرتی توسط دولت عراق سکوت کرده‌اند؟
و متأسفانه نه تنها سازمان ملل نقش تسهیل کننده خود را ندارد، بلکه به عکس عملاً در میز عراق و علیه مجاهدین عمل می‌کند. من این‌جا از دبیرکل ملل‌متحد می‌خواهم که به این شرایط غیرقابل‌قبول رسیدگی کرده و آن را خاتمه دهد والا یک رسوایی بزرگ در راه است.
این سکوت، این انفعال، این تن‌دادن به تحمیلات و مطامع فاشیسم دینی و وابستگان عراقی‌اش همه از آثار سیاست مماشات و حفظ رژیم است و این سیاستی است که باید تغییر کند و طبق معمول باز این برعهده‌ این مقاومت و جبهه جهانی از آزادیخواهان و زنان و مردان شرافتمندی است که می‌خواهند به هر قیمت این سیاست را تغییر دهند و من مطمئنم که این سیاست را تغییر خواهند داد.

دوستان عزیز،
مردم ایران با برخورداری از جنبش سازمان‌یافته خود هیولای استبداد و تروریسم و بنیادگرایی را در هم خواهند شکست و آزادی و حاکمیت مردم را برقرار می‌کنند. آن روز، روز رهایی مردم ایران و مردم جهان از شر بنیادگراها است. زمان برقراری یک جمهوری بر اساس جدایی دین و دولت، جامعه‌یی بر اساس برابری زن و مرد، یک ایران بدون اعدام و شکنجه و یک ایران غیراتمی است. آری زمان سرنگونی ملاهاست. مردم ایران و ارتش آزادی برای آن به‌پا خاسته‌اند. جامعه جهانی باید با خواست مردم ایران هم جهت شود.

سلام بر مردم ایران،
سلام بر مجاهدان آزادی در اشرف و لیبرتی،
سلام بر همه شما،
با تشکر از همه دوستان مقاومت در سراسر جهان
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/771ba8f5-c3a2-4ec9-9a24-5923c676fdd7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات