728 x 90

سوريه,

شورش در سوریه سمپاتی و امیدهای عشایر عراقی را برمی‌انگیزد

-

شیوخ عشایر در عراق - آرشیو
شیوخ عشایر در عراق - آرشیو
قیام سوریه حمایت مردم عراق را برانگیخته و در مقابل برای مالکی نخست‌وزیر این کشور، یک کابوس شده است.
رویتر در گزارشی از رمادی عراق با عنوان «شورش در سوریه سمپاتی و امیدهای عشایر عراقی را برمی‌انگیزد»، نوشت: بسیاری از مردم در منطقه مرکزی سنی‌های عراق، برای کمک به خویشان خود بسیار علاقمندند. پیوندهای عشیرتی در مرز گسترش داشته و رؤسای عشایر سنی و رهبران جوامع می‌گویند عشایر عراقی به‌طور منظم برای اقوام سوری خود غذا و تدارکات ارسال می‌کنند. برخی به‌طور آشکاری از ارتش آزادی سوریه به‌طور مسلحانه زمانی که کنترل مرز اجازه دهد، حمایت می‌کنند. بسیاری نیز روزی را پیش‌بینی می‌کنند که بشار اسد سرنگون شود و با روی کارآمدن حکومت جدید در سوریه به آنها در عراق وزنه تعادلی در برابر حکومت مالکی خواهد داد.
رویتر افزود: برای نوری مالکی نخست‌وزیر عراق احتمال یک رهبر سنی رادیکال در مجاورت عراق، یک کابوس است. آنها می‌ترسند تحقق این امر، رهبران سنی خود این کشور را تحریک کند و شورش در سوریه را به جانب عراق بکشاند.
شیخ عبدالرحمن علی، رئیس عشیره در فلوجه می‌گوید، ”بغداد به اسد بدلایل طائفی کمک می‌کند، ولیکن زمانی که اسد برود ما یک حکومت برادر در حمایت از خود خواهیم داشت“.

شیخ علی حاتم سلیمان شیخ قدرتمند عشیره دلیم، نیز درخانه خود در بغداد به خبرگزاری رویتر گفت، ”ما از فرزندان عشیره مان خواستار حمایت از مردم سوریه شده‌ایم و آنها خود راه درست را، انتخاب خواهند کرد“.
رژیم ایران و مالکی از یک رژیم جنایتکار حمایت می‌کنند، پس چرا ما نباید از مردم سوریه حمایت کنیم؟
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea2bde94-cd2e-4928-ae75-208296280833"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات