728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

برکناری رئیس بانک مرکزی عراق به‌دلیل مخالفت با قاچاق ارز به ایران و سوریه

-

بانک مرکزی عراق
بانک مرکزی عراق
تلویزیون الرافدین به‌نقل از یک منبع پارلمانی از کمیسیون سالم‌سازی عراق گفت برکناری ”سنان شبیبی“ رئیس بانک مرکزی به‌دلیل عدم قبول پرداخت قرض به میزان 63میلیارد دلار به دولت المالکی از ذخایر بانک مرکزی بوده است.
این منبع افزود بنا‌ به‌نوشته روزنامه ”المدی“، مبلغی که دولت نوری مالکی درخواست کرده بود برای قاچاق به ایران و سوریه بوده تا مشکل اقتصادی رژیم ایران را حل کرده و از نظام سوریه علیه انقلاب این کشور حمایت کند.
از سوی دیگر ”عزیز العگیلی“ عضو کمیسیون سالم‌سازی مجلس گفت این کمیسیون درخواست کرده بود که موضوع ”شبیبی“ قبل از تعطیلات عید قربان و پایان گرفتن دوره فصلی مجلس بحث و گفتگو شود ولی کوتاهی در این امر موجب آن شد که مجلس این بحث را به بعد از تعطیلات عید موکول کند.

وی افزود: طرح دولت فعلی در برکناری سازمانهای مستقل از مدتها پیش شروع شده است و به برکناری رئیس هیأت سالم‌سازی و برکناری رئیس کمیساریای انتخابات و اخیراً هم چیزی که در رابطه با استعفای شبیبی اتفاق افتاد و کسی دیگری به جای وی منصوب شد و در دست دولت است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/464a64f0-602c-4944-8df5-268a040f9a32"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات