728 x 90

سوريه,

انفجار روز جمعه بازگشتی به جنگ داخلی لبنان بود

-

 -
-
تلویزیون فرانسه 24 ـ 20اکتبر ۲۰۱۲
برای بسیاری از لبنانیها، انفجار روز جمعه بازگشتی به جنگ داخلی لبنان بود.
در این انفجار که هشت کشته و دهها مجروح بر جای گذاشت، و باعث واژگون شدن چندین خودرو و فروریختن بالکون ساختمانها شد، رئیس بخش امنیت داخلی کشور، وسام الحسن کشته شد. او از نزدیکان سعد حریری، رهبر اپوزیسیون این کشور و یکی از منتقدان اصلی بشار اسد بود. خبرگزاری دولتی گفت وسام الحسن، هدف اصلی این حمله بوده و دمشق را مقصر آن دانست.

تظاهر کنندگان در میدان اصلی بیروت جمع شدند تا خشم و نفرت خود را نسبت به بمب‌گذاری که باعث کشته شدن 8نفر شامل وسام الحسن شد، اعلام کنند. سعد حریری، نخست‌وزیر سابق در میان اولین کسانی بود که سوریه را مسئول این انفجار دانست.

او در یک تماس تلفنی با تلویزیون «آینده» لبنان گفت بسیار روشن است که چه کسی پشت این حمله بوده، بشار حافظ الاسد.


امین جمیل، رئیس‌جمهور سابق لبنان گفت: فقدان ژنرال حسن فقدانی برای همه لبنان است. زیرا همه از تلاشهای او برای تضمین امنیت مردم لبنان باخبر بودند.

وسام الحسن، رئیس بخش اطلاعات نیروهای امنیتی لبنان در رأس تحقیقاتی بود که به افشا شدن نقش سوریه و حزب‌الله در ترور رفیق حریری در سال ۲۰۰۵ انجامید. چند ماه پیش نیز او یک توطئه بمب‌گذاری دیگر را کشف کرد که به دستگیری یک سیاستمدار لبنانی از نزدیکان رژیم اسد ختم شد.
 



سمیر جعجع: حسن یکی از بهترین مقامات امنیتی لبنان بود. او توطئه‌ها را کشف می‌کرد. جدیدترین آن پرونده میشل سماهه بود. آیا بیشتر از این باید روشن کرد که چه کسانی پشت این انفجار و ترور بوده است؟

انفجار روز جمعه در منطقه اشرفیه که یک منطقه مسیحی نشین بیروت و در نزدیکی مقر اصلی حزب سیاسی مخالف دولت بشار اسد است، صورت گرفت. دمشق نیز به‌طور رسمی این انفجار را محکوم کرده است.
این اولین انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در بیروت طی سه سال گذشته بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ce0da07-e7a6-4ca1-b8d0-7339dfe82e4f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات