728 x 90

اعمال تحريمات عليه رژيم,انزواى رژيم,

رزلهتینن: اوباما کماکان سعی دارد تملق رژیم ایران را بگوید تا این رژیم بمب نسازد

-

ایلیانا رز لهتینن
ایلیانا رز لهتینن
ایلیانا رز لهتینن رئیس کمیته خارجی کنگره آمریکا طی مقاله‌یی که در واشینگتن تایمز درج شده سیاست باراک اوباما در قبال رژیم ایران را مورد حمله قرار داد و نوشت: درست چند روز قبل، منصور ارباب سیر که برای نیروی قدس کار می‌کرد به جرم خود اعتراف کرد. وی قصد داشت در خاک آمریکا دست به یک حمله بزند و یک دیپلومات خارجی مستقر در واشینگتن را ترور کند.

در اوایل ماه جاری نیز حزب‌الله، یک گروه تروریستی دست‌نشانده‌ی رژیم ایران، بنا‌ به گزارشات یک پهپاد داده شده از طرف رژیم ایران را قبل از این‌که ساقط شود به حریم هوایی اسراییل نفوذ داد.
ماه گذشته نیز نیروی دریایی ایران چهار موشک را برای نمایش قدرت پرتاب کرد تا توانایی ساقط کردن هواپیماها در خلیج‌فارس را به نمایش بگذارد.
نمونه‌های معدودی هستند که بعد از روی کارآمدن دولت اوباما نشان می‌دهد تا چه میزان، تهدید رژیم ایران خطرناک شده است. متأسفانه با وجود لفاظی علیه رژیم ایران، این دولت آنچه لازم است تا به‌طور مؤثری به تهدید تهران پرداخته شود انجام نشده است.
برنامه اتمی رژیم ایران به‌ویژه در تولید اورانیوم غنی‌شده، بعد از این‌که اوباما در ۲۰۰۹ روی کارآمد به‌طور تصاعدی بالا رفته است.
با این وجود، رئیس‌جمهور به تعامل و مذاکرات بی‌معنی با تهران ادامه داده در عین‌حال نپذیرفته است خطوط قرمزی به‌لحاظ برنامه اتمی ایران تعیین کند.
این‌گونه رفتار دولت اوباما، این پیام روشن را به متحدان ما و رژیم ایران داده که؛ ایالات متحده، خواهان انجام آنچه نگذارد رژیم ایران به ظرفیت تسلیحات اتمی برسد، نیست.

با این وصف، تحریمهایی که به یمن کنگره، که گام به گامش با دولت جنگیده شده، تأثیرات خود را گذاشته است و درآمدهای نفتی ایران، بسیار کاهش یافته و سرمایه‌گذاری در بخش نفتی ایران خشکیده است. تحریمهای اقتصادی به‌طور فزاینده‌یی به پتانسیل تولید نفت ایران آسیب وارد کرده و رژیم ایران در یک بحران ارزی فرو رفته است که ثبات رژیم را مورد تهدید قرارداده است.
بعد از بهار ۲۰۱۰ تا بهار ۲۰۱۲ قیمتها برای مصرف‌کننده 40درصد افزایش داشته است و بعد از آن، آمار بروز شده رسمی منتشر نشده است زیرا که نشان‌دهنده تورم بسا بیشتر می‌باشد.
ما باید این شرایط آسیب‌پذیر را مورد بهره‌برداری قرار بدهیم. برای اینکار، رئیس‌جمهور باید به‌طور فوری و کامل از ابزاری که کنگره برای او فراهم می‌کند استفاده کند. …
اما تمام این ابزار، با سیاست خارجی که اوباما به‌طور ساده‌لوحانه‌یی دنبال کرده، تضعیف شده‌اند. نقطه‌نظر دولت اوباما این بوده است که؛ اگر با رژیم ایران گفتگو کند تا آنها را پای میز مذاکره بیاورد، این رژیم برنامه‌اش برای رسیدن به ظرفیت اتمی را متوقف می‌کند...
رژیم ایران از کش دادن منازعه اتمی تا جایی که ممکن بوده، سود برده است چرا که با اینکار برای غنی‌سازی اورانیوم که مقصدش رسیدن به یک بمب بوده، زمان خریده است.
یک نارضایتی فزاینده، نسبت به لفاظیهای عمومی رئیس‌جمهور و پروسه تلاشهای دیپلوماتیک آمریکا وجود دارد که به تهران اجازه داده وقت‌کشی کند.
ما نیاز به دولتی داریم که یک سیاست منسجمی را اعمال کند تا رژیم ایران را وادار کند دست از برنامه اتمی و سایر فعالیتهای خطرناکش بردارد.
آمریکا و متحدما اسراییل استطاعت تحمل چهار سال دیگر سیاستهای شکست خورده دولت اوباما را ندارند سیاستهایی که تا کنون نتیجه‌یی نداشته جز اینکه؛ زمان بیشتری برای تهران فراهم ساخته تا کار اتمی خود را به اتمام برساند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88b8095b-866e-4b7e-95be-5170013f37a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات