728 x 90

سيل,

سیل بلای نازل شده از حکومت ولایت‌فقیه

-

سیل مازندران - مهر 91 (15)
سیل مازندران - مهر 91 (15)
سیل در استانهای آذربایجان غربی تا شمال خراسان خسارتهای سنگینی به بار آورد، سنگین‌ترین خسارت ها در استانهای گیلان، مازندران و گلستان بود. واکنش رژیم ابتدا چه بود؟

نماینده مجلس ارتجاع: طغیان طبیعت به‌دلیل افزایش گناه در جامعه است.

رژیم روز اول از میزان خسارتها و ابعاد فاجعه سخنی نگفت، و خواست مسأله را کوچک جلوه دهد. روز بعد که گوشه‌هایی از ابعاد این ویرانی گسترده و سنگین در سه استان شمالی را نتوانست کتمان کند ناگزیر فقط اعلام کرد:

هیأت دولت با تشکیل کار گروهی مرکب از... ... . مأمور کرد تا ضمن سفر به استان و بازدید از مناطق آسیب دیده اقدام نماید.

این بارندگی بار دیگر ضعف زیر ساختهای شهری در نظام آخوندی را به نمایش گذاشت. سیل اخیر تنها مورد نبود. سال قبل، وقوع سیل‌های متعدد در کلاردشت، نوشهر، ساری، آلاشت، آمل، نکا و دیگر مناطق خسارتهای فراوانی بر مردم تحمیل کرد.

 

کارشناسان یکی از عوامل اصلی جاری شدن سیل در سالهای اخیر در مازندران را کاهش سطح جنگل‌های استان می‌دانند. مساحت جنگل‌های شمال کشور در 30سال گذشته 22 درصد کاهش یافته. 17 درصد این کاهش حجم، مربوط به 20سال اخیر است. بهره‌برداری‌های نامناسب از اراضی، تبدیل جنگل به مراتع و زمین‌های کشاورزی، احداث جاده‌ها، تجاوز به حریم رودخانه‌ها و لایروبی نشدن بموقع آنها از دیگر عوارض مؤثردر وقوع سیل هستند که در اثر آن صدها انسان آواره و بی‌خانمان می‌گردند، یا به کام مرگ کشیده می‌شوند. و این همه چیزی جز حاصل کارنامه جنایت بار رژیم ولایت‌فقیه در انقراض طبیعت نیست

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e59a92f4-d923-4526-8ac6-92f49fa319c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات