728 x 90

خروج از ليست تروريستي,

کنفرانس در بخارست پایتخت رومانی - استقبال از لغو لیست‌گذاری مجاهدین در آمریکا و ضرورت شناسایی بین‌المللی مقاومت ایران

-

پارلمان رومانی
پارلمان رومانی
کنفرانس در بخارست پایتخت رومانی به‌ریاست سناتور رمئو نیکوارا عضو کمیسیون خارجه سنای رومانی

استقبال از لغو لیست‌گذاری مجاهدین در آمریکا و ضرورت شناسایی بین‌المللی مقاومت ایران

بیانیه شماری از نمایندگان پارلمان و اعضای سنای رومانی:
خروج مجاهدین خلق ایران از لیست آمریکا دستاورد مهمی است که مستقیماً بر وضعیت ایران و بر اشرف و لیبرتی تاثیر می‌گذارد راه‌حل برای آینده‌ایران قطعاً در دستان اپوزیسیون مشروعی است که خوشبختانه اکنون از غل و زنجیر رها شده است.


در پی خروج نام سازمان مجاهدین خلق از لیست آمریکا روز سه‌شنبه 18مهر نهم اکتبر به‌دعوت انجام ایرانیان و هوادارن مجاهدین خلق ایران در رومانی کنفرانسی در بخارست پایتخت این کشور با شرکت هموطنان مقیم رومانی و شماری از اعضای اپوزیسیون سوریه برگزار شد.
در این کنفرانس سناتور رمئو نیکوارا عضو کمیسیون خارجه سنای رومانی، خانم الهه عظیم‌فر نماینده شورای ملی مقاومت در سازمانهای بین‌المللی و دو تن از مسئولان کمیته آزادی سوریه دکتر هاشم فارس و محمد الریفایی سخنرانی کردند.

سناتور رمئو نیکوارا که ریاست جلسه را به‌عهده داشت سخنان خود را با تبریک پیروزی کارزار مقاومت ایران در کارزار لغو برچسب تروریستی به خانم مریم رجوی، اشرفیان قهرمان و مردم ایران آغاز کرد و گفت: در مقاومت ایران ما با جنبشی مواجهیم که بیش از 120هزار تن از اعضا و هوادارانش اعدام شده‌اند، بیش از صدهزار ایرانی در پاریس گرد آمدند تا به سخنان رهبرشان گوش فرا دهند. تحصن هوادرانش در واشینگتن و ژنو هزار روز به طول انجامید و هزینه‌های یک مقاومت گسترده را با اتکا به مردم ایران تأمین می‌کند.
برابری زنان و مردان در آن به تحقق پیوسته و زنان مواضع رهبری کننده دارند. آنها از یک اسلام دموکراتیک در برابر اسلام بنیادگرا دفاع می‌کنند و سیاست حکومت ایران در صدور تروریسم و برنامه‌های دستیابی به سلاح اتمی را افشا کردند. از این‌رو جای هیچ تردیدی نیست که جامعه بین‌المللی به‌شدت نیازمند حمایت از آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت در برابر دیکتاتوری حاکم بر ایران است تا نه فقط مردم ایران، بلکه جهان را از شرارت این رژیم رها کنند. عضو کمیسیون خارجه سنای رومانی بر ضرورت تلاش بین‌المللی برای جلوگیری از نقض حقوق بنیادین مجاهدان اشرف و لیبرتی تأکید کرد و افزود: ما در رومانی در راستای این کارزار حرکت خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم دولت ما یک سیاست صحیح در این زمینه اتخاذ کند.

خانم الهه عظیم‌فر در سخنان خود، ضمن تشکر از حمایت سناتورها و پارلمانترهای رومانی از جمله گفت: لیست‌گذاری مجاهدین محور سیاست مماشات با دیکتاتوری حاکم بر ایران یک مانع بزرگ در تحقق تغییر دموکراتیک در ایران بوده است تمایل غالب مماشات با فاشیسم مذهبی همچنین سبب شده که حکومت آخوندی به‌رغم تحریمهای بین‌المللی موفق به تهیه اقلام کلیدی مورد نیاز خود برای توسعه اتمی از اروپا شود. خانم عظیم‌فر ابراز امیدواری کرد که لغو برچسب ظالمانه تروریستی و به‌رسمیت شناختن جنبش مقاومتی که کلید تغییر در ایران را در دست دارد تغییر دموکراتیک در ایران را تسریع کند.

دکتر هاشم فارس مدیر اجرایی کمیته آزاد سوریه در رومانی، در سخنانش با تبریک به مجاهدین خلق به‌ مناسبت خروج شان از لیست تروریستی در آمریکا و با تشریح وضعیت سوریه و همدستی رژیم ایران در سرکوب قیام سوریه گفت: با توجه به نقش رژیم در پشتیبانی از دیکتاتور بشار اسد پیروزیهای مقاومت و سرنگونی آخوند‌های حاکم و استقرار آزادی در ایران آرزوی مردم و قیام‌کنندگان در سوریه است.

آقای محمد الریفایی سخنگوی کمیته آزاد سوریه در رومانی نیز به مجاهدین تهنیت گفت و با توضیحاتی درباره نقش رژیم آخوندی در حمایت از اسد و کشتار مردم سوریه گفت: پایداری مجاهدین و مقاومت ایران در مبارزه برای سرنگونی استبداد حاکم بر ایران قابل ستایش است. و ما امیدواریم در آینده‌ای نزدیک خلقهای ایران و سوریه بتوانند از آزادیها و حقوق انسانی در کشورشان برخوردار باشند.

بیانیه شماری از نمایندگان پارلمان و اعضای سنای رومانی:
خروج سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست آمریکا یک دستاورد مهم است که به‌طور مستقیم بر وضعیت ایران و همچنین بر اشرف و لیبرتی تاثیر می‌گذارد ما به خانم مریم رجوی مردم ایران و ساکنان اشرف و لیبرتی که صاحبان این پیروزی و قربانیان اصلی برچسب تروریستی ناعادلانه به‌عنوان نتیجه سیاست مماشات غرب در قبال رژیم ایران بوده‌اند تبریک می‌گوییم. هیچ تردیدی در مورد شکست این سیاست وجود ندارد. و آنهایی که هنوز چشم به رفرم حاکمان ایران دوخته‌اند و می‌خواهند روابط با یک رژیم به‌غایت مطرود و منزوی را بهبود بخشند باید بدانند که دارند وقت تلف می‌کنند. راه‌حل برای آینده‌ایران قطعاً در دستان اپوزیسیون مشروعی است که خوشبختانه اکنون از غل و زنجیر رها شده است. خانم رجوی چند سال پیش یک برنامه 10 ماده‌ای برای آینده ایران اعلام کرده است. این برنامه تمامی حقوق جهان‌شمول را برای مردم ایران به‌رسمیت می‌شناسد. مجازات اعدام ندارد. خواهان یک ایران غیراتمی و روابط مسالمت‌آمیز با همسایگان و ارتباط با سایر کشورهای جهان است.
اتکا به این آلترناتیو یک آینده درخشان را برای مردم ایران نوید می‌دهد. بنابراین ما در رومانی در این مسیر حرکت خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم تا دولت ما یک سیاست صحیح در قبال ایران اتخاذ خواهد کرد و اقدامات ضروری را برای جلوگیری از نقض حقوق بنیادین ساکنان اشرف و لیبرتی انجام خواهد داد.

سناتور رومئو لیکوارا عضو کمیسیون خارجه سنای رومانی
سناتور ریموند لوکا عضو کمیسیون خارجه سنای رومانی
سناتور لیویو تیتوس پاشکا عضو کمیسیون اقتصادی سنای رومانی
گابریل بالپاشو عضو کمیسیون کشاورزی و خدمات اجتماعی در پارلمان رومانی
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/18d27fb7-79bc-475d-80d7-923d883b9c91"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات