728 x 90

,اعتراضات كارگري,

محرومیت کارگران ساختمانی تأمین اجتماعی اسلامشهر از بیمه

-

اجتماعی در جلوی ساختمان بیمه - آرشیو
اجتماعی در جلوی ساختمان بیمه - آرشیو
به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا17مهر، سهمیه ۷۰۰ نفری بیمه کارگران ساختمانی تأمین اجتماعی اسلامشهر تمام شد و به این ترتیب۱۲۰ کارگر مشمول، در حال حاضر از مزایای بیمه محرومند. کارگران مشمول به‌نحوه توزیع این سهمیه اعتراض دارند.
سید باقر واحدی که ایلنا از وی به‌عنوان عضو اتحادیه کارگران ساختمانی اسلامشهر نام می‌برد، گفت: به‌دلیل خودداری تأمین اجتماعی اسلامشهر از اجرای قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی نزدیک به ۱۲۰ نفر از کارگران ساختمانی منطقه اسلامشهر با وجود دارا بودن شرایط بهره‌مندی از مزایای خدمات بیمه‌ای محروم هستند.

او افزود: مسئولان تأمین اجتماعی اسلامشهر با این استدلال که تا کنون به‌اندازه سهمیه تعیین شده برای ۷۰۰ کارگر ساختمانی مشمول، پرونده بیمه‌ای تشکیل داده‌اند‏ ‏ ؛ ادامه اجرای این قانون را به زمان دیگری موکول کرده‌اند.
واحدی می‌افزاید: ادعای مسئولان تأمین اجتماعی اسلامشهر در حالی است که شنیده می‌شود تاکنون افرادی به غیر از کارگران ساختمانی توانسته‌اند با ارائه مدارک و تشکیل پرونده از مزایای بیمه کارگران ساختمانی استفاده کنند.
در حالی که کارگران محروم از مزایای بیمه اجباری هم در مشاغل ساختمانی فعالیت داشته و هم دارای مدارک معتبر هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/793613cd-c65e-41ac-b811-ec64f26a8abd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات