728 x 90

علمي,

عسل به رنگهای آبی، قرمز و سبز

-

زنبورعسل
زنبورعسل
زنبورهای کندوهای عسل شمال شرق فرانسه، عسلی به رنگهای آبی، قرمز و سبز تولید می‌کنند.

زنبورداران این منطقه با هشدار نسبت به این اتفاق می‌گویند، ضایعات باقی مانده از کانتینرهای حمل شکلاتهای «ام اند‌ام» که به کارخانه بیوگاز برای پردازش منتقل می‌شود، عامل تغییر رنگ این عسل‌ها بوده است.
آلن فریه، مسئول اتحادیه زنبور دادن منطقه آلزاس در شمال شرق فرانسه می‌گوید: «بررسیهای ما نشان داده که این پدیده در حال گسترش، به‌دلیل تغییرات زیست محیطی در منطقه است».
از ماه اوت تا کنون تمامی زنبورداران اطراف شهر ریبوویل در منطقه آلزاس مشاهده کرده‌اند، زنبورهایی که برای انتقال شهد به کندوهای عسل بازمی گردند با خود موارد رنگی ناشناخته‌ای را حمل می‌کنند.
فلیپ مینراد، مسئول کارخانه بیوگاز موجود در منطقه می‌گوید: «فکر نمی‌کنیم که این مسأله به‌دلیل مواد موجود در شکلات‌های رنگی به وجود آمده باشد، چرا که همه آنچه را که می‌توانسته برای جذب زنبور‌ها حساس باشد، خیلی سریع از بین برده‌ایم و حتی در انبار‌ها نیز نگه نداشته‌ایم».
فرانسه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان عسل در اروپا به‌شمار می‌رود و سالانه بیش از ۱۸ تن عسل در این کشور تولید و به دیگر کشورهای اروپایی صادر می‌شود.
در منطقه آلزاس نیز با وجود بیش از ۲۴۰۰ زنبوردار و حدود ۳۵ هزار کندو، سالانه هزار تن عسل می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1d601f4-85cb-44e6-98d0-858b2d333949"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات