728 x 90

-

وحشت سرنگونی از دمشق تا تهران - ۱۲مهر

-

درگیریهای گسترده ارتش آزادی سوریه در شهر  حلب
درگیریهای گسترده ارتش آزادی سوریه در شهر حلب
بازتابی از آخرین تحولات سوریه
ـ ادامه نبردهای سنگین بین ارتش آزادی و ارتش اسد در دمشق، حلب، دیر الزور و ادلب و تصرف شهرکهای ”الجمعیه“ و ”حاجزداها“ در منطقه ”جسر الشغور“ استان ادلب و گسترش کنترل ارتش آزادی سوریه بر 20 کیلومتر از جاده اصلی حلب دمشق.
ـ نبیل العربی: برای سوریه هیچ راه‌حل سیاسی وجود ندارد.
ـ بمب‌گذاری نیروهای اسد در 5نقطه تحت کنترل دولت در حلب و کشتار بیش از 40تن از مردم غیرنظامی.

در ششمین روز نبرد سرنوشت در حلب و همزمان با گسترش نبردهای ارتش آزادی با نیروهای اسد در جبهه‌یی به وسعت شهرهای سوریه؛ که به گزارش روزنامه البیان، از جمله دمشق؛ حلب، دیر الزور و ادلب را در بر می‌گیرد؛ شهرکهای ”الجمعیه“ و ”حاجزداها“ در منطقه ”جسر الشغور“ استان ادلب به کنترل ارتش آزادی درآمدند. همچنین کنترل ارتش آزادی بر 20 کیلومتر از جاده اصلی حلب دمشق که 360کیلومتر طول دارد از دیگر تحولات در جبهه نبرد در دمشق بود. تلویزیون العربیه که این خبر را گزارش کرد افزود: در همین حال نبرد در شهرکهای ”البونسیه“ و ”بداها“ در همین منطقه هم‌چنان ادامه دارد. گسترش نبردها و حمایتهای شگفت مردم سوریه از ارتش آزادی با نمونه‌های نادر در نوع خودش؛ پیام پیروزی قطعی مردم سوریه را بازتاب می‌دهد و به همین دلیل دیکتاتور خونریز سوریه بر دامنه توحش و جنایت خویش افزوده است و پشتیبانان او در بن‌بست همدستی با اسد؛ از گرفتاری و شکست ناگزیرند. پیوستن یک پیرمرد سوری اهل حلب به همراه فرزندان و نوه‌هایش به ارتش آزادی؛ بازتابی از عزم مردم سوریه برای سرنگونی رژیم اسد و شناخت تنها راه‌حل آن است که العربیه آن را گزارش کرده است و از سوی دیگر الحیات ضمن خبر از بالغ شدن آمار شهدای مردم سوریه در قیام 18ماهه به 31هزار نفر خبر داد که اسد برای «کشتار بزرگ» در حلب آماده می‌شود.

گلف نیوز نوشت: نیروهای اسد از حما به جبهه نبرد حلب منتقل می‌شوند و افزود به‌دنبال حملات رزمندگان به نیروی هوایی اسد و سقوط هلیکوپترهایش، اسد فرمان اعزام 30هزار سرباز دیگر به صحنه نبرد در حلب را داد و سی.ان.ان به‌نقل از روزنامه الدیار لبنان گفت: بشار اسد با هلیکوپتر بر فراز حلب پرواز کرد و شخصاً در عملیات علیه مخالفان مسلح حضور دارد. این خبر البته پیش از وحشیگری اسد؛ نشان‌دهنده جدیت نبرد مردم سوریه با اسد و فروپاشیدگی ساختار قدرت است که اسد را مجبور به حضور در صحنه کرده است. خبرها و تحولات دیگر هم مؤید همین واقعیت است.

الشرق‌الأوسط نوشت: رژیم ایران با نگرانی به سوریه هشدار داد که از سلاح شیمیایی استفاده نکند. . و روسیه خواستار خویشتنداری اسد شد. این روزنامه با چاپ عکسی از یک کودک در حال بازی روی یک تانک دولتی که روز 3شنبه در ادلب منهدم شده است؛ نوشت: رژیم ایران و روسیه به‌طور ضمنی و با نگرانی از شعله‌ور شدن یک جنگ خارجی، به هم‌پیمان نزدیک خود بشار اسد هشدار دادند که از سلاح شیمیایی استفاده نکند و در ارتباط با ترکیه خویشتنداری کند و در همین حال یورونیوز گزارش داد؛ پنج انفجار در حلب حداقل چهل کشته برجا گذاشت و گفت منطقه بمب‌گذاری شده حلب در اختیار دولت سوریه قرار دارد. در همین حال بی.بی.سی به‌نقل از اپوزیسیون سوریه گزارش داد نیروهای امنیتی اسد در این بمب‌گذاریها دخیل هستند و این کار را برای بی‌اعتبار کردن اپوزیسیون انجام می‌دهند. جنایات اسد اما تنها در عرض دیروز تا امروز به همین میزان محدود نبوده است. پایگاه خبر رسانی الجزیره به‌نقل از شبکه سوریه برای حقوق‌بشر گفت روز سه‌شنبه 161نفر بر اثر آتش نیروهای دولتی در سوریه به‌قتل رسیدند، که بیشتر آنها از دمشق، حلب و درعا بودند. به گزارش اپوزیسیون سوریه؛ مردم 15 جسد را در محله «جمعیه الزهرا حلب یافته‌اند که توسط نیروهای اسد اعدام صحرایی شده‌اند. این منبع افزود: کمیته‌های هماهنگی محلی می‌گویند نیروهای دولتی، یبرود، یبیلا، دوما، الملیحه، الزبدانی، قدسیا و محله‌های الغوطه الشرقیه در حومه دمشق و محله القدم در پایتخت را بمباران کردند. این در حالی است که العربیه در یک گزارش از خسارات بمبارانها گفت: در سوریه در اثر حملات نظامی علیه شهرها بیش از دو میلیون واحد مسکونی ویران شده است... »...

اما موج تغییر؛ بی‌امان در راستای جاروی دیکتاتوری ا سد؛ سمت می‌گیرد و از هرسو رژیم اسد را زیر ضرب می‌برد.سی.ان.ان با عنوان مخالفت قاطعانه اپوزیسیون با فراخوان اسد به گفتگو؛ گزارش داد: اپوزیسیون، رژیم اسد را به‌علت فراخوان به گفتگو به‌شدت مورد سرزنش قرار داد و گفت هیچ سوری حاضر نیست با اعضای دولتی بنشیند که مسئول کشتار صدها غیرنظامی بی‌گناه است و رادیو آلمان در گزارشی از سومین اجلاس سران کشورهای عرب و آمریکای لاتین که در لیما پایتخت پرو برگزار شده است گفت: " نبیل عربی، دبیرکل اتحادیه عرب، با اشاره به شکست مأموریت کوفی عنان و تلاشهای جانشین او اخضر ابراهیمی، تصریح کرد: «به عقیده ما تلاشهای مسالمت‌آمیز به هیچ نتیجه‌یی نمی‌رسد، زیرا برای مسأله سوریه هیچ راه‌حل سیاسی وجود ندارد» و عبدالباسط سیدا، رئیس شورای ملی سوریه در این اجلاس گفت: برکناری اسد، اولین شرط مذاکره و شرط اصلی یافتن راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای بحران سوریه است. سیدا با اشاره به حمایتی که رژیم اسد هم‌اکنون از چین و روسیه و رژیم ایران دریافت می‌کند؛ گفت: «رژیم اسد از آشتی حرف می‌زند، اما پیوسته در حال سرکوب است؛ از دخالت بیگانگان سخن می‌گوید، در حالی‌که خود تنها با حمایت بیگانگان هنوز در قدرت است».

ریزش و شکست سهم رژیم آخوندی و همدستانش از انقلاب مردم سوریه
گلف نیوز گزارش داد: پس از این‌که خالد مشعل سکوت خود را شکست و بعد از خروج از دمشق در ابتدای سال جاری، برای اولین بار تصمیم گرفت که صریح و روشن باشد، دمشق و تهران او را مورد حمله قرار دادند، رژیم بشار اسد در یک تحلیل تلویزیونی او را مقاومت فروش و «طبال» خواندن و رژیم ایران نیز در روزنامه کیهان ـ ارگان ولی‌فقیه ارتجاع ـ او را مزدور صهیونیستها توصیف کرد.
رادیو آلمان گزارش داد: تلویزیون دولتی سوریه به‌شدت به خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی گروه فلسطینی حماس تاخت و او را «مقاوم آواره» توصیف کرد و به «ناسپاسی» متهم کرد. مفسر تلویزیون اسد گفت: سوریه خوشحال است زیرا کسی ترکش گفت که مقاومت را در مقابل قدرت فروخت. حکومت سوریه ”خالد مشعل را مانند طفل یتیمی در پناه خود“ گرفته بود… خالد مشعل، از رهبران حماس، به همراه محمد مرسی رئیس‌جمهور مصر و مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق و شماری دیگر از مسئولان کشورهای مختلف، در کنگره ”حزب عدالت و توسعه“ که یکشنبه 9مهر در آنکارا برگزار شده بود، شرکت کرد. مشعل ضمن ستایش از اردوغان او را ”رهبر واقعی جهان اسلام“ خوانده بود. گروه اسلامی حماس از دیرباز از متحدان رژیم سوریه شناخته می‌شد… با قیام مردم سوریه علیه رژیم بشار اسد، سازمان حماس تغییر موضع داد و در کنار دشمنان اسد قرار گرفت. خالد مشعل که پیش از این در سوریه زندگی می‌کرد، به قطر کوچ کرد، که از حامیان اصلی مخالفان رژیم اسد به‌شمار می‌رود.

در تحولی دیگر تلویزیون سومریه خبر داد که قاسم سلیمانی در 4مهر در کردستان با شماری از مقامات کردی به‌صورت مخفی دیدار نمود… سلیمانی پس از این دیدارهای مخفی با نیچروان بارزانی نخست‌وزیر منطقه کردستان در اربیل دیدار نمود… و از نیچروان بارزانی خواست تا به هواپیماهای ایرانی اجازه استفاده از خاک و آسمان کردستان جهت انتقال کمکهای نظامی به رژیم سوریه داده شود ولی بارزانی این درخواست را رد کرد… و واشینگتن پست از هلاکت یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان و نیروهایش در عملیات رزمندگان ارتش آزادی سوریه خبر داد. روزنامه واشینگتن پست نوشت: یک فرمانده حزب‌الله به نام علی حسین نصیف و چندین نفر از نیروهای همراهش از گروه حزب‌الله که به یاری اسد آمده بودند؛ در سوریه کشته شدند. به‌نوشته واشینگتن پست سمیر الحمصی یک مخالف سوری در استان حمص گفت کار او هماهنگی با آژانسهای امنیتی اسد بوده است... . روزنامه حزب‌الله الانتقاد نوشت نصیف که یکی از فرماندهان حزب‌الله است؛ در هنگام انجام مأموریت کشته شده است. در مراسم خاکسپاری وی در روز یکشنبه مقامهای ارشد حزب‌الله از جمله رئیس شورای قضایی و شیخ ابراهیم امین السید رئیس دفتر سیاسی حزب‌الله شرکت داشتند... در همین حال هشدار روسیه برای چندمین بار به جامعه بین‌المللی مبنی بر این‌که دخالت نظامی اوضاع سوریه را وخیم‌تر می‌کند؛ از دیگر تلاشهای جبهه همدست اسد بود. گنادی گاتیلوف، معاون وزیر خارجه روسیه، روز سه‌شنبه 11مهر در مسکو گفت: «ما به‌ویژه از پیمان ناتو و کشورهای خلیج‌فارس مصرانه می‌خواهیم که اقداماتی مانند منطقه پروازممنوع یا یاری به آوارگان سوری را، بهانه‌یی برای حمله به سوریه قرار ندهند. … این توصیه البته در عزم مردمی که در سه نسل به یکباره به ارتش آزادی می‌پیوندد؛ نه با نفرین که با نفرت و خشم مقدسی که جز با سرنگونی اسد آرام نخواهد گرفت؛ پاسخ قانونمند خودش را خواهد گرفت… .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf16ef34-216e-4eb7-a990-80cdf209720f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات