728 x 90

اعتياد و مواد مخدر,

آمار واقعی قربانیان اعتیاد در مدارس

-

 -
-

روزنامه‌های حکومتی روز سوم مهرماه به‌نقل از پاسدار علی رمضانی سرکرده سپاه ناحیه قائمشهر از پایین آمدن سن اعتیاد دانش‌آموزان اطلاع دادند. از جمله روزنامه اعتماد به‌نقل از پاسدار رمضانی نوشت:
«طرح پیشگیری، مقابله و درمان اعتیاد از تابستان سال جاری به‌صورت پایلوت توسط سپاه و بسیج شهرستان قائمشهر به‌عنوان تنها شهرستان مازندران در حال اجراست که اگر این تجربه با توفیق همراه شود در همه شهرهای استان اجرایی می‌شود». (اعتماد ۹۱۰۷۰۳)

 

 


پاسدار رمضانی تنها از پایین آمدن سن اعتیاد و خطر شیوع آن در مدارس راهنمایی پایه صحبت کرد. از تعداد دانش‌آموزان معتاد در قائمشهر سخنی نگفت، همچنین از میزان گسترش اعتیاد در سایر شهرهای استان مازندران آماری ارائه نداد. به دست آوردن آمار صحیح از اعتیاد دانش‌آموزان در نظام آخوندی کار ساده‌ای نیست.
در بهمن 90 ستاد مبارزه با مواد مخدر رژیم معتادین به مواد مخدر در قشر دانش اموزان ایران را «نیم دهم درصد» از دانش اموزان کل کشور اعلام کرد. در حالی که دانش‌آموزان 12 میلیون و 600هزار نفر اعلام شده بودند، بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر تعداد دانش اموزان معتاد به حدود 6هزارو سیصد تن می‌رسد.

 

 


در همین تاریخ وزارت آموزش و پرورش رژیم مدعی شده بود که در سراسر کشور 2هزارو چهارصد دانش‌آموز معتاد وجود دارد. یعنی ۳۹۰۰نفر کمتر از آمار ارایه شده توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر. این تناقض آماری چنان می‌نماید که گویا اختلاف در حدچند هزار نفر در 12 میلیون و 600نفر جمعیت دانش‌آموزان است، اما کمی قبل از بهمن 90، یعنی در مهر90، آمار دیگری از مجلس رژیم به گوش رسیده بود:
علی عباسپور تهرانی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارتجاع تعداد دانش‌آموزان مصرف کننده مواد مخدر در سراسر ایران را 30هزار دانش‌آموز اعلام کرد.

مسئولان آموزش و پرورش رژیم بلافاصله این آمار را تکذیب کردند. 

30آبان ۱۳۹۰: یکی از سایتهای حکومتی نوشت: علی عباسپور تهرانی نماینده مجلس از انکار مسئولان آموزش و پرورش در مورد اعتیاد در مدارس هم انتقاد کرد و گفت: ”فقدان یک مطالعه علمی جای تأسف دارد، اعتیاد حتی با درصد پایین نیز نشان‌دهنده پدیدهای بسیار خطرناک است“.

هر چند علی عباسپور تهرانی آمار اعتیاد در بین دانش‌آموزان را بالا ندانسته و گفته است که درصد دانش‌آموزان مبتلا بالا نیست ولی آمارها نشان می‌دهد که اعتیاد نه تنها در مدارس ایران رو به افزایش است بلکه سن ابتلا به آن به دوره راهنمایی رسیده است.

 

 



در مورد نقش وزارت آموزش و پرورش رژیم در کتمان واقعیت گسترش اعتیاد در دانش‌آموزان یک سایت حکومتی نوشت:
آموزش وپرورش همواره با انکار این موضوع، فرصت به‌دست‌آوردن آمار درست از وضعیت اعتیاد در مدارس را از بین برده است.

این پنهانکاریها... به‌اندازه‌ای بوده که... سردار احمدی مقدم، دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر لب به اعتراض گشود و گفت: ”آموزش و پرورش دانش‌آموزان معتاد را اخراج می‌کنند و بعد می‌گویند معتاد نداریم. به همین دلیل اکثر معتادان ما از ترک تحصیلیها هستند“.
گرچه مسئولان حکومتی سخنی از علت کاهش اعتیاد در دانش‌آموزان نمی‌گویند اما سالهاست که دست ارگانهای حکومتی و در رأس آنها سپاه پاسداران و وزارت بدنام اطلاعات در قاچاق مواد مخدر نه تنها توسط مقاومت ایران بلکه در جنگ و جدال باندهای رژیم توسط خود آنها افشا‌ شده است. از این گذشته مسولان حکومتی از سرنوشتی که در انتظار دانش اموزان قربانی مواد مخد ر است سخنی نمی‌گویند. اما در یک مورد واقعیت مراکز موسوم به درمان اعتیاد در کشور را روزنامه حکومتی مردم‌سالاری این‌گونه گزارش داده است:
معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی کل کشور می‌گوید: 6ماه از سال گذشته اما هنوز یک شاهی هم از 1میلیارد و 300 میلیون تومانی که برای درمان اعتیاد در سطح کشور تخصیص داده شده دریافت نکرده‌ایم. بودجه‌یی که یک چهارم قرارداد یک فوتبالیست هم نیست.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6902ab3c-0bf2-4be9-9d41-d227f67bd5a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات