728 x 90

قاچاق ,

دستگیری باند قاچاق مواد مخدر رژیم ایران در استان المثنی عراق

-

نقشه عراق
نقشه عراق
صوت العراق به‌نقل از یک منبع امنیتی بلندپایه عربستان از دستگیری یک گروه از تجار در استان المثنی که در عربستان سعودی مواد مخدر قاچاق می‌کردند پرده برداشت. این منبع که نخواست نامش فاش شود گفت: ”نیروهای امنیتی در استان المثنی یک باند مرکب از سه تاجر را که از ایران مواد مخدر به عربستان قاچاق می‌کردند دستگیر کردند. وی روشن ساخت نیروهای امنیتی تحقیقات اولیه خود از این تجار را آغاز کردند و آنها به قاچاق مواد مخدر اعتراف کرده‌اند. این افراد به طرفهای رسمی ارجاع داده شدند تا اقدامات لازم در موردشان انجام گیرد.
صوت العراق افزود: پدیده اعتیاد به مواد مخدر و تجارت آن، همراه با تبدیل شدن عراق به گذرگاهی برای قاچاق مواد مخدر از ایران و سوریه و ترکیه به کشورهای خلیج فارس، جدیداً در جامعه عراق آشکار شده است

طبق برآوردهای طرفهای بین‌المللی، عراق دارای موقعیت ویژه جغرافیایی می‌باشد و تحت‌تاثیر وخامت شرایط اقتصادی و اجتماعی و ضعف اقدامات و تدابیر امنیتی، بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد، این کشور در لیست ”معبرهای فعال برای قاچاق مواد مخدر“ طبقه‌بندی شده است.
بسیاری از تجار مواد مخدر با بهره‌برداری از این مزایا، عراق را به‌مثابه معبری با کشورهای همجوار این منطقه در نظر گرفته و محموله‌هایی از مواد مخدر و داروهای تخدیر کننده را که عوارض مغزی و عصبی به جای می‌گذارد حمل و نقل می‌کنند و نیروهایی که به این کار اختصاص داده شده‌اند هرازگاهی مقادیر مختلفی از انواع این مواد را ضبط می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/07009d99-a9a4-4f51-8fa1-55a930cc446f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات