728 x 90

دانش آموزان و دانشجويان,

پیام رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت به‌ مناسبت اول مهر، آغاز سال تحصیلی جدید

-

مریم رجوی رییس‌جمهور برگزیده مقاومت
مریم رجوی رییس‌جمهور برگزیده مقاومت
دانش آموزان و دانشجویان دلیر، آموزگاران و دبیران شریف، استادان ارجمند
دختران و پسران عزیزم در مدارس و دانشگاههای کشور که برای آزادی و برابری پایداری می‌کنید و دانش‌آموزان عزیز آذربایجانی که در میان ویرانیهای زلزله در سوز سرما در حالی‌که آخوندها هیچ قدمی برای ترمیم مدرسه‌های ویران شده برنداشته‌اند و مانع کمک رسانیهای مردمی هم شده‌اند سال تحصیلی آغاز می‌کنیم.
سال جدید تحصیلی را به نام آزادی و برابری آغاز می‌کنیم که نخستین درس و ارزنده‌ترین پیام نسل آگاه و پیشرویی است که در ستیز دائمی با رژیم ولایت‌فقیه است و برای برافکندن آن بی‌تابی می‌کند.
به یکایک دانشجویان شجاعی که هم‌اکنون در سیاهچالهای خامنه‌ای مقاومت می‌کنند درود می‌فرستم. به معلمان آزاده‌ای که به‌خاطر مقاومت و مبارزه با رژیم حاکم دستگیر و زندانی شده‌اند سلام می‌کنم و در آستانه روز جهانی معلم پنجم اکتبر جهان را به اعتراض علیه سرکوب جامعه فرهنگیان ایران فرا می‌خوانم.

یاد دهها هزار دانش‌آموز و دانشجوی مجاهد و مبارز از جمله شهیدان حماسه فروزان پنجم مهر ۱۳۶۰ و شهیدان قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67 گرامی باد که در سه دهه اخیر در مبارزه برای آزادی مردم ایران جان باختند. خونهای بی‌دریغ و ایستادگی بی‌نظیر آنها مرزهای استواری میان نسل جوان و پیشرو ایران با رژیم قرون‌وسطایی حاکم برقرار کرده است.

دانشجویان و دانشگاهیان گرامی، از هنگام قیام سراسری سال 88 رژیم ولایت‌فقیه فاز جدیدی از سرکوبگریها و محدودیتهای ارتجاعی را در محیطهای آموزش عالی کشور به اجرا گذاشته است تا با خفقان و انسداد مطلق فضای سیاسی دانشگاهها از بروز هر جرقه‌ای که می‌تواند حریق قیامها را دوباره مشتعل کند جلوگیری نماید. سه دهه پس از کودتای ضدفرهنگی خمینی در دانشگاهها آخوندها خود را در برابر نسلی یافتند که با تمام فرهنگ، ارزشها، سنتها و قوانین این رژیم و اساس موجودیت آن در تعارض است. دستگیری دانشجویان به جرم شرکت در حرکتهای اعتراضی، یا وابستگی خانوادگی آنها به مجاهدان اشرفی و محکومیت آنها به حبسهای سنگین بخشی از همین پروژه است.
اخراج دانشجویان یا ستاره‌دار کردن آن چماق دیگری است که آخوندها به‌صورت دائمی بالای سر تمام دانشجویان نگه داشته‌اند. بخش دیگری از پروژه ارتجاعی کردن دانشگاهها بازنشستگی اجباری استادان است. این تصفیه‌ها بخشی از تلاشهای رژیم برای تغییر سریع بافت هیأت علمی دانشگاههاست. در خارج دانشگاهها نیز آخوندها تلاش می‌کنند فرصتهای شغلی را در اختیار کسانی قرار دهند که مورد تأیید عوامل رژیم‌اند. این در حالی است که هم‌اکنون جمعیت عظیمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهها بیکار شده‌اند. بخش مهم دیگری از پروژه ارتجاعی کردن دانشگاهها شدت بخشیدن به تبعیض جنسی به‌منظور حذف، یا کاهش حضور دختران در دانشگاههاست.
در کنکور سال جاری رژیم آخوندی دختران را از تحصیل در 77 رشته تحصیلی در 36 دانشگاه کشور ممنوع کرد. هدف آخوندها از این ممنوعیتها و از آنچه تحت عنوان طرح تفکیک جنسیتی در سایر بخشهای جامعه به اجرا گذاشته‌اند، آشکارا سرکوب زنان و متوقف کردن تلاش و مبارزه آنها برای دستیابی به برابری است. با این همه باید تأکید کنم که برای این پروژه ارتجاعی آینده‌ای جز شکست متصور نیست. خامنه‌ای و باند او نخواهند توانست چرخهای حرکت جامعه و تاریخ را متوقف کنند یا به چرخش معکوس وادارند. زنان و جوانان ایران سمبل رویان و درخشانی هم‌چون مجاهدان آزادی را در برابر خود داشته و دارند. آنها از پایداری اشرفیها و نبرد آنها برای آزادی و دموکراسی و برابری الهام می‌گیرند.

هموطنان عزیز، در سال تحصیلی جدید میلیونها ایرانی در زیر فقر و فشار طاقت‌فرسای زندگی دست و پا می‌زنند در نتیجه کودکانشان به جای کلاس درس در خیابانها برای گذران زندگی خود و خانواده‌شان ساعتها سرگردانند یا در کارگاههای کوچک در سراسر کشور استثمار می‌شوند. میلیونها جوان و نوجوان به‌خاطر حاکمیت تبهکار و سراپا فساد آخوندها به دام اعتیاد کشانده شده‌اند. در این میان پدیده ترک تحصیل یا باز ماندن از تحصیل ابعاد گسترده‌یی به خود گرفته است و میلیونها نفر را شامل می‌شود. سیاست رژیم ولایت‌فقیه در آموزش و پرورش و آموزش عالی مبتنی بر سرکوب و تبعیض و محروم کردن صاحبان افکار مخالف و اعمال اجبار و تبعیض علیه اقلیتهای قومی و مذهبی است. در نقطه مقابل استبداد مذهبی حاکم، مقاومت ایران بر آن است که در ایران آزاد فردا یک نظام آموزشی پیشرفته، عاری از سرکوب و تبعیض و بی‌عدالتی ایجاد شود. نظامی که در آن آموزش ابتدایی در سراسر کشور رایگان و اجباری باشد و شرایطی فراهم شود که کودکان خانواده‌های تهیدست ناگزیر از ترک تحصیل نشوند.
عموم شهروندان به‌صورت برابر از حق تحصیلات عالی برخوردار باشند. محرومیت جوانان ایران از آموزش دانشگاهی چه به‌دلیل عقیده و مذهب و چه به‌دلیل فقر اقتصادی قابل‌تحمل نیست.
در مدارس و دانشگاهها هیچ عقیده یا مذهبی نباید تحمیل شود. ممنوعیتی برای صاحبان عقاید و مذاهب مختلف وجود نداشته باشد و تفتیش عقاید تحت هر عنوان از سیستم آموزشی کشور ریشه‌کن گردد و حجاب اجباری جایی نخواهد داشت. مردم استانهای مختلف کشور باید قادر باشند، زبان و هویت قومی خود را به فرزندانشان آموزش دهند. استقلال مؤسسات آموزش عالی باید به‌رسمیت شناخته شود و رئیس هر دانشگاه مقام انتخابی خواهد بود.
به‌رسمیت شناخته شدن آزادی آکادمیک یک اصل ضروری است تا اعضای جامعه دانشگاهی بتوانند وظایف خود را فارغ از هر گونه ترس و تبعیض انجام دهند.
نظام آموزش عالی بدون شهریه برای فارغ‌التحصیلان دبیرستانها باید به اجرا گذاشته شود.
دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و استادان باید از حق تأسیس تشکلها و انجمنهای صنفی، سیاسی و علمی برخوردار باشند.
معیشت و مسکن آموزگاران و دبیران و استادان باید تأمین شود و هر گونه دخالت نیروی نظامی و امنیتی در امور دانشگاهها و مدارس ممنوع شود.

دانشجویان و دانش‌آموزان مجاهد و مبارز،
آغاز سال تحصیلی جدید با دوران سرنوشت سازی مصادف شده است. از یک سو مجاهدان آزادی در اشرف و لیبرتی در سخت‌ترین شرایط محاصره با دستان خالی بزرگترین حماسه‌های پایداری و پاکبازی را خلق کرده‌اند. از سوی دیگر مقاومت قهرمانانه مردم سوریه به‌ویژه جوانان و دانش‌آموزان و دانشجویان این کشور در برابر رژیم جنایتکار اسد و آخوندها و پاسداران اعزامی‌شان به این کشور سرمشق ارزنده‌ای برای شیفتگان آزادی خلق کرده است.
این شرایطی است که ارکان رژیم را می‌لرزاند، جامعه بی‌تاب آزادی را برمی‌انگیزد و یکایک شما را به مبارزه و اعتراض فرا می‌خواند.
برای پاسخ دادن به مسئولیت این دوران هیچ کاری ضروری‌تر و پر اهمیت‌تر از تأکید بر شعار سرنگونی حکومت ولایت‌فقیه نیست. امروز بیش از هر زمان دیگر حقانیت مبارزه برای تغییر بنیادین و دستیابی به یک ایران عاری از استبداد و ارتجاع می‌درخشد.
آنچه اصالت دارد مقاومت برای برقراری یک نظام دموکراتیک و پیشرفته است که تا کنون 120هزار تن از فرزندان مردم ایران به‌خاطر آن جان باخته‌اند.
همه شما دختران و پسران مجاهد و مبارزم در سراسر کشور را به گسترش امواج مبارزه و آزادیخواهی و همبستگی و همراهی و کمک به همکلاسیها مخصوصاً در مناطق زلزله‌زده و محروم کشور فرا می‌خوانم.
سلام بر دانش‌آموزان و دانشجویان ایران
سلام بر جامعه فرهنگیان و دانشگاهیان ایران
سلام بر مردم ایران
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/539b2218-e23f-4267-9fce-f5d70aacd7d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات