728 x 90

افزايش فشار بر زندانيان,

گوشه‌یی از شرایط وخامت‌بار و قرون‌وسطایی زندان چوبیندر قزوین

-

زندان
زندان
این زندان به‌لحاظ وضعیت بهداشتی شرایط اسفباری دارد و علاوه بر وضعیت بد سرویس‌های بهداشتی اکثر زندانیان به بیماری‌های پوستی و التهاب دچار شده‌اند.
دژخیمان زندان بدون توجه به ظرفیت بندهای این زندان در اکثر مواقع بیش از دو تا سه برابر آن زندانی را در بندها محبوس کرده‌اند که این موضوع موجب شده است که بیش از نیمی از زندانیان به‌صورت کف خواب زندگی کنند. به‌عنوان مثال در بند ۲ این زندان که ظرفیت ۱۴۰ نفر را دارد بیش از ۳۳۰ زندانی نگهداری می‌شوند.
کیفیت و بهداشت غذایی زندان چوبیندر بسیار نازل است و متأسفانه زندانیانی که از بضاعت مالی خوبی برخوردار نیستند مجبورند که همان غذا را صرف کنند، هوای بندهای ۲ و ۳ به علت این‌که کشیدن سیگار در آن آزاد می‌باشد کاملاً آلوده است و امکان تنفس سالم در محوطه‌ی کوچک بند برای آنهایی که سیگاری نیستند سلب شده است.
این زندان محل تبعید برخی از زندانیان سیاسی است که اکثراً از مناطق حاشیه‌یی کشور بدانجا منتقل می‌شوند و بدون رعایت اصل تفکیک جرایم نگهداری می‌شوند.
رفتار دژخیمان زندان با زندانیان «بسیار بد» گزارش شده است، زندانبانان زمانی که متهمین را به دادسرا و یا دادگاه منتقل کنند با رفتارهای توهین‌آمیز اقدام به این امر می‌کنند.
اجرای حکم اعدام مخفیانه زندانیان نیز در محوطه این زندان گاه و بیگاه انجام می‌گیرد به‌عنوان مثال تنها در نیمه دوم تیر ماه سال جاری ۷ زندانی از جمله یک پدر و پسر در این زندان اعدام شدند که تنها دو مورد آخر آن توسط رسانه‌های حکومتی گزارش شده است.
ضرب و شتم زندانیان در تمامی‌بندهای این زندان رواج دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ce33487-2912-47c5-849d-672fff4bc561"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات