728 x 90

-

آیا فنلاند حوزه یورو را ترک خواهد کرد؟ این سؤالی است که این روزها بیشتر مطرح می‌شود:

-

یورو
یورو
چندی پیش وزرای خارجه فنلاند و اتریش اعلام کردند که رهبران اروپایی باید برای هر احتمالی از جمله فروپاشی حوزه یورو آماده باشند.
وزیر خارجه فنلاند گفت اگر‌چه در حال حاضر این خواست فنلاندیها و به‌ویژه دولت این کشور نیست اما طرحی را برای احتمالات مختلف از جمله جدا شدن از پول واحد اروپایی تهیه کرده‌اند.
وزیر خارجه اتریش نیز گفته است که کشورهای از نظر اقتصادی قدرتمند حوزه یورو، مانند آلمان، لوکزامبورگ، هلند و فنلاند از سیاستهایی حمایت می‌کنند که منجر به خارج شدن دیگر کشورها از این حوزه می‌شود.
فنلاند در حوزه یورو یک قدرت اقتصادی محسوب می‌شود که رشد تولید ناخالص داخلی آن در مقایسه با حوزه یورو طی نزدیک به یکسال گذشته همواره بالاتر بوده است. در عین حال بدهی‌های دولت در فنلاند تقریباً نصف بدهی‌های حوزه یورو است.
اقتصاد همسایگان فنلاند یعنی سوئد، دانمارک و نروژ که هیچ‌یک در داخل پول واحد اروپایی نیستند در حال رشد است. برای نمونه تولید ناخالص داخلی سوئد در سه ماهه دوم امسال از یک و چهاردهم درصد رشد برخوردار بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d2f0070-8de3-4419-9b4d-95707ccb068d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات