728 x 90

سوريه,

رژیم سوریه حمله به حلب را شروع کرد

-

ارتش جنایتکار بشار اسد در حلب
ارتش جنایتکار بشار اسد در حلب
خبرگزاری فرانسه، 28ژوییه، ۲۰۱۲ - حلب، سوریه:
- ارتش سوریه حمله سنگین علیه شورشیان در حلب را روز شنبه شروع کرده است و این در حالیست که جامعه جهانی راجع به خطرات تلافی علیه جمعیت شهروند این شهر به‌طور فزاینده‌یی ابراز نگرانی کرده‌اند. از ساعت ۰۸۰۰ ناحیه صلاح‌الدین و سایر مواضع شورشیان زیر آتشباری رژیم بوده است. شهروندان که در این میان گیر افتاده‌اند در زیرزمینها جمع شده‌اند.
- به گزارش گروه دیدبان حقوق‌بشر سوری در شروع حداقل 10سرباز سوری و 3رزمنده کشته شدند.
- سرهنگ عبدالجبار العقیدی از ارتش آزادی به خبرگزاری فرانسه گفت نیروهای رژیم به مقرها در صلاح‌الدین حمله کردند اما شکر خدا که قهرمانان ارتش آزادی این حمله را دفع کرده‌اند. وی گفت تا همین الآن ما 8زرهی رژیم را منهدیم کرده‌ایم و 100تانک در اطراف مستقر شده‌اند و این نبردی سخت خواهد بود چون توازن قوایی نیست اما ما عزممان جزم است و توکل به خدا داریم.
- به گفته یک فعال به‌نام عمرو (Amer) هزاران نفر از مردم در حال فرار از بمباران در خیابانها هستند و توسط شلیک هلیکوپترها که ارتفاع پایین پرواز می‌کنند وحشت‌زده شده‌اند و شمار زیاد دیگری از مردم به پارکها پناه برده‌اند.
- روز شنبه تا کنون حداقل 44نفر کشته شدند که 14نفرشان شهروند و 19نفرشان از رزمندگان و 24نفر سرباز رژیم نیز کشته شدند. کشته‌های روز جمعه به حداقل 148نفر رسید که 90نفرشان شهروند و 34سرباز و 24رزمنده بودند.
روسیه گفته است غیرواقعی است که شورشیان شهرهای اصلی را اشغال کرده‌اند و دولت هم بیکار بنشیند. سرگی لاوروف وزیرخارجه روسیه در یک کنفرانس خبری گفت مشغول متقاعد کردن دولت هستیم تا گامهای اول را بردارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f1bec3c-6ff1-45d1-bc43-01a855409e2a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات