728 x 90

اتمي رژيم,

جان بینر: اوباما به‌طور کامل از ابراز تحریمها علیه رژیم ایران استفاده نکرده است

-

جان بینر رئیس کنگره آمریکا
جان بینر رئیس کنگره آمریکا
سایت تلویزیون فاکس نیوز، 13 ژوئیه ۲۰۱۲:
یک ارزیابی بی‌مبالغه پنتاگون در مورد توانایی نظامی رژیم ایران، جمهوریخواه ارشد کنگره را برانگیخت تا پرزیدنت اوباما را به‌خاطر قصور در بررسی تهدید رژیم ایران، مورد انتقاد قرار دهد.

جان بینر، سخنگوی مجلس نمایندگان، جمهوریخواه از اوهایو روز پنجشنبه در محل کنگره به خبرنگاران گفت: ”تهدید از جانب ایران واقعی است“. او افزود: ”این برای نزدیکترین متحد ما، یعنی اسرائیل، [تهدیدی] واقعی است، و این برای همه کشورهای منطقه [تهدیدی] واقعی است“.
بینر به بسته تحریمهای تصویب شده توسط کنگره اشاره کرد و اظهار داشت که آقای اوباما به‌طور کامل از آن استفاده نکرده است.
بینر گفت: ”ما به رئیس‌جمهوری یک جعبه ابزار کامل برای استفاده دادیم، تحریمها را برای استفاده به او دادیم، تا در به زانو در آوردن ایرانی‌ها کمک‌کننده باشد“. او افزود: ”رئیس‌جمهور باید از این ابزاری که به او داده شده، استفاده بیشتری کند، تا رژیم ایران را وادار نماید اعلام نماید که قصد تولید تسلیحات اتمی را ندارد“... .
چند دور گفتگوهای سطح بالا بین رژیم ایران و قدرتهای غربی برای ارائه هر گونه راهگشایی برای این بن‌بست شکست خورده است.

جرج لیتل (George Little)، سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون روز پنجشنبه گفت: ”این دولت درباره موضوع ایران و ارتش آن و تواناییهای اتمی آن، بسیار روشن و قوی بوده است“. وی اضافه کرد که اوباما و دستیاران وی در ”ارتقاء اتفاق‌نظر گسترده بین‌المللی برای فشار آوردن جهت تأثیر گذاشتن روی رژیم ایران و کمک به اعمال تحریمهایی که برای رژیم ایران گزنده است، موفق بوده‌اند“.
یک گزارش غیرمحرمانه توسط لئون پانتا وزیر دفاع که در ماه آوریل تهیه شده و در 29ژوئن برای 4 کمیته کنگره فرستاده شده، به قانونگذاران یک نظر اجمالی از گامهای بلندی که به‌طور واقعی توسط رژیم در تمام رسته‌های متعارف، غیرمتعارف و اتمی برداشته شده را ارائه می‌دهد... .
این گزارش به‌طور گسترده روی ذخیره موجودی موشکهای بالستیک، که بزرگترین ذخایر کنونی در خاورمیانه است، متمرکز می‌باشد و هشدار می‌دهد که با کمک خارجی رژیم ایران ممکن است ظرف سه سال قادر به پرواز آزمایشی یک موشک بالستیک بین قاره‌یی گردد که قادر به حمله به خاک آمریکا باشد.
این نکته‌یی است که به ذهن تحلیلگران می‌زند و به‌ویژه قابل‌توجه است، زیرا چنین توانایی در صورتی‌که با توانایی تولید یک کلاهک اتمی که بتواند در موشک بالستیک بین قاره‌یی جاسازی شود، ادغام گردد، به‌طور مؤثر رژیم ایران را تبدیل به یک قدرت مسلح به اتم می‌کند.

دیوید آلبرایت، کارشناس تسلیحات از انستیتوی علم و امنیت بین‌المللی در واشینگتن گفت: ”این گزارش درباره یک موشک بالستیک قاره‌پیما صبحت می‌کند که احتمالاً در سال ۲۰۱۵ پرواز آزمایشی آن انجام می‌شود و این دقیقاً دلیل دیگری برای ضرورت حل‌وفصل هر چه زودتر [تردید بین‌المللی بر سر برنامه اتمی ایران] توسط ما می‌باشد“...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/31000bba-9a50-466d-bf88-11311ebfb7d9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات