728 x 90

سوريه,

سفیر سوریه رژیمهای عراق و ایران را مورد سرزنش قرار داد

-

نواف فارس
نواف فارس
سفیر سوریه در عراق، که به بشار اسد پشت کرده و به مردم و ارتش آزادی سوریه پیوسته است در گفتگو با تلویزیون الجزیره، رژیمهای عراق و ایران را مورد سرزنش قرار داد و گفت: عراق تحت فشار رژیم ایران قرار دارد تا از رژیم اسد حمایت کند رژیم ایران به عراق و همه کشورها در این رابطه فشار می‌آورد.

سفیر نواف شیخ الفارس گفت: بشار اسد جنایت‌کاری است که مردم سوریه را می‌کشد و من شکوه زیادی از نخست‌وزیر عراق به‌خاطر موضع دوگانه‌اش در قبال سوریه دارم. چرا که او خوب می‌داند که بشار اسد با او و با عراق و مردم شیعه به‌طور خاص چه کرده است.
او هزاران نفر را به قتل رسانده است بشار اسد راه را باز کرده است و با القاعده برای کشتن عراقیان پیمان بسته بود.
وی افزود: من نسبت به موضع ایران متعجب هستم. رژیم ایران مدعی اسلام است. آنها از مظلومیت شیعه و (امام) حسین صحبت می‌کنند ولی سؤال من این است که شما کجا هستید؟ ملت سوریه کشتار می‌شوند، شما که از همه چیز مطلع هستید.
سفیر سوریه در عراق که به دیکتاتور پشت کرده است، از بی‌عملی جامعه جهانی انتقاد کرد و با رد اقدامات کوفی عنان گفت: کوفی عنان گفته است که بدون شرکت رژیم ایران راه‌حلی وجود ندارد، در صورتی‌که رژیم ایران خودش یک مشکل است و یکی از دلایل مشکلات است و مشوق بشار اسد است.
سفیر نواف شیخ الفارس اضافه کرد: رژیم ایران بازیگر اصلی علیه مردم سوریه است ولی انقلاب سوریه به‌رغم تلاشهای رژیم ایران و رژیم بشار اسد پیروز خواهد شد.
نواف فارس در پایان تأکید کرد: بشار اسد بیش از 30هزار نفر را طی این پروسه به قتل رسانده و میلیونها نفر را آواره کرده است او به هر خانه‌ای در سوریه آسیب رسانده است.
ما یک ملت زنده هستیم، سوریه 23 میلیون جمعیت دارد، حق گرفتنی است و دادنی نیست باید به‌زور آن را گرفت. این ملت مظلوم واقع شده است و هر چقدر قیمت بخواهد خواهد پرداخت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/07f09942-f9a3-4b91-8ce4-bb366985d946"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات