728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

فراکسیونهای عراق: اصلاحات در عراق تنها با تغییر مالکی محقق می‌شود

-

پارلمان عراق
پارلمان عراق
فراکسیونهای عراق بر سلب اعتماد از مالکی تأکید کردند و اصلاحات طرح شده از طرف او را فرار از سلب اعتماد دانستند. آنها تصریح کردند اصلاحات در عراق تنها با تغییر مالکی محقق می‌شود.
به گزارش تلویزیون البغدادیه، صالح المطلک از رهبران العراقیه گفت استیضاح نوری المالکی درباره نقض حقوق‌بشر و پس‌رفت وضعیت امنیتی یک خواسته عمومی العراقیه و ائتلاف کردستانی است. وی افزود‌: استیضاح یک موضوع دموکراتیک و قانونی است و نیازی به این جنجالی که به‌پا شده است نداشت. صالح المطلک خاطرنشان کرد هدف از دعوت به انتخابات زودرس، فرار از استیضاح می‌باشد وی تأکید کرد فراکسیونی که خواستار استیضاح مالکی است بدون اراده خارجی تشکیل شده است و تحت‌تاثیر رژیم ایران یا ترکیه و یا عربستان قرار نگرفته است.

لقاء الوردی پارلمانتر از العراقیه گفت: طرح به‌اصطلاح ”اصلاحات “ که توسط اتحاد ملی ارائه شده یک نیرنگ سیاسی و صرفاً حرف و بی‌اثر است. وی افزود: ”اصلاحاتی که وضع شده برای کسانی است که قدرت را در دست دارند، و نه برای العراقیه

سایت ملف نوشت، حامد مطلک پارلمانتر از العراقیه تأکید کرد ما به روند استیضاح نوری مالکی ادامه می‌دهیم و روند سلب اعتماد هم مرهون نظراتی است که در جریان استیضاح و حین رأی‌گیری بر سر آن در پارلمان ایجاد خواهد شد.

تلویزیون بغداد گفت، احمد المساری عضو فراکسیون حل وابسته به العراقیه گفت جریان صدر از موضوع سلب اعتماد از نخست‌وزیر مالکی خارج نشده است.

به گزارش تلویزیون الرافدین، شوان محمد طه نماینده پارلمان عراق از ائتلاف کردستان گفت اکراد بر استیضاح مالکی اصرار دارند و این یک حق دموکراتیک است که قانون اساسی آن را تضمین کرده است. وی افزود: در صورت بقای مالکی در قدرت، ممکن است اکراد از دولت بیرون بکشند.

شریف سلیمان پارلمانتر از ائتلاف کردستان گفت اصلاحاتی را که اتحاد ملی می‌خواهد به آن عمل کند می‌بایست شامل تغییر نوری مالکی با یک شخص دیگر از اتحاد ملی باشد. وی افزود: مالکی خواسته‌های قبلی را که فراکسیونهای سیاسی به او داده بودند اجرا نکرده است و ما از او چیز دیگری جز وعده و طفره رفتن ندیدیم، و این باعث شد ما درک کنیم که راه کار درست برای کشور، تعویض مالکی با شخص دیگریست که قادر به اجرای این اصلاحات باشد... »...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab57baa3-568d-4882-9fbd-9f50fc979af1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات