728 x 90

كهكشان,

گردهمایی بزرگ - حفاظت از پیشتازان آزادی ایران در اشرف و لیبرتی - حمایت از مقاومت برای آزادی در ایران (۱۰)

-

گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویپلنت پاریس
گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویپلنت پاریس
کارلو چیچولی
نایب‌رئیس کمیسیون خدمات اجتماعی پارلمان ایتالیا
دوستان عزیز ایرانی
از طرف کمیته ایتالیایی شهروندان و پارلمانترها برای ایران آزاد و از طرف اکثریت پارلمان و سنای ایتالیا به شما درود می‌فرستم. ما یک هیأت بزرگ از ایتالیا هستیم و این تأکیدی بر همبستگی ما با مبارزه شماست.
ما در ایتالیا معتقدیم که غرب نباید نظاره‌گر بی‌تفاوتی در قبال اقدامات سرکوبگرانه دولت عراق به خواست رژیم ملایان علیه مخالفان این رژیم در اشرف و لیبرتی باشد.
غرب نباید اجازه بدهد که ملل‌متحد و منشور آن از محتوا خالی شود.
اکنون بی‌عملی ملل‌متحد در برابر دولت عراق که تعهداتش به ملل‌متحد را پی در پی نقض می‌کند، قابل فهم نیست. از نماینده ویژه دبیرکل در عراق انتظار می‌رود در برابر نقض حقوق پایه‌یی ساکنان از خود واکنش نشان دهد.
همچنین باید قاطعانه در برابر هر گونه دخالت رژیم ایران در سرنوشت پناهجویانی که به‌خاطر سرکوب این رژیم از ایران خارج شده‌اند، بایستد چرا که این نقض قانون بین‌المللی پناهندگی است و تا زمانی که به رژیم ملایان اجازه دخالت در این موضوع داده شود، بهبود شرایط در لیبرتی مطلقاً غیرممکن خواهد بود.
سه سال پیش درست در چنین روزهایی در سال ۲۰۰۹ بهار ایران می‌توانست به ثمر بنشیند اگر که غرب سکوت نمی‌کرد و با صدایی رسا و روشن و اقدامات عملی از آن حمایت می‌کرد ولی متأسفانه یک فرصت بزرگ از دست رفت.
در شرایطی که دادگاه استیناف آمریکا مانند دادگاههای اروپا نظر قاطع خود را برای خروج مجاهدین از لیست آمریکا اعلام کرده است، ما باید از اپوزیسیون دموکراتیک رژیم آخوندها یعنی شورای ملی مقاومت ایران و خانم رجوی حمایت فعال و عملی داشته باشیم و آن را به‌عنوان آلترناتیو برای آینده‌ایران به‌رسمیت بشناسیم. این امر، هم به برآورده شدن خواسته اصلی مردم ایران یعنی آزادی کمک می‌رساند و هم ما را در مقابله با پروژه اتمی و حمایت بی‌شرمانه ملایان از تروریسم بین‌المللی به یک سلاح کارآمد مجهز می‌کند.
ما ایتالیاییها با شما و با ایران آزاد هستیم. این یک هیأت بسیار بزرگ است، با گرمترین احساسات به شورای ملی مقاومت ایران و مریم رجوی درود می‌فرستیم.

جان فرانکو ترتزی
مسئول کمیسیون خارجی پارلمان سن مارینو
متشکرم
من از جمهوری سن مارینو می‌آیم، همراه با همکارم از پارلمان، جمهوری سن مارینو، قدیمی‌ترین جمهوری جهان است که همواره دارای آزادی و دموکراسی بوده است.
ما معتقدیم این آزادی و این دموکراسی به شما هم می‌تواند برسد، به مردم ایران، به شما شهروندانی که تحت سرکوب قرار گرفته‌اید و این برای ما قابل‌قبول نیست.
ما در کنار شما هستیم و در گذشته نیز حمایت‌مان را از ساکنان اشرف اعلام کرده‌ایم،
ما با شما در مبارزه‌یی که پیش می‌برید متحد هستیم و تا زمانی که به آزادی و دموکراسی دست پیدا کنید در کنار شما ایستاده‌ایم.

سینتیا فلوری
استاد فلسفه سیاسی در دانشگاه آمریکایی در پاریس

ما در این‌جا گردهم آمده‌ایم برای آینده ایران و البته از طریق حمایت از زنان و مردان کمپ اشرف و لیبرتی. آنها چه کسانی هستند؟ این زنان و این مردان که این چنین در قلب موضوعی هستند که فراتر از خودشان با حقیقت رویدادها در ایران و آینده آن مرتبط است و همچنین به اوضاع خاورمیانه و همه این مردمی که انقلاب دموکراتیک را آغاز کردند مرتبط است و البته ما اکنون به مردم سوریه هم فکر می‌کنیم که هم‌چنان پر تب و تاب و با شرایط دشوار و فاجعه‌بار و قتل‌عامها که توسط دولت اسد صورت می‌گیرد، مبارزه می‌کند. مجاهدین خلق ابتدا علیه دیکتاتوری شاه قیام کردند. آنها ابتدا با زندانهای ساواک مواجه شدند. و بعد هم علیه دیکتاتوری مذهبی خمینی قیام کردند. آنها حاضر نشدند قانون اساسی این رژیم را که بدتر از رژیم شاه است تأیید کنند. دوباره زندانها، دوباره قتل‌عامها، دوباره تبعید، اینها قربانی همه معاملات دولتهای غربی شدند، چه اروپایی‌ها، چه آمریکاییها و چه دولت عراق. آنها در عراق تحویل سلاحهایشان را داوطلبانه و در ازای حفاظت از جانب ارتش آمریکا پذیرفتند و بقیه این دستان را همه می‌دانیم.
قراردادها محترم شمرده نشدند، چگونه می‌توان در مورد سرنوشت یک پناهنده سیاسی کرد با رژیمی صحبت کرد که آنها را سرکوب می‌کند؟ آن چیزی که از اشرف می‌شنویم، اخبار دروغی که راجع به لیبرتی می‌شنویم، دبیرکل ملل‌متحد دیگر نباید بگذارد چنین بی‌آبرویی در آنجا ادامه پیدا کند. زنان و مردان کمپ اشرف و لیبرتی ایران را نمایندگی می‌کنند. ، ایرانی را که ما دوست داریم و ستایش می‌کنیم. ایرانی که باید از آن حمایت کرد و ایران مقاومی که علیه ملاها برخاسته است نکته آخر که کوچکتر از بقیه مسایل نیست و بسیار هم اساسی است، حکم دادگاه استیناف آمریکا در واشینگتن است که یک نقطه عطف تاریخی محسوب می‌شود و آن هم جبهه حقوقی و قانونی است که در آن چرخش می‌شود. فردا، کسانی که سازمان مجاهدین را به تروریسم متهم می‌کنند کسانی خواهند بود که قانون را نقض می‌کنند و من این‌جا آمدم و همه ما این‌جا آمدیم که جهان را فرا بخوانیم که به شجاعت و حیثیت این زنان و مردان احترام بگذارند و از آنها حمایت کنند. همچنین از مردم بزرگ ایران که در جستجوی آزادی، رودرروی ستم و سرکوب بنیادگرایی سیاسی و مذهبی هستند، حمایت کنیم: پیروز است اشرف، پیروز است لیبرتی، پیروز است.

مصاحبه ماتیو آفیرت نماینده پارلمان انگلستان
ماتیو آفیرت عضو پارلمان از حوزه انتحابیه هندین در شمال غربی لندن من جزو حزب محافظه‌کار هستم
من بر اساس باورهای پایه‌ای‌ام برای دموکراسی و عدالت این‌جا هستم. به همین دلیل در کنار انسانهایی که بر این باورند، شامل ساکنان اشرف، هستم. بنابراین این نگرانی اول من است. نگرانی دوم من این است که بسیاری از کسانی که به من رأی داده‌اند، دوستان و خانواده‌هایی در اشرف دارند، بنابراین من این‌جا هستم تا حمایت خودم از آنها نشان دهم. ما به‌دنبال بهبود وضعیت کمپ و سرانجام رسیدن آنها به آزادی هستیم.
این یک اپوزیسیون سرشار و سرزنده در کمپ اشرف است یا امروز این‌جا در این گردهمایی حضور دارد. آنها (رژیم ایران) در اساس نمی‌خواهند این موضوع ادامه پیدا کند. آنها نمی‌خواهند اپوزیسیونی در مقابلشان وجود داشته باشد. امروز ما این‌جا هستیم تا اپوزیسیون اصلی را نشان دهیم. جایگزین دیگری برای ایران و مردم ایران وجود ندارد.
من بسیار امیدوارم. تغییرات زیادی در ایران خواهد بود. کشورهای غربی تحریمهایی را علیه رژیم ایران بر قرار کرده‌اند. به‌عنوان نمونه تحریم بنزین و تحریم صنایع شیمیایی. بنابراین من امیدوارم بتوانیم تحریمهای بیشتری را اجرا کنیم تا تغییر در ایران را ببینیم. ما می‌خواهیم تحقق تغییر برای مردم آن کشور را ببینیم. اگر بتوانیم به هر طریقی کمک کنیم، این‌جا باشیم و با سیاستمداران در پارلمان انگلستان کار کنیم پس می‌توانیم نقش بیشتری داشته باشیم.
همان‌طور که گفتم به نظرم تحریمها کارآمد است. وزیر خارجه، ویلیام هیگ خاطرنشان کرد که گزینه نظامی از میز حذف نشده است اما به‌دنبال این هستیم که کارهای دیپلوماتیک مؤثر واقع شوند. و امیدواریم که مؤثر باشد. اما گزینه نظامی هنوز از روی میز برداشته نشده بنابراین ملاها باید نگران باشند. البته ما امیدواریم تحریمها کارشان را بکنند و همچنین دیپلوماسی. خیلی مهم است که سمت و سو را ببینیم و ما باید از دیپلوماسی خودمان استفاده کنیم تا آزادی و آینده بهتری را برای ایران و کمپ اشرف ترسیم کنیم.

مصاحبه علاء یاغی نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین
من علاء یاغی نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین هستم، امروز در کادر هیأت نمایندگان پارلمان فلسطین که از 10نفر تشکیل شده برای شرکت در گردهمایی شورای ملی مقاومت به این‌جا آمدیم.
هیأتهایی تقریباً از تمامی کشورها جهان شرکت کرده‌اند و یک مشارکت رسمی و قدرتمند است و پیام روشنی برای تمامی ارگانها جهانی و شورای امنیت دارد که باید از شورای ملی مقاومت ایران را حمایت کنند. باید حفاظت کامل را برای ساکنان اشرف و لیبرتی فراهم کرد و باید قطعنامه‌های سازمان ملل در این رابطه اجرا شود و باید در مقابل توطئه‌هایی که علیه ساکنان اشرف وجود دارد، ایستاد،
من نسبت به التزام برادران ایرانی‌مان به مقاومت و تلاش برای گرفتن حقشان و ساختن یک مناسبات دموکراتیک در ایران یقین دارم.
فکر می‌کنم این پیام روشنی برای تمام جهان باشد و باید مورد تأیید و قدردانی قرار بگیرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8f65cbb1-72d1-4039-83ac-b9fb2c0583da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات