728 x 90

-

بارزسی پلیس و دادگستری فرانسه از دفاتر کار و محل اقامت نیکلا سارکوزی به‌خاطر «تامین مالی غیرقانونی سیاسی»

-

 -
-
به‌دنبال گزارش خبرگزاری فرانسه پیرامون حمله پلیس به دفاتر و محل اقامت نیکلا سارکوزی برای کشف تخلفات مالی که از قضا درست در روز سوم ژوئیه اتفاق افتاد، این خبر درصدر اخبار فرانسه قرار گرفت و شبکه‌های مختلف تلویزیون این کشور گزارشهای مفصلی در این باره منتشر کردند.
تلویزیون کانال یک و کانال سوم و فرانس 24 در گزارشهای خود گفتند: اقدامات تحقیقاتی پلیس و دادگستری فرانسه پیرامون تأمین مالی کارزار انتخاباتی سارکوزی در سال ۲۰۰۷ و گرفتن پول نقد توسط سارکوزی از میلیاردر فرانسوی، لیلیان بتانکور، صورت گرفته است.
به گزارش تلویزیونهای فرانسه، پلیس در حالی در روز سه‌شنبه سوم ژوئیه ۲۰۱۲ دفاتر و منزل سارکوزی را مورد تجسس قرار داد، که مصونیت قضایی سارکوزی به‌خاطر رئیس‌جمهور بودن، 15روز قبل، به پایان رسیده بود و پرونده‌های قضایی او اکنون فعال شده است. سارکوزی در هنگام بازرسی از خانه و محل کارش توسط پلیس و قضات تحقیق، در سفر کانادا بود.
فیگارو نوشت: قضات تحقیق و پلیس به‌دنبال یافتن مدارک پیرامون دریافت پولهای نقد غیرقانونی توسط سارکوزی از ثروتمندترین زن فرانسه برای تأمین فعالیتهای انتخاباتی سال ۲۰۰۷ بودند.
روزنامه لیبراسیون نیز گزارش داد: «تفتیش پلیسی به‌درخواست قاضی ژانتی، در سه نقطه متعلق به نیکلا سارکوزی صورت گرفت. نیکلا سارکوزی بعد از این‌که روز 15ژوئن، یعنی در آستانه از دست دادن مصونیت قضایی‌اش به‌خاطر رئیس‌جمهور بودن، تقویمهای مربوط به سال ۲۰۰۷ خود را در اختیار قضات قرار داده بود، تصور می‌کرد از این پرونده خلاص می‌شود و پیروزی خود بر قضات تحقیق را در بوق کرده بود.
اما سارکوزی در اشتباه بود. چرا که صبح سه‌شنبه سوم ژوئیه قاضی تحقیق ژان میشل ژانتی و حدود ده مأمور پلیس بریگارد تخلفات مالی در محل سکونت سارکوزی، در منطقه پاریس 16 حاضر شدند، تا به تفتیش محلی بپردازند.
قاضی تحقیق در مورد ”تامین مالی غیرقانونی سیاسی“ همچنین به میرومنیل یک دفتر متعلق به رئیس‌جمهور سابق نیکلا سارکوزی، و دفتر وکلات آرنو، کلود و شرکا، که نیکلا سارکوزی در آن سهم دارد، برای تحقیقات مراجعه کرد».
لیبراسیون ضمن طرح سؤالات متعدد در مورد تخلفات مالی غیرقانونی نوشت: «چه بسا که نیکلا سارکوزی دومین رئیس‌جمهور، بعد از ژاک شیراک باشد که در پایان دوران ریاست جمهوری‌اش توسط دادگاه احضار شود».

بارزسی پلیس و دادگستری فرانسه از محل اقامت و دفاتر نیکلاسارکوزی که از قضا درست در روز سوم ژوئیه و در نهمین سالگرد آزادی مریم رجوی به‌دنبال حمله گسترده و کودتای 17ژوئن ۲۰۰۳صورت گرفت، یادآور نقشی است که نیکلا سارکوزی به‌عنوان وزیر کشور وقت فرانسه در آن حمله شرم‌آور و بند و بست ننگین با فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران داشت و عبرت روزگار، اینکه، هم سارکوزی و هم شیراک و دومینیک دوویلپن به‌محض برکناری از قدرت، به‌خاطر تخلفات مالی و غیرقانونی خود هدف بازرسی و تحقیق قرار گرفتند.
در این باره توجه شما را به بخشهایی از کتاب ژان کلود موریس سردبیر وقت ژورنال‌دو‌دیمانش که به‌عنوان خبرنگار شاهد بند و بست ننگین شیراک و سارکوزی و دوویلپن با حکومت آخوندی در تهران بوده است جلب می‌کنیم:
 


پشت پرده زد و بند ننگین برای حمله 17ژوئن ۲۰۰۳ علیه دفتر شورای ملی مقاومت در فرانسه با انتشار کتابی تکان‌دهنده توسط سردبیر وقت مجله ژورنال‌دو‌دیمانش، ژان کلود موریس برملا شد.
بدون شک شیراک و سارکوزی و دوویلپن فکر نمی‌کردند که حقانیت و مشروعیت و برق فدای حداکثر مقاومت مردم ایران برای آزادی و استقلال و به‌خصوص معصومیت مشعلهای انسانی، بر وجدانها این چنین اثر خواهد گذاشت و زبانها را خواهد گشود و خورشید حقیقت، دودودم سیاه ناشی از بسیج شیطان‌سازی علیه مجاهدین و مقاومت ایران و تهمتهای ناروای تروریسم و سکت و فرقه‌گرایی را کنار خواهد زد.
مماشاتگران و آخوندها گمان نمی‌کردند که روزی سری‌ترین مکالمه ها و زد و بندهایشان در پس دیوارهای سیاه و ستبر بازگو خواهد شد، و زمستان خواهد رفت و روسیاهی به توطئه‌ها و سیاستهای کثیف استعماری و ارتجاعی خواهد ماند.
ژان کلود موریس سردبیر وقت ژورنال دودیمانش که شخصاً شاهد گفتگوی دومینیک دوویلپن و کمال خرازی وزیرخارجه رژیم در تهران بوده، زیر عنوان «شکار مجاهدین»، جزئیات گفتگوها در جلسه دربسته را برملا کرده و می‌نویسد:
«دو هیأت به‌ دور یک میز دراز چوبی که بر روی آن دو پرچم ایران و فرانسه قرار دارد در مقابل یک دیگر نشسته‌اند. هجده نفر در سکوت به هم نگاه می‌کنند. فقط سه نفر حرف می‌زنند. کمال خرازی، وزیر خارجه، دمینیک دوویلپن و مترجم... .
خرازی تشکر کرد و می‌گوید: ”مایلم به شما رضایت دولت خودمان را از تحویل دادن کالاهایی که اخیر به ما رسیده است، ابراز کنم. اما ما نیاز به تجهیزات بیشتری داریم“.
وزیر رژیم ایران سپس به فرانسه درس می‌دهد و می‌گوید: ”به نظر می‌رسد تروریستهایی که در ایران به ما ضربه زده‌اند در اور سور اوآز از یک موقعیت دارای مصونیت برخورد دارند. مبارزه علیه تروریسم باید بدون تبعیض باشد. ریشه‌کن کردن این پدیده ضدبشری نمی‌تواند بدون همکاری جامعه بین‌المللی تضمین پیدا کند“
ژان کلود موریس می‌افزاید: این جمله آخر، روز بعد در سایت اینترنت سفارت ایران در پاریس تکرار شده است. اما آنچه را که سایت سفارت نمی‌گوید و قابل فهم است که سری باقی بماند پاسخ غافلگیر کننده‌یی است که دومینیک دو ویلپن به خرازی می‌دهد و می‌گوید: ”می‌توانم به شما اعلام کنم که نیکولا سارکوزی دارد یک عملیات را در این رابطه تدارک می‌بیند“.
سردبیر وقت ژورنال‌دو‌دیمانش، در بخشی از مقدمه کتابش به‌شهادت، مشعل فروزان آزادی صدیقه مجاوری بر اثر خودسوزی در مقابل د.اس.ت اشاره کرده و می‌نویسد: یک زن ایرانی، خود را در مقابل د.اس.ت به آتش می‌کشد. آنها چهار نفرند که فتیله را آتش زدند: شیراک، سارکوزی، ویلپن و بازپرس بروگیر: مصلحت حکومتی!
در پشت میز مذاکره در تهران، ابتدا کمال خرازی دعوت از ژاک شیراک برای یک سفر رسمی از ایران را در آینده‌ای نزدیک تکرار می‌کند.
ویلپن از او تشکر می‌کند و می‌گوید منتقل خواهد کرد... .
بعد نوبت خرازی است که تشکر کند و می‌گوید: ”مایلم به شما رضایت دولت خودمان را از تحویل دادن کالاهایی که اخیر به ما رسیده است، ابراز کنم. اما ما نیاز به تجهیزات بیشتری داریم“

من حواسم را جمع می‌کنم تا ببینم: کدام کالاهای تحویل شده؟ کدام تجهیزات؟ آیا سلاح بوده است؟ [معلوم می‌شود که] اکثر آنها سلاحهای قراردادی است و تجهیزات دیده‌بانی.

خرازی ادامه می‌دهد: ”می‌دانید که دولت ما به مبارزه سرسختانه علیه قاچاق تریاک ادامه می‌دهد. مرز ما با افغانستان، کوهستانی و وسیع است و مشکلات زیادی در تحت نظر گرفتن آن داریم. ما نیاز به تجهیزات بیشتر داریم. ما حاضریم از نیکولا سارکوزی در تهران استقبال کنیم“

سردبیروقت ژورنال دو دویمانش در کتابش ادامه می‌دهد: در اوایل ژوئن۲۰۰۳، من در مقر وزارت کشور بودم. در پایان یک مصاحبه حول سیاست داخلی فرانسه با روزنامه ژورنال‌دو‌دیمانش، نیکلا سارکوزی مانند معمول از صحبتهایش راضی است. او بازوی مرا می‌گیرد و می‌گوید: ”با این [مصاحبه] فروش خوبی خواهی کرد. من مشتری خوبی هستم، هان؟“
در پاسخ، من آهسته سوالی را می‌پرسم که در طول مصاحبه مطرح نشده بود: ”عملیات شما علیه مجاهدین خلق برای چه زمانی است؟“.
سارکوزی گفت:- ”از کجا می‌دانی؟“
از نحوه سؤالش این طور به نظر می‌رسید که مطمئن است که خبر از کاخ الیزه درز پیدا کرده و به من رسیده، اما این‌طور نیست، اطلاع من از موضوع، از نتایج سفر من به تهران است، ولی من سارکوزی را از اشتباه در نمی‌آورم. سارکوزی با وجود این‌که به من می‌گوید ”دوستش“ هستم، ولی تاریخ دستگیریهای دسته جمعی در اورسوراواز را به من نمی‌دهد.
این یک راز است و سارکوزی فقط اجرا کننده یک «پرونده دولتی» است.
ژان کلود موریس پس از نقل بخشهای دیگری از مذاکرات خرازی و ویلپن، با طنزی تلخ می‌نویسد: ... هر چه هست به هرحال واقع‌گرایانه است (زیراکه) : دولت در پاریس قول ضربه زدن به اپوزیسیون ایران را داده و می‌تواند قراردادهای نفتی در جریان را به نهایت برساند... در خروج از سالن مذاکرات، دومینیک دوویلپن، برون لومر و فرانسوا نیکولو، سفیر فرانسه در تهران، متوجه حضور من می‌شوند. آنها با هم نگاه‌های پر از تعجبی را رد و بدل می‌کنند. ویلپن به من گفت «چطور تو این‌جا بودی! خوب آنچه که پیش آمده، آمده است، اما هیچی ندیدی و هیچی نشنیدی».

در ادامه این گزارش تکان‌دهنده، نویسنده زیرعنوان «دستگیریهای جمعی در اورسوراوآز» چنین می‌نویسد:
22 مه ۲۰۰۳. دو ماه پس از ملاقات بین دومینیک دوویلپن و کمال خرازی در تهران، وزیر کشور نیکلا سارکوزی سفیر جمهوری اسلامی ایران را در مقر وزارت کشور به حضور می‌پذیرد. اسم او نیز خرازی است [صادق خرازی] ... . سفیر از وزیر فرانسوی نیکلا سارکوزی، در مورد تاریخ عملیات علیه سازمان مجاهدین خلق ایران جویای اطلاعات می‌شود و با خاطری آسوده آنجا را ترک می‌کند و به تهران تلکس می‌زند: ”عملیات در طول ماه ژوئن پیش‌بینی شده است“. همه چیز از یک سال پیش آماده است، از همان زمانی که سرویسهای اطلاعاتی رژیم ایران لیست مخالفانی را که مایلند آنها را در پشت میله‌های زندان ببینند، به DST تحویل داده بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dcbe09b2-6495-404e-bab1-f1758689778d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات