728 x 90

سوريه,

ترکیه، با اعلام تصمیم برای عمل تلافی، سوریه را ”یک تهدید آشکار“ توصیف کرد

-

نخست وزير تركيه رجب طیب اردوغان
نخست وزير تركيه رجب طیب اردوغان
خبرگزاری فرانسه - آنکارا:
- روز سه‌شنبه، رجب طیب اردوغان با ابراز خشم خود در مورد سرنگونی هواپیمای این کشور، هم‌پیمان سابق خود سوریه را یک ”تهدید روشن و قریب‌الوقوع“ ارزیابی کرد. وی در شدید‌ترین لحن انتقادی خود نسبت به رژیم دمشق، تهدید به اقدام انتقامجویانه علیه ”عمل شنیع“ سوریه کرد و قول داد که از این به بعد روش نظامی ترکیه نسبت به هر افسری که به مرزهای مشترک نزدیک شود، تغییر خواهد کرد.
اردوغان خطاب به پارلمان ترکیه گفت ”پس از رخدادهای اخیر، قوانین رفتار ارتش ترکیه تغییر خواهد کرد“. اردوغان تأکید کرد کشورش مصممانه به‌عمل انتقامجویانه دست خواهد زد و اقدامات مقتضی را در زمان و مکان مناسب و با روش خود انجام خواهد داد. اردوغان همچنین گفت از اول ژانویه ۲۰۱۲ تا کنون، ترکیه 114 بار نقض حریم هوایی خود توسط کشورهای مختلف، از جمله سوریه را ثبت کرده است. هلیکوپترهای سوریه 5 بار وارد حریم هوایی ترکیه شده‌اند. ولی همه آنها کوتاه‌مدت بوده‌اند. اما تحولات اخیر نشان داد که رژیم اسد تبدیل به یک خصم مبین و قریب‌الوقوع برای امنیت ترکیه و مردم ترکیه شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d1f2729-fba7-4e5d-8f57-c90a72743d5b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات