728 x 90

ليبرتي,

اکثریت اعضای سنای بلژیک نقض حقوق مجاهدان اشرف و لیبرتی را محکوم کردند

-

سنای بلژیک
سنای بلژیک
بیانیه اکثریت سنای بلژیک شامل رئیس سنای بلژیک در آستانه برگزاری گردهمایی 23ژوئن در پاریس

فراخوان به سازمان ملل و دولت آمریکا، ضرورت اقدام فوری برای بهبود شرایط در لیبرتی و خروج کامل نیروهای مسلح عراق از کمپ


۳۴۰۰ پناهنده‌ایرانی شامل هزار زن که از سالها پیش در اشرف مستقر بوده‌اند مهمترین مخالفان رژیم ایران و خواهان برقراری صلح و دموکراسی در کشورشان هستند. در سه سال اخیر نیروهای عراقی با حمایت رژیم ایران دو بار آنها را مورد حمله قرار داده‌اند و در این حملات 47تن از ساکنان شامل هشت زن به قتل رسیدند و صدها تن مجروح شدند.
تحت فشار رژیم ایران دولت عراق تصمیم گرفت کمپ اشرف را ببندد. ساکنان به توصیه خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب مقاومت ایران یک راه‌حل مسالمت‌آمیز را که تحت نظر سازمان ملل به کمپ لیبرتی در نزدیکی بغداد منتقل شوند پذیرفتند ولی لیبرتی حداقل استانداردهای بین‌المللی است.
مجمع پارلمانی شورای اروپا این کمپ را یک زندان توصیف کرده است چرا که ۳۴۰۰تن می‌باید در یک مساحت نیم کیلومتر مربعی مستقر شوند و ساکنان آزادی تردد و دسترسی به وکلا ندارند. این کمپ کوچک با دیوارهای بتونی و واحدهای مسلح عراقی محاصره شده و با کمبود آب آشامیدنی و برق مواجه است ما در سنای بلژیک بسیار نگران این وضعیت هستیم و نقض حقوق مخالفان ایرانی در کمپهای اشرف و لیبرتی را محکوم می‌کنیم. ما از سازمان ملل می‌خواهیم بلادرنگ برای بهبود وضعیت کمپ لیبرتی از جمله خروج نیروهای مسلح از کمپ، مجاز شدن سازندگی و تأمین ضرورتهای انسان‌دوستانه به‌ویژه برای بیماران اقدام کنند. ما از دولت بلژیک می‌خواهیم فعالانه از حقوق این پناهندگان حمایت کند و از فراخوان سازمان ملل برای انتقال به کشورهای ثالث پشتیبانی کند


سناتور دیرک کلاس سنای بلژیک - بیانیه مطبوعاتی - 21ژوئن ۲۰۱۲ - اول تیر ۱۳۹۰
اکثریت سناتورهای بلژیکی از دولت عراق می‌خواهند به حقوق پناهندگی ساکنان اشرف و لیبرتی احترام بگذارند نیروهای نظامی عراق باید از داخل کمپ لیبرتی خارج شوند. سازمانهای بین‌المللی پارلمانترها و حقوقدانها باید اجازه بازدید از کمپ را داشته باشند سناتورها از دولت بلژیک خواسته‌اند برای برآورده کردن حقوق این پناهندگان تلاش کند.
دیرک کلاس رهبر فراکسیون حزب دموکرات‌مسیحی فلامان در سنای بلژیک گفت: کمپ لیبرتی از هر لحاظ یک زندان است و سیاست دولت عراق این است که به جای بهبود شرایط در لیبرتی می‌خواهد کمپ اشرف را هر قیمت ببندد و ساکنان را در زندان لیبرتی تلنبار کند.
بیانیه سناتورهای بلژیکی که ابتدا توسط سناتور دیرک کلاس سناتور ژرال دپره از حزب لیبرال فرانکوفون و سناتور نله لینن از حزب لیبرال فلامان شروع شد از سوی اکثریت اعضای سنای بلژیک از تمامی احزاب شامل رئیس سنای بلژیک امضا شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3a9e7a7-12f6-4139-be58-7f362e5d2ec8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات