728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

قتل زندانیان رصافه بغداد، شورش یا تصفیه سیاسی؟

-

زندان الرصافه عراق - آرشیو
زندان الرصافه عراق - آرشیو
زندانیان زندان ”تسفیرات“ در رصافه مرکز بغداد و زندان البلدیات در شمال شرقی بغداد در اعتراض به انتقالشان به زندان بادوش، دست به اعتراض زدند و با زندانبانان درگیر شدند. گفته می‌شود این زندانیان طرفدار مقتدی صدر می‌باشند.
به گزارش تلویزیون الشرقیه مقامهای زندان البلدیات گفتند یک یگان ویژه از نیروهای سوات (واکنش سریع) به زندان حمله کردند و تلاش کردند بدون این‌که موافقت مدیریت زندان را کسب نمایند با استفاده از سلاح و مضروب کردن زندانیان آنها را به محل نامعلومی منتقل کنند که منجر به درگیری شد. در این درگیری سه زندانی به قتل رسیدند. معترضان می‌گویند علت انتقال آنها، دور کردن زندانیان از ملاقات با خانواده‌هایشان می‌باشند. آنها گفتند به مقاومت برای انتقالشان ادامه خواهند داد.

فراکسیون پارلمانی الاحرار متعلق به جریان صدر اعلام کرد آنچه که در زندان بلدیات به‌وقوع پیوست هدف قراردادن زندانیان وابسته به جریان صدر در کادر سلسه فشارها علیه جریان صدر می‌باشد تا از مواضعش در رابطه با بحران سیاسی کوتاه بیاید».
از سوی دیگر حسن الشمری، وزیر دادگستری نوری مالکی حرفه‌ای کار کردن نیروهای امنیتی در عملیات انتقال زندانیان را که منجر به کشته شدن سه زندانی شد، ستود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a16aef5-3107-4bf6-8b29-af0ef9bccfe8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات