728 x 90

اتمي رژيم,

بررسی پرونده اتمی رژیم ایران در اجلاس شورای حکام آژانس

-

اجلاس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی - آرشیو
اجلاس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی - آرشیو
35عضو شورای حکام آژانس که از روز دوشنبه اجلاس خود را در وین شروع کردند و قرار است تا آخر هفته آن را ادامه دهند، آنها روی برنامه اتمی رژیم ایران و فعالیتهای مشکوک این رژیم متمرکز هستند.
این اجلاس پس از گزارش جدید یوکیا آمانو تشکیل می‌شود. گزارشی که نشان می‌دهد رژیم ایران طی سه ماه اخیر یعنی از نوامبر گذشته تا به‌حال، غنی‌سازی اورانیوم را به‌شدت گسترش داده است. هم‌چنین، فعالیتهای مشکوک در سایت پارچین گزارش شده است. فعالیتهایی که تصاویر ماهواره‌یی آن را تأیید می‌کند.

در اجلاس شورای حکام، آژانس و مدیرکل آن، یوکیو آمانو، طبق روال کاری معمول خود نتیجه بازرسیها، نمونه‌برداریهای محیطی، اطلاعات ارایه شده توسط کشورهای عضو، اطلاعات به‌دست آمده از منابع مستقل (نظیر تصاویر ماهواره‌ای)، نحوه همکاری یا عدم همکاری رژیم ایران و سایر موارد را بررسی می‌کنند.
آژانس طی یک دهه گذشته که برنامه هسته‌یی رژیم ایران به‌طور جدی در دستور کارش قرار داشته یازده قطعنامه درباره برنامه اتمی رژیم ایران صادر کرده است. تمامی این قطعنامه‌ها توسط رژیم نقض شده است. در روز اول اجلاس شورای حکام، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اعلام کرد که آژانس و رژیم ایران تصمیم گرفته‌اند که دور جدید مذاکرات میان نمایندگان خود را روز جمعه، هشتم ژوئن، در وین برگزار کنند. رژیم به آمانو و عده داده است که چارچوب همکاریها و نحوه بازرسی از سایتها را مشخص کند. نگرانی اصلی آژانس در حال حاضر سایت پارچین است که بنا‌ به اطلاعات کشورها و کارشناسان و تصاویر ماهواره‌یی در یک اتاقک آزمایش انفجارهای هسته‌یی صورت گرفته است. همچنین رژیم در حال پاکسازی آثار این آزمایشهاست.

با آغاز اجلاس شورای حکام، دفتر مطبوعاتی نمایندگی رژیم در سازمان ملل‌متحد اعلام کرد غنی‌سازی اورانیوم و چرخه کامل سوخت هسته‌یی را حق خود می‌دانیم و از آن کوتاه نمی‌آییم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e925ded6-25b9-4cc9-bff1-1751f4324cb7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات