728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

۲۰۰ نماینده مجلس عراق آماده سلب اعتماد از مالکی هستند

-

سلمان الجمیلی رئیس فراکسیون پارلمانی العراقیه
سلمان الجمیلی رئیس فراکسیون پارلمانی العراقیه
سلمان الجمیلی رئیس فراکسیون پارلمانی العراقیه از حمایت 200نماینده پارلمان یعنی اکثریت پارلمان از سلب اعتماد از نوری مالکی خبر داد.

وی به تلویزیون الحره گفت: ما به‌طور عملی وارد بحث در مورد مکانیزمهای سلب اعتماد شده‌ایم و رئیس‌جمهور در مقابل حاضرین تعهد داده است که اگر اجماع ملی در رابطه با سلب اعتماد وجود داشته باشد این ورقه را به مجلس خواهد داد. و ما اکنون از نیروهای سیاسی نظرسنجی کرده‌ایم و موافقند. دیروز همه نیروهای سیاسی حسابهای ریاضی در مورد سلب اعتماد را انجام دادیم و 200نفر آمادگی اینکار را دارند و امروز ما وارد کار اجرایی اینکار شده‌ایم. اینکار از طریق ریاست‌جمهوری یا از طریق سیاقات قانونی پارلمان انجام خواهد شد. ما اکنون از طریق اولین مکانیزم که رئیس‌جمهور وعده آن را داده است ا قدام خواهیم کرد»

محمد الخالدی منشی پارلمان عراق نیز گفت: طرفهایی که در اربیل جلسه برگزار کردند طی نامه‌ای از طالبانی رئیس‌جمهور عراق خواستار سلب اعتماد از نوری المالکی شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/32a7efa7-c5c4-4755-8e20-6d5e65dea538"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات