728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

موج محکومیت شخصیتهای عراقی علیه شکنجه و اعتراف‌گیری در زندانهای نوری المالکی

-

کشف زندانهای مخفی در عراق - آرشیو
کشف زندانهای مخفی در عراق - آرشیو
دستگیری لیث الدلیمی عضو شورای استان بغداد از العراقیه و اعتراف گرفتن از وی در زیر شکنجه، اعتراض گسترده‌یی را برانگیخت. لیث الدلیمی روز یکشنبه نمایش تلویزیونی نوری مالکی را مفتضح کرد و در مقابل دوربینها به روشنگری درباره شکنجه زندانیان برای گرفتن اعتراف پرداخت.
کمیسیون حقوق‌بشر پارلمان عراق خواستار انتقال لیث الدلیمی و سایر افراد بازداشتی همراه وی به یک مرکز تحقیقات دیگر شد و مسئولیت کامل سلامتی آنها را برعهده طرفهایی دانست که آنها را بازداشت کرده‌اند.
سلیم الجبوری رئیس کمیسیون حقوق‌بشر پارلمان عراق درخواست کرد که افسران دست‌اندرکار بازجویی لیث دلیمی عضو شورای استان بغداد مورد مؤاخذه قرار بگیرند. وی گفت: تصویر وحشت آوری که الدلیمی در آن ظاهر شد و شکست جسمی و روحی وی تردیدی باقی نمی‌گذارد که با هدف اعتراف گرفتن، او را تحت فشار قرار داده‌اند.
صلاح عبدالرزاق، استاندار بغداد گفت: لیث الدلیمی عضو شورای استان بغداد به‌صورت غیرروشنی بازداشت شد و علت آن مشخص نیست و استانداری مأموریتهای بسیاری به او سپرده بود.
شورای عشایر دیالی دستگیری لیث الدلیمی را محکوم کرد و آن را تحریک گسترده ترکیب مشخصی از جامعه عراق دانست که خدمتی به منافع ملی نمی‌کند».
حیدر الملا سخنگوی العراقیه نسبت به شکنجه زندانیان توسط نیروهای وابسته به دفتر نوری مالکی هشدار داد و خواستار آزادی لیث الدلیمی عضو شورای استان بغداد از العراقیه شد.

شیخ رافع العانی، رئیس هیأت افتاء عراق گفت: … چیزی که بر صفحات تلویزیونها رسوا شد، بیانگر چیزی است که سالهاست جریان دارد. حکومتی که زمام امور مردم را به‌دست دارد حکومتی فرقه‌گرا به‌معنی واقعی کلمه است. و سنیها و اهل جماعت هدف قرار دارند. ابتدا از طارق هاشمی شروع شد و به ریاض العظاص و لیث دلیمی رسید و این زنجیره پایانی ندارد. این چیزی نیست جز انعکاس مسخرگی قضاییه عراق که به نازل‌ترین سطح خود رسیده است. مشکل در این است کسی که زمام امور را به‌دست گرفته می‌گوید که من اسلامی هستم. این چه اسلامی است، شما اسلامی بودن خودتان را از دست داده‌اید. ای برادر عزیز، کسانی که زمام امور در دستشان است می‌خواهند که سنیها و اهل جماعت را نابود و ریشه‌کن کنند. … این سنیها و امثال آنها بودن که در مقابل القاعده‌ایستادند و به آن تهاجم کردند و این دنبالچه‌های حکومت فرقه‌گرا ست که القاعده را از زندانها فراری داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95ed2f9d-ddb3-49a1-9e46-c042378f1277"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات