728 x 90

-

ضرورت نقش زنان در قدرت ـ مصاحبه با میشل باشله

-

میشل باشله، رییس سازمان ملل‌متحد زنان
میشل باشله، رییس سازمان ملل‌متحد زنان
میشل باشله رئیس‌جمهور سابق شیلی که از سال۲۰۱۱میلادی به معاون اول دبیرکل سازمان ملل‌متحد و مدیر اجرایی نهاد برابری جنسیتی و توانمند سازی زنان در سازمان ملل برگزیده شد، مدافع تقویت نقش زنان به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه است.
وی درباره ضرورت تشکیل این نهاد گفت: ما در گذشته هم تلاشهایی در راستای برابری جنسیتی داشته‌ایم، اما نیاز به گسترش این برنامه بود برای جهانی شدن این پدیده. ما می‌خواهیم زنان در عرصه سیاست و حکومت در بطن فعالیتها جای داشته باشند. یا در طرحهای توسعه اقتصادی مشخص باشد که نقش زنان چیست و چه منابعی به زنان اختصاص می‌یابد.

میشل باشله گفت: ما برای پیشبرد طرحهایمان قصد جمع‌آوری 300میلیون دلار کمک مالی داشتیم که تاکنون موفق به جمع‌آوری 235میلیون دلار شده‌ایم. بزرگترین کمک کنندگان ما کشورهای اروپایی مانند اسپانیا هستند که آنها هم در موقعیت دشوار مالی قرار دارند. کشورهای اروپای شمالی البته شرکای بسیار خوبی هستند و این کار را ادامه می‌دهند. آمریکا هم مقداری کمک مالی می‌کند اما بزرگترین کمک کننده نیست. کمکهای استرالیا و ژاپن و کره جنوبی بسیار مهم است.

میشل باشله افزود: هفت میلیارد انسان روی زمین زندگی می‌کنند که سه ونیم میلیارد آنان زن هستند اما 70درصد آنها در فقر به‌سر می‌برند.
معاون اول دبیرکل ملل‌متحد در ادامه تأکید کرد که ما جنبش بهار عرب را امکانی برای رشد چشمگیر نقش زنان می‌بینیم. مثلاً در تونس ما شاهد چنین چیزی بودیم.
وی افزود: زنان مدافعان اصلی صلح و نگهبان آن هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/58f6f065-6df2-4e8d-8678-043364d214d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات