728 x 90

سوريه,

سی ان ان: ۶۹ کشته روز یکشنبه در سوریه، بمباران خانه‌های مسکونی در بنیش

-

کشتار در سوریه
کشتار در سوریه
9آوریل ۲۰۱۲- تلویزیون سی.ان.ان:
مجری: در حالی‌که ضرب‌الاجل کلیدی [برای خروج نیروهای نظامی از شهرها] در حال نزدیک شدن است فعالان اپوزیسیون سوریه می‌گویند نیروهای امنیتی 69نفر دیگر را در درگیرهای روز یکشنبه به قتل رساندند.

تصاویر گذاشته شده بر روی اینترنت مراسم تدفین و تظاهراتی را در روز یکشنبه در استان ادلب نشان می‌دهد.
سوریه قبول کرده است که نیروهایش را تا روز سه‌شنبه در مقابل قبول آتش‌بس از جانب شورشیان از شهرها بیرون بکشد ولی الآن دولت سوریه می‌گوید نیروهایش را از مناطق مسکونی عقب نخواهد کشید مگر این‌که نیروهای شورشی به‌طور مکتوب تعهد بدهند که سلاحهای خود را تحویل بدهند.
هزاران نفر در ناآرامیهای یک‌سال گذشته در سراسر سوریه کشته شده‌اند.
ما با احمد الخلف از اعضا اپوزیسیون سوریه گفتگویی داشتیم، او توضیح داد که چگونه رژیم سوریه مناطق مسکونی را با سلاحهای سنگین مورد یورش قرار می‌دهد.
احمد الخلف از فعالان اپوزیسیون سوریه: امروز برای نمونه در شهر بنیش تحت فرمان بشار اسد و ماهر اسد بیش از 10 خانه مسکونی توسط نیروهای رژیم بمباران شدند که سه خانه در آتش سوختند و دو خانه فرو ریختند. در یکی از خانه‌ها یک خانواده شامل یک مادر و دو فرزندش در میان شعله‌های جان باختند. ما شاهد خروج مردم از شهرهای خود و رفتن به روستاها صرفاً به دلایل امنیتی هستیم. برای مثال در بنیش که در نزدیکی تفتناز قرار دارد و دارای جمعیتی در حدود 25هزار نفر است در چند روز گذشته به‌دلیل صدای انفجاراتی که در تفتناز صورت می‌گیرد ما شاهد خروج بیش از 10هزار نفر از مردم این منطقه بوده‌ایم...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f7d4d769-67e3-4ad4-b7b2-cdddae994dd4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات