728 x 90

سوريه,

مصاحبه با سروان عمار الواوی دبیر شورای نظامی در ارتش آزاد سوریه

-

سروان عمار الواوی
سروان عمار الواوی
تلویزیون الجزیره - 7آوریل ۲۰۱۲:
مجری: از زمانی که دمشق با طرح کوفی عنان موافقت کرده ما شاهد بالاترین بحران امنیتی هستیم، شما در شورای نظامی در ارتش آزاد سوریه اوضاع را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سروان عمار الواوی: اولاً خداوند شهدای آزادی و کرامت را بیامرزد و گردانهای قاتل اسد را که مردم بی‌پناه ما را در سراسر سوریه به قتل می‌رسانند، لعنت کند. رژیم سوریه یک مهلت رسمی از طرف سازمان ملل و اتحادیه عرب را پذیرفته است را گرفته تا مردم سوریه از درعا تا جسر الشغور را به قتل برساند. رژیم اسدی الآن تلاش می‌کند تا مرزهای کشور علوی را با نابود کردن حمص رسم کند، همچنین با بمباران مردممان در الطامنه و تفتناز و کرناز و حتی جسر الشغور تا اسکندرون، این رژیم تلاش می‌کند تا مرزهای کشور علوی خودش را بعد از این‌که موافقت رسمی از کنفرانس دشمنان سوریه و از سازمان ملل به دست آورد، رسم نماید. مردم سوریه نمی‌خواهد که با جان انسانها بازی کنند مردم سوریه سلاح می‌خواهند تا این رژیم علوی و نصیری را از میان بردارند. رژیمی که توسط ایرانیان و حزب‌الله حمایت می‌شود.

مجری: شما می‌گویید که مردم سوریه خواستار سلاح هستند، ما چند روز پیش شاهد کنفرانس دوستان سوریه بودیم که در آن از رساندن سلاح به ارتش آزاد سوریه عقب‌نشینی آشکاری دیده شد، نظر شما راجع به این موضوع چیست؟

سروان عمار الواوی: ما روی اعلیحضرت ملک عبدالله و امیر قطر و مردممان در کشورهای خلیج، حساب زیادی می‌کردیم و امید بسته بودیم تا سریعاً به ما سلاح و مهمات برسانند، ولی کسی جز خدا نداریم، چرا که کسی که به متجاوز کمک می‌رساند، در تجاوز شریک است، ما در ارتش آزاد سوریه حتی با چاقو خواهیم جنگید تا این‌که این رژیم شکست خورده را سرنگون کنیم، هر چقدر هم که به کشتار و نابودی مردم ادامه بدهد. این رژیم سلاح شیمیایی و تانک و نیروی هوایی و انواع مختلف سلاح را علیه مردم به‌کار می‌گیرد ولی ما در خاک خودمان مقاومت می‌کنیم تا این‌که این رژیم را سرنگون کنیم حتی اگر هیچ کشوری از ما حمایت نکند.

مجری: بنابراین از صحبتهای شما این‌طور می‌فهمیم که تکیه شما به خودتان است، ولی چند روز قبل شما با نمایندگان کوفی عنان ملاقات داشتید، آیا می‌توانید به ما بگویید که در این ملاقات چه گذشت؟

سروان عمار الواوی: هیچ ملاقاتی بین فرماندهان ارتش آزاد سوریه و کوفی عنان صورت نگرفته است، بلکه ملاقاتهایی بین شورای ملی و کوفی عنان بوده است، تا این‌که کشتار بیگناهان متوقف شود و دستگیر‌ شدگان آزاد شوند، و مردم بتوانند دست به تظاهرات مسالمت‌آمیز بزنند، و همچنین بمبارانها فوراً متوقف شود، ولی اینها چیزهایی بودند که شورای ملی از کوفی عنان درخواست نمود، و آنها توانستند از رژیم تا روز دهم ماه جاری مهلت بگیرند. در نتیجه شورای امنیت تشکیل جلسه خواهد داد تا این‌که یک قطعنامه دیگر تصویب کند و روسیه از حق وتوی خودش استفاده کند و بعد از آن کنفرانس سوم دوستان سوریه تشکیل شود، این چیزی است که اصلاً قابل‌قبول نیست. مردم سوریه با چاقو به قتل می‌رسند، مردم سوریه با بمباران هوایی به قتل می‌رسند، ما از طریق شما می‌خواهیم از تمامی آزادگان در کشورهای جهان و کشورهای اسلامی می‌خواهیم تا سریعاً با پول و سلاح و مهمات به ارتش آزاد سوریه یاری برسانند.

مجری: در رابطه با کمکهایی که خواستار آن هستید، صحبت از این می‌شود که در صورت شکست طرح کوفی عنان، دولت ترکیه یک منطقه امن را در مرزهایش برقرار کند، آیا در این رابطه اطلاعی دارید؟
سروان عمار الواوی: ترکیه کمکهای انسانی مختلفی را به مردم سوریه ارائه می‌کند، ترکیه خواستار یک تصمیم بین‌المللی و یا اروپایی است تا این‌که بتواند یک منطقه امن را برای مردممان که از بمبارانهای وحشیانه فرار می‌کنند، ایجاد نماید، ما به‌عنوان ارتش آزاد سوریه ما خواستار کمکهایی هستیم که به ما سلاح و مهمات برسانند. ما خودمان می‌توانیم این رژیم را طی یک هفته سرنگون کنیم اگر به ما سلاحهای ضدهوایی و سلاحهای ضدتانک و سلاحهای سبک رسانده شود. ما می‌توانیم این رژیم فروپاشیده را سرنگون کنیم. این رژیم روی دو پایه ایستاده است، یکی پای ایران و یکی پای حزب‌الله، پایه مردم سوریه به‌طور کامل از هم گسیخته است. ما از ترکیه و بقیه می‌خواهیم که فوراً از ارتش آزاد سوریه حمایت کرده و آن را مسلح کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10bff0da-0bcd-4268-9407-cbd7828d116a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات