728 x 90

ليبرتي,

سخنان مالکی پس از کنفرانس سران اتحادیه عرب در بغداد درباره انتقال مجاهدان اشرف به قرارگاه آزادی (لیبرتی)

-

قرارگاه لیبرتی
قرارگاه لیبرتی
بعد از میانجیگری ملل‌متحد ما با آنها قرارداد بستیم ملل‌متحد خروج آنها به کشورهای ثالث را برعهده بگیرد

اولین قدم این بود که آنها به یک قرارگاه در نزدیکی فرودگاه بغداد منتقل شوند ۱۲۰۰نفر منتقل شدند و انتقال بقیه انجام خواهد شد 

گفتگو بین کشورها برای پذیرش و انتقال آنها شروع شده است
 
اما در رابطه با این سازمان، ما پس از میانجیگریهایی که از سوی ملل‌متحد صورت گرفت با آنها یک قرارداد بستیم بر این اساس که ملل‌متحد خروج این سازمان را به کشور ثالث به عهده بگیرد.

نخستین گام این بود که آنها به یک قرارگاه در نزدیکی فرودگاه بغداد منتقل شوند و تاکنون ۱۲۰۰تن منتقل شدند و انتقال بقیه نیز انجام خواهد گرفت و قرارگاه اشرف که آن را به‌عنوان بخشی آزاد شده و متعلق به این سازمان محسوب می‌کردند، بسته خواهد شد. در حال حاضر تلاشها ادامه دارد و ملل‌متحد متعهد است دنبال کشور ثالثی باشد که حاضر به میزبانی این گروه باشد. و یا به هر کشور دیگری که به آنها پناهندگی بدهد و یا هر کشوری که پاسپورت و جواز اقامت آنجا را داشته باشند. سازمان ابداً در عراق باقی نمی‌ماند. این تصمیمی است که تغییر نخواهد کرد و گامهایی در این مسیر به‌صورت روشن و خوب برداشته شده و ۱۲۰۰نفر منتقل شده‌اند و هم‌اکنون گفتگوها بین کشورها برای استقبال و انتقال آنها شروع شده است.

مالکی در همین کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که هزینه‌های کنفرانس سران عرب در بغداد نزدیک به 500 میلیون دلار بوده است زیرا که مهمان برای ما در جایگاهی است که از نان خودمان و بچه‌هایمان کم می‌کنیم و به آنها می‌دهیم! 

سوال: هزینه برای مردم عراق حساس است. برخی خبرها حاکی است که میلیونها دلار هزینه تأمین دسته گل برای کنفرانس شده است. صرف‌نظر از آنچه درباره آماده‌سازیهای دیگر گفته شده است. شما همیشه می‌گویید که رسانه‌ها باید از منبع اصلی خبر بگیرند حال آیا شما می‌تواند با عدد و ارقام این هزینه را اعلام کنید؟

مالکی: ما یک کشور عربی هستیم و مهمان برای ما درجایگاهی است که از نان خودمان و بچه‌هایمان کم می‌کنیم و به آنها می‌دهیم... . متأسفانه برخی از سیاستمداران می‌خواهند فضا را آلوده کنند و از آب گل آلود ماهی بگیرند و این خبر را به رسانه‌ها می‌رسانند و رسانه‌ها نیز آن را دنبال می‌کنند و منتشر می‌کنند... پولی که به این کنفرانس اختصاص داده شده است به 500میلیون دلار نمی‌رسد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/edfb9108-e138-4e98-8f93-1ffd1aa9937a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات