728 x 90

ليبرتي,

دکتر سینتیا فلوری: شهر اشرف تجربه سه دهه مبارزه زنان ایرانی

-

شهر اشرف
شهر اشرف
شهر اشرف تجربه سه دهه مبارزه زنان ایرانی
فیلسوف فرانسوی دکتر سینتیا فلوری
روزنامه اومانیته


اشرف شهری که به‌طور کامل توسط پناهندگان ایرانی و آمیخته با فرهنگ ایرانی ساخته شده است، تا قبل از این‌که حفاظت آن را آمریکا در سال ۲۰۰۹، به عراق واگذار کند، از آزادی رفت و آمد برخوردار بود.
اکنون، خارج شدن مجاهدین خلق از لیست آمریکا، به انتقال ساکنان اشرف به کمپ لیبرتی مشروط شده است. آن هم در حالیکه، وضعیت کمپ لیبرتی نقض حقوق بین‌الملل مندرج در کنوانسیون سال ۱۹۵۱ ژنو در خصوص پناهندگان است. برای محترم شمردن حقوق ساکنان، لازم است نیروهای عراقی از کمپ خارج شوند، آزادی رفت و آمد برای ساکنان و وکلای آنها وجود داشته باشد و محاصره پزشکی برداشته شود.
این حداقلها را استرون استیونسون، رئیس هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا، در هفت محور برجسته کرده و از حمایت بیش از ۴۰۰۰ پارلمانتر و هزاران وکیل و حقوقدانان در اروپا، ایالات متحده و در کشورهای عربی برخوردار است.
امروزه، زنان مستقر در اشرف و لیبرتی، که در برابر ملاها به مقاومت برخاسته‌اند، یک ایران نوین را نمایندگی می‌کنند. اشرف تجربه سه دهه مبارزه زنان مقاومت ایران است. روزنامه لس‌آنجلس تایمز ایالات متحده در شماره 19مارس ۲۰۰۵ که خبرنگارش از کمپ اشرف دیدن کرده، نوشته بود در بازدیدی استثنایی از اشرف، مشاهده کرده که، یک یکان به‌طور کامل متشکل از مردان، تماماً توسط یک زن، به‌نام ژیلا دیهیم، که مهندس شیمی است، اداره می‌شود. در سال ۲۰۰۵، دیوید فیلیپس ژنرال ایالات متحده در نامه‌یی به سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر نوشته بود: ”برای یک سال من مسئول حفاظت کمپ اشرف بودم و اگر عراق در هرج‌ومرج به‌سر نمی‌برد، من از دخترم می‌خواستم برای دیدار از این زنان حرفه‌ای و متعهد که اعضای مجاهدین هستند به قرارگاه اشرف برود“.

بنابراین، امروزه، دفاع از اشرف و کمپ لیبرتی، مقاومت در برابر جنگی است که برای آزار و شکنجه روانی، علیه شجاعت این زنان به راه افتاده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f0fc23be-30af-4a68-8cbb-3d98a5e705c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات