728 x 90

ليبرتي,

مجاهد خلق نور محمد بیرانوند به یاران صدیق و شهیدش در حماسه پایداری اشرف پیوست

-

مجاهد خلق نور محمد بیرانوند
مجاهد خلق نور محمد بیرانوند
پنجشنبه شب 18اسفند ۱۳۹۰، مجاهد خلق نور محمد بیرانوند، پس از 23سال مبارزه با فاشیسم دینی حاکم بر ایران، در شهر اشرف درگذشت و به یاران صدیق و شهیدش در حماسه پایداری اشرف پیوست.
مجاهد صدیق نور محمد بیرانوند، که به بیماری سختی مبتلا بود به علت محاصره ضدانسانی اشرف در زمینه دسترسی به درمانهای فوری تخصصی، با مشکلات زیادی مواجه بود و پس از مراجعات متعدد به بیمارستان تحت اشغال نیروهای عراقی در اشرف و بیمارستانهای بغداد و بعقوبه، سر انجام دراثر گسترش بیماری و سیروز کبد بدرود حیات گفت.
مجاهد خلق نورمحمد بیرانوند از فرزندان دلیر مردم لرستان بود و در سال ۱۳۳۸در یکی از روستاهای خرم‌آباد، به دنیا آمد.
او که در سالهای نخست پیروزی انقلاب ضدسلطنتی با سازمان مجاهدین خلق ایران آشنا شده بود، پس از سالها هواداری و فعالیت، 23سال پیش به سازمان مجاهدین خلق ایران پیوست و برای نبرد با دیکتاتوری و استقرار آزادی و حاکمیت مردم، در صفوف ارتش آزادیبخش ملی ایران، سلاح مجاهدت به دست گرفت.
این مجاهد صدیق، در تمام سالهای نبرد با دیکتاتوری حاکم و به‌خصوص طی 9سال پایداری در شرایط محاصره اشرف، به‌خاطر پایبندی به ارزشهای مجاهدی مورد علاقه و احترام خاص یاران و همرزمانش بود.
مجاهد خلق نورمحمد بیرانوند در برابر توطئه‌های دشمن ضدبشری و عوامل رژیم ولایت‌فقیه در حکومت عراق و به‌مناسبتهای مختلف نوشته بود: در شرایطی که اشرف در محاصره کامل قرار دارد و مزدوران با صدها بلندگو مجاهدین را به تسلیم شدن به قاتلان مردم ایران و قاتلان شهیدان قهرمان خلق فرا می‌خوانند، جواب من هیهات مناالذله و تف کردن به جنایت و خیانت است، ما به کوری چشم خامنه‌ای و مزدورانش ایستاده‌ایم، می‌ایستیم و یک ذره از اصولمان کوتاه نخواهیم آمد. انّ الباطل کان زهوقاً ، نیروهای جهل و جنایت رفتنی هستند.
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، خانم مریم رجوی، درگذشت این مجاهد صدیق را به خانواده‌اش و به تمامی همرزمان مجاهدش به‌ویژه در اشرف و لیبرتی تسلیت گفت و تأکید کرد اگر فاشیسم دینی حاکم بر ایران در توطئه‌ها و ترفندهای سرکوبگرانه چه در برابر مردم و جوانان به‌پاخاسته در ایران و چه در برابر پیشتازان‌شان در اشرف، مرزهای توحش و بربریت را درنوردیده، در مقابل، مجاهدان اشرف با نمونه‌هایی چون مجاهد صدیق نورمحمد بیرانوند، قله‌های جدیدی را در پایداری به هرقیمت، و در خلق ارزشهای انسانی درمی‌نوردند و این چنین آرمان آزادی مردم و میهن خود را به پیش می‌برند.
خانم رجوی به همین مناسبت، توجه ارگانهای ملل‌متحد و سایر مراجع ذیربط بین‌المللی را به اقدامات عاجل برای از میان برداشتن محاصره وحشیانه اشرف به‌ویژه محاصره ضدانسانی پزشکی، جلب کرد.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران با صدور اطلاعیه‌یی درباره درگذشت مجاهد صدیق نورمحمد بیرانوند، یادآوری کرد: از ابتدای سال۲۰۰۹ میلادی که آمریکا حفاظت ساکنان اشرف را به نیروهای عراقی محول کرد، این نیروها بیمارستان اشرف را، که ساختمان و همه تجهیزاتش با هزینه ساکنان تهیه شده بود، در اختیار خود گرفتند و آن را به‌طور عملی به یک مرکز شکنجه فیزیکی و روانی برای بیماران تبدیل کردند. آنها در عین‌حال ساکنان را از دسترسی آزادانه به خدمات پزشکی در عراق محروم کردند. تاکنون 12تن از بیماران به‌خاطر این محاصره جنایتکارانه جان سپرده‌اند.
آن دسته از ساکنان اشرف که به کمپ لیبرتی منتقل شده‌اند نیز با مشکلات مشابهی مواجهند.
ساکنان اشرف در سند حداقل اطمینانهای خود برای انتقال به کمپ لیبرتی خواستار این شده‌اند که همه وسایل پزشکی خود را برای استفاده خود به لیبرتی ببرند و دسترسی آزادانه به خدمات پزشکی در عراق داشته باشند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f02f6906-83a4-44b5-aa08-ee08a71b36c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات