728 x 90

ليبرتي,

وزارت‌خارجه باید فوراً مجاهدین را از لیست خارج کند و کاری کند که آزادی آنها در کمپ لیبرتی تأمین شود

-

 -
-
کنگره ایالات متحده - 6مارس ۲۰۱۲ – 16اسفند 90

نزدیک به یک دهه است که ایالات متحده، پول، عرق، خون و اشک، همه به‌نام یک عراق آزادی و دموکراتیک هزینه کرده است.
به‌عنوان یک نماینده کنگره، من این افتخار را داشته‌ام که چند بار به عراق برای دیدن سربازانمان بروم. در آخرین دیدار، من به همراه یک هیأت دو حزبی کنگره، ما همچنین با نخست‌وزیر نوری المالکی ملاقات کردیم.
در طول دو ساعت ملاقات طولانی ما با او و بحث بر سر بسیاری موارد، من یک سؤال پرسیدم: ”آیا ما می‌توانیم از کمپ اشرف بازدید کنیم؟“
خانم رئیس،
کمپ اشرف مخالفان ایرانی را که به مجاهدین خلق شناخته می‌شوند، در خود جای می‌دهد، و من تعداد زیادی ایرانی – آمریکایی که اقوامشان در کمپ اشرف ساکن هستند را نمایندگی می‌کنم.
آنها مخصوصاً به‌دلیل این‌که چند هفته قبل از آن، نیروهای عراقی 36تن از ساکنان کمپ اشرف را به قتل رسانده بودند خیلی نگران بودند.
این‌جا تصاویر انسانهای واقعی هستند که توسط نیروهای عراقی که به داخل کمپ آمدند، کشته شدند.
این یک نمونه است. شما توجه می‌کنید این یک هاموی ساخت آمریکا است که به داخل کمپ می‌آید و این‌جا در این تصویر، یک مخالف رژیم ایران را مشاهده می‌کنید که توسط یکی از آن هامویها به رانندگی یک سرباز عراقی زیر گرفته می‌شود.



به همین دلیل این سؤال را مطرح کردیم که آیا می‌توانیم برویم اشرف را ببینیم و مخالفان رژیم ایران را ببینیم؟ و البته مالکی گفت: به هیچ‌وجه چنین چیزی نمی‌شود!
و درخواست ساده ما فقط با یک پاسخ قاطعانه «نه» روبه‌رو شد، و ملاقات ما به‌طور ناگهانی به پایان رسید. این مرا به این سؤال واداشت که چرا او رد می‌کند و نمی‌گذارد ما برویم و با این افراد صحبت کنیم و طرف دیگر حمله‌یی که توسط نیروهای عراقی صورت گرفت را ببینیم؟ بنابراین ما نرفتیم. نخست‌وزیر چه چیزی برای پنهان کردن دارد؟ کمی بعد در همان روز به ما اطلاع داده شد که نخست‌وزیر مالکی به ما دستور داده است که عراق را ترک کنیم! ما از عراق خارج نشدیم تا ملاقاتهایمان با نیروهای خودمان و عراقی را به پایان رساندیم.
و پس از آن دریافتم دلیل این‌که به ما گفته شد کشور را ترک کنیم این است که ما خواستیم برویم این کمپ و اتفاقی که بر سر این 36تن، از مخالفان ایرانی آمد را ببینیم.
در آن‌روز درستی هر آنچه من در مورد برخورد دولت عراق با کمپ اشرف شنیده بودم به اثبات رسید، و حالا ما کمپ لیبرتی را داریم. کمپ لیبرتی، خانم رئیس!، نتیجه این واقعیت است که دولت عراق در حال انتقال این مخالفان از کمپ اشرف به کمپ دیگری به‌نام کمپ لیبرتی است.
ساکنان کمپ اشرف که این مخالفان رژیم ایران عموماً به‌نام مجاهدین خلق شناخته می‌شوند و کمپ لیبرتی به‌طور طعنه‌آمیزی باید سمبل اسم آزادی باشد، ولی همه چیز هست به جز آن، به کمپ جدیدی (که از قضا نام آن مترادف آزادی است)،
اکنون دولت عراق که این مخالفان رژیم ایران را از کمپ اشرف به کمپ لیبرتی منتقل کرده است، هم‌چنان این مخالفان رژیم ایران را سرکوب می‌کند. واقعیت این است که کمپ لیبرتی بدتر از کمپ اشرف است.
شهردار سابق نیویورک ”رودی جولیانی“بهترین توصیف را کرد: ”این یک زندان نیست، یک اردوگاه کار اجباری است.
حتی در زندان هم ما اجازه می‌دهیم که وکلا موکلانشان را ببینند و خانواده‌ها با عزیزانشان ملاقات کنند، اما در کمپ لیبرتی چنین نیست.
شما حتماً به این فکر می‌افتید که، مالکی باز هم چیزی برای پنهان کردن دارد، اما اخبار درز می‌کند، که در کمپ آب آشامیدنی کافی وجود ندارد، و ترکیدن سیستم فاضلاب در کمپ که باید با دست خالی توسط ساکنان درست بشود. گاردهای عراقی در کمپ از هیچ قانونی تبعیت نمی‌کنند طبق میل خود عمل می‌کنند و در اطراف بدون هیچ قانونی می‌چرخند و به‌طور مستمر به حیطه اختصاصی این مخالفان رژیم ایران که تعداد از آنان زن هستند می‌روند.
وزارت‌خارجه ما هنوز به‌طور باور نکردنی سازمان مجاهدین خلق، این دوستان در کمپ لیبرتی را در لیست نگاه داشته است.
در واقع مالکی به اعضای کنگره گفت یک دلیل که او با ساکنان در کمپ اشرف تا این میزان بد رفتار می‌کند به‌خاطر لیست‌گذاری آنها توسط وزارت‌خارجه خودمان است.
این نامگذاری یک سیاست خارجی شکست خورده وزارت‌خارجه است که این افراد را به نفع رژیم ایران لیست‌گذاری کرد این اقدام نتیجه‌یی در روابط خارجی‌مان با رژیم ایران به بار نیاورد. آیا چنین بود؟
از آن زمان تابه‌حال ما دیده‌ایم که تروریستهای واقعی ملاها در ایران، ملاهای افراط گرا و دیکتاتور کوتوله بیابان، احمدی‌نژاد، هستند نه گروه اپوزیسیون که خواهان دموکراسی در ایران است.
اتحادیه اروپا و انگلستان هر دو این گروه، مجاهدین خلق را از لیست‌شان خارج کرده‌اند، اما نه وزارت‌خارجه (آمریکا). در حالی‌که رژیم ایران به‌طور مقابله‌جویانه‌ای بطرف تسلیحات اتمی پیش می‌رود، بهترین امید برای جهان این است که مردم ایران برای تغییر رژیم و جایگزین کردن آن با دولت خودشان جلو بروند
ما هر چه بیشتر گروه‌های اپوزیسیون را که چیزی بجز خروج از لیست نمی‌خواهند در لیست نگاه داریم، نور آزادی شانس کمتری خواهد داشت که بر ایران بتابد.
دادگاه فدرال حتی به وزارت‌خارجه آمریکا دستور داد که این لیست‌گذاری را مورد بررسی قرار دهد، اما وزارت‌خارجه به تأخیر، تأخیر و تأخیر در اتخاذ این تصمیم ادامه می‌دهد.
وزارت‌خارجه آمریکا باید فوراً سازمان مجاهدین خلق ایران را از لیست خارج کند و کاری کند که آزادی آنها در کمپ لیبرتی تأمین شود، تا این افراد بتوانند عراق را به شیوه مسالمت‌آمیز ترک کنند
شرایط به این شکل است، و راه درست همین است و بس.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d2c7e349-bc9a-4661-bf06-cb82a73ae12b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات