728 x 90

اعمال تحريمات عليه رژيم,

رژیم و سنگاپور - دور زدن تحریمها

-

موقعیت سنگاپور
موقعیت سنگاپور
رژیم آخوندی که به‌شدت زیر فشار تحریمهاست از سنگاپور برای دور زدن این تحریمها استفاده می‌کند، البته در خیلی از موارد ناکام می‌ماند و معاملات آن برملا می‌شود.
سنگاپور در جنوب شرقی آسیا یکی از مراکز بزرگ تجاری دادوستد کالا در جهان است. این کشور از زمان استقلال در سال ۱۸۱۹، به یکی از پررونق‌ترین کشور‌های جهان تبدیل شده و امروز یکی از پر ترافیک‌ترین بندرهای دنیاست. سنگاپور، توسط یک جاده ترانزیت با مالزی و سایر مناطق جنوب شرق آسیا متصل است. جمعیت این کشور 5 میلیون و 70هزار نفر است و در سال ۲۰۰۹ به‌لحاظ بازار کار، رتبه اول در آسیا را داشته است. 90 درصد مردم این کشور از مسکن برخوردارند و نرخ بیکاری در این کشور تنها دو و دو دهم درصد است. سطح مبادلات رژیم آخوندی و سنگاپور 2میلیارد دلار در سال ۲۰۰۹ بوده است. با توجه به موقعیت این کشور، رژیم تلاش می‌کند از آن برای دور زدن تحریمها و قاچاق سلاح استفاده کند در 21بهمن ماه 90، دادگاهی در سنگاپور حکم استرداد چهار شهروند آن کشور را به آمریکا، صادر کرد. این4نفر که یکی از آنها زن است، متهم به ارسال غیرقانونی قطعات فرستنده‌های رادیویی به ایران برای استفاده در بمبهای کنار جاده‌یی بودند.
سنگاپور جزو مشتریان آسیایی نفت رژیم است که به همراه تایوان درمجموع سه (۳) درصد از نفت صادراتی رژیم را وارد می‌کنند. رژیم تلاش می‌کند از مخازن نفت این کشور برای ذخیره نفت خام استفاده کند. خبرگزاری رویتر از سنگاپور گزارش داد: «رژیم ایران تلاش می‌کند 2میلیون بشکه نفت خام را در مخازن جنوب شرق آسیا، برای مدت حداقل 6ماه، انبار کند. اما به‌دلیل تحریمهای بین‌المللی، صاحبان مخازن نفتی از ارائه چنین امکانی به این رژیم خودداری کرده‌اند».
اخیراً دولت آمریکا شرکت تنکر پسیفیک از سنگاپور را که مشغول معامله با رژیم بود در لیست تحریمها قرار داد. وزارت خزانه‌داری آمریکا هم در تیرماه گذشته ده شرکت کشتیرانی را تحریم کرد که یکی از آنها در سنگاپور بود. شرکت «مرسک لاین» از سنگاپور هم که بزرگترین شرکت حمل‌ونقل دریایی است از ترس تحریمهای آمریکا عملیات خود در بنادر ایران را متوقف کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f049abd7-4b95-44dd-9abe-078b874db2e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات