728 x 90

سوريه,

سی ان ان: خمپاره۲۴۰ م م مورد استفاده ارتش سوریه برای کوبیدن حمص

-

خمپاره 240 م.م که علیه مردم سوریه مورد استفاده قرار میگیرد
خمپاره 240 م.م که علیه مردم سوریه مورد استفاده قرار میگیرد
سی.ان.ان 24فوریه۲۰۱۲:
ـ مجری: فعالان سوری می‌گویند که ویدئوی مهمی که بر روی یوتیوپ ارسال شده است نشان می‌دهد که یک ساختمان تجاری در حمص مورد اصابت قرار گرفته و در حال سوختن است. اپوزیسیون می‌گوید بیش از 100نفر روز پنجشنبه کشته شده‌اند. این تصاویر نشان می‌دهد که شورشیان ارتش آزاد سوریه در یک نبرد شدید با نیروهای دولتی درحمص می‌باشند.
سی.ان.ان نمی‌تواند مستقلاً صحت آن را تأیید کند. ما اکنون دریافته‌ایم که چرا آمار کشته شدگان به‌طور ثابتی افزایش می‌یابد، یک گزارش تحقیقی دیدبان حقوق‌بشر می‌گوید که این تصویر که اولین بار توسط کریستین ساینس مانیتور ثبت شد، ثابت می‌کند که ارتش سوریه از یکی از سنگین‌ترین خمپاره‌های جهان استفاده می‌کند که با آن شهر حمص را گلوله‌باران می‌کند، سی.ان.ان نمی‌تواند صحت این ویدئو را به‌طور مستقل مورد تأیید قرار دهد، به نظر می‌رسد که دونفر پروانه‌های مهمات مصرف شده را در دست دارند، در این جا ویدئویی از آرشیو در مورد این خمپاره عظیم را درحین عمل می‌بینید که ساخت روسیه بوده و در مقر شلیک آن قرار می‌گیردکه دارای کالیبر 240 میلی متر می‌باشد، این خمپاره حامل بیش از 30 کیلوگرم مواد منفجره است و برد آن حدود 20 کیلومتر می‌باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28555d6d-bad5-44f3-a8e7-3ac491eb2474"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات