728 x 90

سوريه,

لیست مقامات رژیم بشار اسد که مظنون به ارتکاب جنایت علیه بشریت هستند

-

ناوی پیلای
ناوی پیلای
کمیسیون بین‌المللی تحقیقات در مورد سوریه، لیستی از مقامات نظامی و سیاسی رژیم سوریه را که مظنون به ارتکاب جنایت علیه بشریت هستند، به ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد تسلیم کرد.

کارشناسان ملل‌متحد گفتند این لیست محرمانه که توسط کمیسیون مستقل، ارائه شده است، مقامات ارشد رژیم سوریه از جمله خود بشار اسد را شامل می‌شود.
در همین حال، بان کی‌مون دبیرکل ملل‌متحد در نظر دارد مقام ارشد ملل‌متحد در امور انسان‌دوستانه را به سوریه اعزام کند.
سخنگوی بان کی‌مون گفت دبیرکل می‌خواهد والری آموس معاون دبیرکل در امور انسان‌دوستانه را برای بررسی وضعیت سوریه به این کشور بفرستد و در آنجا فراخوان به باز گذاشتن راه برای رساندن کمک به مردم را تجدید کند.

ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی هرگونه گفتگو با رژیم اسد را بی‌فایده خواند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ملک عبدالله طی تماس تلفنی به دمیتری مدودف رئیس‌جمهور روسیه گفت: بهتر بود دوستان روسی ما قبل از وتوی قطعنامه محکومیت رژیم سوریه با کشورهای عربی هماهنگ می‌کردند زیرا در شرایط کنونی، گفتگو بی‌فایده است.
ملک عبدالله تأکید کرد سعودی هرگز نمی‌تواند از ارزشهای دینی و اخلاقی و مسئولیتهای خود در برابر آنچه در سوریه می‌گذرد شانه خالی کند.
کرملین روز چهارشنبه اعلام کرده بود مدودف و ملک عبدالله برای یافتن راه‌حلی مناسب برای بحران سوریه گفتگو خواهند کرد.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید هشدار داد چنان‌چه رژیم اسد به راه‌حلهای سیاسی پاسخ ندهد آمریکا به اقدام مناسب برای پایان‌دادن به بحران روی خواهد آورد.
سخنگوی اوباما گفت نمی‌خواهیم کاری کنیم که به راه‌حل نظامی منجر شود، با این حال اگر رژیم اسد به راه‌حلهای سیاسی پاسخ ندهد، جامعه بین‌المللی به انتظار وی نخواهد نشست و دست به اقدامات لازم خواهد زد.
همزمان ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلستان، امروز گفت در حاشیه کنفرانس آینده سومالی، با مقامات کشورها از جمله هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا بر سر سوریه گفتگو خواهد کرد.

به گزارش دیلی‌تلگراف چاپ لندن، رژیم سوریه به نظامیان خود دستور داده است خبرنگاران را هدف حمله قرار دهند. این روزنامه به‌نقل از ژان پیر پرن خبرنگار فرانسوی که اخیراً به حمص رفته بود، نوشت: چند روز پیش مقامات رژیم به ما دستور دادند هرچه زودتر حمص را ترک کنیم، در غیراین صورت کشته خواهیم شد.

در همین زمینه، تلویزیون الجزیره گزارش داد طی تقریباً یک سال که از آغاز قیام سوریه می‌گذرد، بیش از ۳۰ خبرنگار و روزنامه‌نگار محلی تنها در شهر حمص کشته شده‌اند. آخرین آنها رامی السید 27ساله بود که روز سه‌شنبه در حمص، بر اثر اصابت گلوله تانک نظامیان اسد، به قتل رسید. رامی السید از مشهورترین خبرنگاران عکاس سوریه بود. برخی از بهترین گزارش‌های تصویری را او از حمص در اختیار خبرگزاری‌ها قرار می‌داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/579a7a04-7f82-4ae3-996c-266055ee5ccd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات