728 x 90

افغانستان- شبه نظاميان,دخالت رژيم در افغانستان,

ایران به خانه دوم القاعده تبدیل شده است

-

نیروهای القاعده
نیروهای القاعده
جزییات جدیدی از روابط رژیم ایران با القاعده فاش شده است. رژیم قصد دارد این روابط را باز هم گسترش بدهد.

«ایران به خانه دوم القاعده تبدیل شده است»، این عنوان یک گزارش اطلاعاتی افشاگرانه است که در نشریه آمریکایی «فارن افرز» درج شده است. در این گزارش با اشاره به حضور برخی رهبران القاعده در ایران برای سالیان نوشته شده: «سابقه رژیم ایران نشان می‌دهد که این رژیم توانایی آن را دارد که به همان شکلی که از حزب‌الله استفاده می‌کند، از القاعده هم برای انجام حملات تلافی‌جویانه علیه آمریکا استفاده کند. چرا که القاعده و رژیم ایران یک وجه مشترک دارند و آن نفرتشان از آمریکاست.

نویسنده فارن افرز بر اساس تحقیقاتی که به مدت یک‌سال در مورد ارتباط رژیم ایران و القاعده انجام داده نوشته است:
«در چند سال اخیر القاعده در چندین جبهه با شکست مواجه شده: در عراق، پاکستان، یمن، شاخ آفریقا و منطقه آفریقای شمالی. با این همه ایستگاه این گروه در ایران در یک دهه گذشته بی‌گزند مانده است. در اواخر سال ۲۰۰۱، با سقوط رژیم طالبان، بیشتر عوامل این سازمان از افغانستان گریختند. بعضی از آنها ترجیح دادند به ایران بروند و نظام حاکم با کمال میل آنها را پذیرفت» در این گزارش آمده است:
«حدود ماه اکتبر سال ۲۰۰۱ میلادی، دولت ایران نمایندگانی را به افغانستان فرستاد تا به اعضای باقی مانده از القاعده در افغانستان و خانواده‌هایشان تضمین بدهد که می‌توانند با آسودگی و امنیت کامل به ایران سفر کنند. در ابتدا نیروی ویژه قدس، مدیریت این رابطه را برعهده داشت. نیروی قدس بین سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ جابه‌جایی و خروج صدها نفر از افراد مرتبط با القاعده را ترتیب داد. تا سال ۲۰۰۲ تعداد اعضای القاعده در ایران به حدی رسید که شبکه تروریستی فوق یک «شورای مدیریت» در ایران ایجاد کرد. هدفی که اسامه بن لادن، رهبر القاعده، در آن زمان برای این شورا معین کرده بود، فراهم آوردن پشتیبانی استراتژیک برای رهبران سازمان در کشور پاکستان خلاصه می‌شد. در سال ۲۰۰۳ وزارت اطلاعات مسئولیت ارتباط میان رژیم ایران و القاعده را عهده‌دار شد.

فارن افرز می‌گوید: «امروز شورای مدیریت القاعده کماکان به حیات خود در خاک ایران ادامه می‌دهد. در حال حاضر، ایران هم‌چنان یک قطب مهم برای القاعده محسوب می‌شود. تهران خواهد توانست از القاعده به‌عنوان ابزار مقابله به مثل استفاده نماید. دارا بودن توانایی و سیاست آن برای حمله به آمریکا، دو ویژگی است که القاعده را برای رژیم ایران به شریکی ارزشمند تبدیل کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0611b1ce-5735-4776-b95f-ac90115aa282"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات