728 x 90

سوريه,قيام هاي خاورميانه,

یک دیکتاتور خونریز

-

عبدالحلیم خدام
عبدالحلیم خدام
گزارش سی.ان.ان:
بعد از نزدیک به یک سال از تظاهرات ضدحکومتی و مرگ هزاران نفر، رژیم سوریه به‌شدت به کشتار مردم ادامه می‌دهد.
قبل از این‌که بهار عرب شروع شود چیزی به نام بهار دمشق وجود داشت. ۱۲سال پیش وقتی که بشار اسد به جای پدرش به قدرت رسید قول اصلاحات و پیشرفت در سوریه را داد.
اما امید برای تغییرات واقعی به‌زودی محو شد.
عبدالحلیم خدام که هم در زمان ریاست‌جمهوری بشار اسد و هم در زمان ریاست‌جمهوری پدرش معاون رئیس‌جمهور بوده است می‌گوید که بشار اسد هم خشن است و هم نامتعادل.
عبدالحلیم خدام: ”اگرشما در مورد موضوعی با او حرف بزنید، احتمال دارد فردا صبح یک نفر دیگر بیاید و نظر او را عوض کند! بشار اسد یک ایدئولوژی مشخص ندارد، او مطابق منافع خودش و رژیم حاکم نظرش را عوض می‌کند“.
خبرنگار سی.ان.ان: حاکمیت در سوریه یک امر خانوادگی محسوب می‌شود. برادر کوچکتر بشار اسد ماهر اسد فرمانده یک نیروی زبده در ارتش سوریه است که متهم به نقض گسترده حقوق‌بشر می‌باشد.
بشار اسد گفته است که او کنترل ارتش سوریه را برعهده ندارد. پس چه کسی فرمان این همه قتل در سوریه را می‌دهد؟
عبدالحلیم خدام: بشار اسد! بشار اسد و نه هیچ‌کس دیگر! او فرمان می‌دهد که هرچقدر نیرو لازم است استفاده شود تا انقلاب نابود شود. مشاوران نزدیک و متخصصان امنیتی در اطراف او هستند اما او خودش کسی است که تصمیم می‌گیرد.
خبرنگار سی.ان.ان: بشار اسد به‌طور تصادفی رئیس‌جمهور شد. قرار بود، برادر وی باسل رئیس‌جمهور شود اما او در یک تصادف خودرو کشته شد و بشار اسد ریاست‌جمهوری را برعهده گرفت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6fd4d67-fe68-40c1-b8e1-dd1f0b9b5479"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات