728 x 90

كنفرانس پاريس 30دي90,اشرف-شوراي امنيت,

ناراضیان ایرانی دولت عراق را متهم می‌کنند که سعی می‌کند کمپ لیبرتی را به زندان تبدیل کند

-

اشرف شهر پایداری و شرف
اشرف شهر پایداری و شرف
واشنگتن تایمز: ناراضیان ایرانی در کمپ اشرف در شمال بغداد، دولت عراق را متهم می‌کنند که سعی می‌کند در طرح میانجیگری شده سازمان ملل، کمپ لیبرتی را به زندان تبدیل کند. کمپ لیبرتی، یک پایگاه سابق نظامی آمریکا نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد، به‌عنوان انتقال بیش از ۳۰۰۰تن ساکنان کمپ اشرف که از سال ۱۹۸۶ در آن‌جا مستقر بوده‌اند، انتخاب شده است.
شهریار کیا یک سخنگوی کمپ اشرف گفت کمپ لیبرتی به قسمتی از اندازه اصلیش کاهش یافته، با دیوارهای بتونی بلند محصور شده و زیر کنترل دوربینهای شناسایی و پلیس قرار می‌گیرد که همگی در نقض قرارداد سازمان ملل با دولت عراق است. او در یک مصاحبه تلفنی گفت: این به‌وضوح یک زندان است.
دولت عراق که ضرب‌الاجل ۳۱دسامبر را برای بستن کمپ اشرف تعیین کرده بود، ماه گذشته قبول کرد این ضرب‌الاجل را تا آخر آوریل تمدید کند. در ماه دسامبر، مارتین کوبلر، نماینده ویژه دبیرکل ملل‌متحد برای عراق، قراردادی با دولت عراق برای انتقال بیش از ۳۰۰۰تن ساکنان کمپ اشرف به کمپ لیبرتی منعقد کرد.
رهبری جنبش مقاومت، موافقت کرد که به‌عنوان نشان‌دادن حسن‌نیت ۴۰۰تن از ساکنان را منتقل کند. با اینحال، یک سخنگوی سازمان ملل در بغداد حالا می‌گوید کمپ لیبرتی از استانداردهای انسان‌دوستانه مشخص شده در قرارداد برخوردار نیست... .
در ۲هفته گذشته، تبعیدیان ایرانی حملات موشکی به کمپ اشرف را گزارش کرده‌اند. دولت عراق هم‌چنین حکم دستگیری برای ۱۲۱تن از ساکنان را اعلام کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c9ca104a-5129-4d12-88e5-3a73549820cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات