728 x 90

-

۲۶تیر ۱۳۸۸ ایتالیا- کنفرانس همبستگی با قیام مردم ایران

-

 -
-
به‌ابتکار کمیته ایتالیایی ایران آزاد، روز چهارشنبه 24تیر، کنفرانس همبستگی با قیام مردم ایران، با حضور گروهی از نمایندگان پارلمان ایتالیا و سناتورهای این کشور و شخصیتهای سیاسی و مدافع حقوق‌بشر و با شرکت نماینده شورای ملی مقاومت در ایتالیا و هیأتی از مقاومت ایران برگزار گردید. در کنفرانس همبستگی با قیام مردم ایران، پیام ویدئویی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت پخش شد.
خانم رجوی در این پیام از همه قانونگذاران، حقوقدانان و وکلا، روشنفکران، هنرمندان و اتحادیه‌ها و مجامع مدافع حقوق‌بشر و آزادی بیان در ایتالیا خواست به‌هر وسیله ممکن به حمایت از قیام مردم ایران برخیزند.
خانم رجوی با اشاره به سرکوبگری وحشیانه رژیم آخوندی علیه مردم بپاخاسته ایران تأکید کرد:
«دیکتاتوری خامنه‌ای و احمدی‌نژاد هر قدر هم که شکنجه و کشتار را در ایران بیشتر کنند، و هر قدر که اشرف را تحت فشار بگذارند، دیگر اوضاع ایران به گذشته برنمی‌گردد». رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت هم‌چنین سیاست مذاکره و معامله دولتهای مماشات‌گر با این رژیم را تقبیح کرد و گفت: این سیاست، استبداد مذهبی را در سرکوب مردم جری کرده است. آیا امروز مماشات‌گران از دیدن صحنه شهادت ندا یا این همه بی‌رحمی ملایان نسبت به دختران و پسران ایران شرم نمی‌کنند؟ آنها با ادامه سیاست مذاکره و مماشات، در کنار یک رژیم آدمکش ایستاده‌اند. اما اگر نمی‌خواهند از مردم ایران حمایت کنند، دست‌کم بی‌طرف باشند.
 

 
خانم رجوی در بخش دیگری از پیام خود گفت:
«همزمان با تشدید سرکوب در ایران، ملاها فشار بر شهر اشرف را افزایش داده‌اند. امروز حتی ورود مواد غذایی به اشرف ممنوع شده است. سرکوب اشرف، آن‌روی سکه سرکوب قیام سراسری مردم است. خامنه‌ای به‌درستی حس کرده بود که اشرف، نور امید و کانون استراتژیکی نبرد و قیام پایدار ملت ایران برای آزادی است. بنابراین با تمام قوا برای انهدام آن تلاش می‌کند. مایلم تکرار کنم که این محاصره وحشیانه، بخشی از سرکوبگری ملایان علیه مردم ایران است. از جامعه بین‌المللی انتظار دارم که دولت عراق را برای خاتمه این محاصره تحت فشار بگذارند. ایالات متحده باید حفاظت اشرف را تصمین کند و از مردم جهان به ویژه مردم کشورهای غرب می‌خواهم دولتهای خود را وادار به تعلیق روابط سیاسی و اقتصادی با ملایان کنند. خوشبختانه ایتالیا، با باز گذاشتن در سفارتخانه خود به روی قیام‌کنندگان و دادن ویزا به افراد تحت تعقیب، گام مهمی برداشت. پیش از این شهر کونئوی ایتالیا نیز خواهری خود را با شهر اشرف اعلام کرده است. حالا از مردم و جامعه سیاسی ایتالیا انتظار می‌رود برای اقدامهای سیاسی در حمایت از قیام مردم ایران نیز پیشتاز باشند. ما از جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم که این رژیم را وادار به ابطال انتخابات قلابی و پذیرش انتخابات آزاد تحت نظر ملل‌متحد کنند. ما خواستار اعزام یک هیأت بین‌المللی برای تحقیق پیرامون وضعیت مفقودان و زندانیان سیاسی هستیم».
 


پس از پخش پیام رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، دکتر کارلو چیچولی، (Carlo ciccioli ) نایب پارلمان ایتالیا و رئیس کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد، که اداره این کنفرانس را به عهده داشت گفت: در هفته‌های اخیر، وقایع مهم و دردناکی اتفاق افتاده است، اما باید گفت که در ایران چیزی تغییر کرده و چیزی شکسته است. این بار جوانان معترض، آشکارا اعتراض می‌کنند. اوضاع نشان می‌دهد که کنترل اوضاع از دست رژیم دررفته است. رژیم ایران ایزوله شده و غرب باید بیدار شود و از جنبش داخلی حمایت کند.
 

 
الیزابتا زامپاروتی ـ نماینده پارلمان از حزب رادیکال و رئیس مشترک کمیته ایران آزاد (Elisabetta Zamparutti ) گفت ما تا‌کنون فقط برنامه اتمی رژیم ایران را تحت نظر داشتیم و نقض حقوق‌بشر فراموش شده بود. در هفته‌های اخیر دیدیم که رژیم چگونه با خشونت به‌جان مردم افتاد. در حالی‌که غرب می‌خواهد به دیالوگ با رژیم ایران ادامه دهد، همه ما می‌بینیم که چگونه شرایط حقوق‌بشر وخیم‌تر می‌شود و شاهد افزایش تعداد اعدامها هستیم.
 

 آئوره لیو میسیتی نماینده پارلمان از حزب ارزشهای ایتالیا گفت: من سخنان خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران را تأیید می‌کنم. ما از یک فاز تدافعی که در آن سازمان مجاهدین در لیست تروریستی قرار گرفته بود، عبور کرده‌ایم. ما شاهد قیام مردم ایران هستیم، قیامی که با فداکاری جوانان، رژیم ایران و حامیان غربی‌اش یعنی دولتهایی را که با رژیم ایران معامله می‌کنند، به لرزه در آورده است. این قیام به پیروزی می‌رسد. من به نام حزبمان، حزب ارزشهای ایتالیا، از تمامی برنامه‌های شما حمایت می‌کنم.
 

 سناتور مارکو پردوکا عضو کمیسیون حقوق‌بشر سنای ایتالیا گفت: با توجه به ابعاد تقلبات در انتخابات، پیشنهاد خانم رجوی، مبنی بر ابطال انتخابات، باید اجرا شود. سرکوب پلیسی علیه مردم بی‌دفاع، ضدتمام قوانین بین‌المللی است و باید علیه آن اقدام شود. پرونده جنایات رژیم باید در شورای امنیت به جریان بیفتد.
 

 کارلو چیچولی پیام آندرا رونکی (Andre Ronchi ) وزیر سیاست اتحادیه اروپا را قرائت کرد. در این پیام آمده بود: نیروهای انتظامی، نمی‌توانند اینگونه به‌جان مردم بیفتند، تمام نیروهای ایتالیایی باید با این سرکوب مخالفت کنند. به دولتهای غربی، به‌دلیل آن که آنها بر اساس منافعشان عمل می‌کنند، نمی‌شود اعتماد کرد، ما باید با فعالان در داخل و خارج ایران اعلام همبستگی کنیم. مردم ایران با شجاعت بی‌نظیر، جلوی رژیم ایستادند و ما باید قاطعانه از آنها حمایت کنیم.
 


خانم سعاد اسبای نماینده پارلمان (Soad Sbai ) ایتالیا، گفت: این انقلاب کوچک و بزرگ که در ایران برای اولین بار اتفاق می‌افتد، بسیار مهم است چرا که علیه رژیمی انجام می‌شود که نه تنها مردم خودش بلکه تمام منطقه را زیر فشار برده است. من به مردم ایران می‌گویم که دست از مبارزه برندارید، ممکن است پیروزی فردا نباشد، شاید 5سال دیگر، اما نباید دست از مبارزه برداشت.
 

 
الساندرو فورلانی (نماینده سابق پارلمان ایتالیا) (Alcssandro For; ani ) گفت: ایران اکنون در فاز بی‌بازگشت است. اگر‌چه با چنگ و ناخن و دندان از خودش دفاع می‌کند، اما در ایران، بذری که کاشته شده بود، به بار نشسته و اوضاع را به این نقطه رسانده است. باید از مقاومت مردم ایران حمایت کرد، شکافی که بین مردم و رژیم ایجاد شده، به هیچوجه پرشدنی نیست.
 

 
داریو ریولتا (نماینده سابق پارلمان ایتالیا) (Dario Rivolta) گفت:
من به دوستان ایرانی‌ام به‌خاطر سقوط هواپیما در قزوین و به‌خاطر کشتارهای هفته‌های اخیر تسلیت می‌گویم. ما می‌دانیم که نیروهای انتظامی، به خانه‌های مردم حمله می‌کنند، جوانان را از خانه‌هایشان بیرون می‌کشند و با خود می‌برند و خانه‌هایشان را ویران می‌کنند. به‌عنوان پارلمانتر باید در مقابل نقض حقوق‌بشر قاطعانه ایستادگی کنیم. می‌بایست به رژیم ایران گوشزد کنیم که نقض حقوق‌بشر را تحمل نمی‌کنیم. این را ایتالیا باید به همراه دیگر کشورها و به وسیله ارگانهای بین‌المللی دنبال کند.
 


سناتور لوچو مالان (Lucio Malan) گفت: بسیار مهم است که همه ما همراه با سایر نمایندگان و پارلمانترها درباره نقض حقوق‌بشر در ایران متفق‌القول باشیم. وی با اشاره به پیام فرانکو فینی، رئیس مجلس ایتالیا گفت: پیام مهم فینی بسیار بجاست و من فکر می‌کنم که باید این راه را ادامه داد و از مقاومت ایران حمایت کرد.
 


ابوالقاسم رضایی، معاون دبیرخانه شورای ملی مقاومت و نماینده شورا در ایتالیا، در قسمتی از سخنرانی خود گفت: تا آن‌جا که به نقش شرایط خارجی در رابطه با قیام مردم ایران برمی‌گردد، نگرانی ما کماکان ادامه سیاست مماشات است. تحولات اخیر نشان داد ارزیابیها و تحلیلهای مقاومت و دوستانش در سطح بین‌المللی درباره ایران درست بوده و سرمایه‌گذاریها و تحلیلهای غربی اشتباه و انحرافی بوده است. این وقایع به‌طور مشخص نشان داد این رژیم ثبات ندارد، جامعه ایران وضعیت انفجاری دارد و جستجوی مدره در درون رژیم سراب است. وی خواستار تعلیق روابط دیپلوماتیک با رژیم و اعمال تحریمهای همه‌جانبه تجاری، تسیلحاتی و تکنولوژیک علیه رژیم و ارجاع پرونده جنایات رژیم به شورای امنیت شد.
 

 
رضا اولیا، هنرمند عضو شورای ملی مقاومت ایران، در قسمتی از سخنرانی خود گفت: جی8 نشان داد که غرب دنبال تغییر در ایران نیست. ما دنبال کمک از غرب نیستیم. مردم ایران و شورای ملی مقاومت از سی سال پیش تقلبات رژیم را افشا کرده است، ولی غرب همه اینها را نادیده گرفته و همواره به‌دنبال مماشات با رژیم بوده است. آیا جسد ندا و صدها جوان ایرانی می‌تواند غرب را بیدار کند؟ چند نفر دیگر باید کشته شوند تا غربیها سفرایشان را از ایران فرابخوانند؟
 


دکتر آلفردو آرپایا، (Alfredo Arpaia) رئیس لیگ ایتالیایی حقوق‌بشر طی سخنانی در این جلسه گفت: لیگ ایتالیایی حقوق‌بشر، بنا‌ به اساسنامه‌اش وظیفه خود می‌داند از حقوق‌بشر دفاع کند. ما به سرعت و با گرمی از مقاومت ایران حمایت کرده و می‌کنیم. حمایت از نیروهای مقاومت همیشه مفید بوده و عدم حمایت از آنها فاجعه‌بار بوده است. ما می‌بینیم که جنبش مقاومت ایران عمیقاً و وسیعاً درستکار است و می‌بایست از آنها حمایت کرد.
 

 آنتونیو د ناپولی ـ Antonio De Napoli رئیس فروم جوانان ایتالیا با اشاره به حمایت این فروم از مقاومت ایران گفت ما از همه می‌خواهیم که به‌طور خاص به مسأله جوانان ایران توجه کنند. رئیس فروم ملی جوانان که خود مرکب از 80 انجمن است، افزود: مردم ایران اکثراً جوان هستند و این مایه امیدواری است. رژیم ایران در بحران عمیق فرو رفته و ما می‌دانیم که تعداد زیادی از جوانان دستگیر شده‌اند بسیاری از این جوانان اساساً رأی نداده بودند. از طرف دیگر رژیم دست به دامن دولت عراق شده و به اشرف فشار می‌آورد و آب و غذایشان را قطع می‌کند. این دقیقاً از ضعف رژیم ناشی می‌شود.
 


آنتونیو استانگو، Antonio Stango رئیس کمیته ایتالیایی هلسینکی، نیز که در این جلسه شرکت داشت، با اشاره به جنگ مردم ایران با رژیم آخوندی از سی سال قبل تا‌کنون گفت:
در قیام اخیر، همبستگی با مردم ایران مستمراً در حال افزایش است و جلسه امروز ما نیز همین معنا را دارد. ما هم‌چنین در این جا یاد شهیدان این قیام را گرامی می‌داریم. وی سپس به سایر تهدیدات رژیم اشاره کرد و گفت: نباید از نظر دور داشت که رژیم ایران کماکان در حال تهیه بمب اتمی است. و این تهدیدی برای همه جهان است.
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f004659a-5964-436f-9670-66d26265b4b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات