728 x 90

العراقيه جنگ با مالكي,اقدامات سركوبگرانه مالكى,

طارق الهاشمی ‌گفت در عراق کودتا صورت گرفته است

-

طارق الهاشمی
طارق الهاشمی
طارق الهاشمی معاون رئیس‌جمهور عراق در مصاحبه با روزنامه الصباح الجدید گفت: من به شرطی آماده هستم در برابر قضاییه عراق حاضر شوم که نوری مالکی استعفای خود را اعلام بکند، و این تنها راه برداشتن فشار از روی قضاییه می‌باشد... . وی گفت تمامی این اتهامات و اعترافها ساختگی است.
دکتر طارق الهاشمی تصریح کرد: عملاً و به‌طور واقعی در عراق کودتا صورت گرفته است. وی پرسید: آیا محروم کردن کسی که در انتخابات پیروز شده و از حق تشکیل دولت محروم شده است، کودتا علیه قانون اساسی نیست؟ وی افزود: استانهای عراق خواستار فدرالیسم هستند که در قانون اساسی نیز جایگاه خودش را دارد و قید شده است ولی نخست‌وزیر به این موضوع اعتراض دارد. هم‌چنین فرمانده کل نیروهای مسلح به شبه‌نظامیان مسلح اجازه می‌دهد که ساختمان شورای استان دیالی را اشغال کرده و منتخبان مردم که فقط در حال اجرای آن‌چه که بر اساس قانون اساسی برعهده آنها گذاشته است، را اخراج بکنند، آیا این کودتا علیه قانون اساسی نیست؟ طرح و برنامه نوری مالکی در جذب نیروهای مسلحی که به دست داشتن در اعمال خشونت‌آمیز و خونین معروف هستند، آیا برخلاف قانون اساسی نیست که به بهانه آشتی ملی صورت می‌گیرد و این کودتا علیه قانون اساسی می‌باشد؟
مخفی کردن و پنهان‌سازی رشوه گیران و افراد فاسد و حمایت از آنها، و اجازه دادن به ظلم و ستم، و سلب آزادیهای هزاران نفر و تجاوز سازمان‌یافته علیه حقوق‌بشر و گرفتن آزادیهای عمومی، مگر تجاوز آشکاری علیه قانون اساسی نمی‌باشد؟ مگر بودن مالکی به‌عنوان نخست‌وزیر با حفظ مناصب فرماندهی کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و وزارت کشور و ریاست سازمان اطلاعات و امنیت ملی و غیره، کودتا علیه قانون اساسی نیست؟ مگر عدم اجرای توافقنامه اربیل توسط مالکی، کودتا علیه روند سیاسی نیست؟ ؟
عدم وفاداری به تعهدات و توافقاتی که به‌ موجب آن دولت تشکیل شد، مگر تفسیر دیگری به‌غیر از کودتا علیه شرکای سیاسی دارد. آیا بیشتر از این می‌خواهید برایتان بگویم؟ ؟ من دستم در این رابطه بسیار پر، پر است
طارق الهاشمی معاون رئیس‌جمهور عراق طی یک گفتگو با الجزیره نت تأکید کرد که موضوعی که علیه او دامن زده شده یک مسأله کاملاً سیاسی است و او در معرض باج‌خواهی قرار گرفته است.
طارق الهاشمی افزود: او هم‌چنان بر اساس قانون اساسی معاون رئیس‌جمهور است و وظائف و مسؤلیتهای اصلی‌اش را از محل کنونی‌اش در اقلیم کردستان عراق دنبال می‌کند.
الهاشمی ارگانهای نزدیک به دولت را به برنامه‌ریزی انفجاراتی که در عراق روی داد، متهم کرد و گفت: تشکیلات القاعده بسیار ضعیف‌تر از آن است که اقدام به چنین انفجاراتی بکنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2a4d5174-c387-4828-a73e-852dad4db53f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات