728 x 90

ايران اشرف آزادي,جابجايي داخل عراق,

دکتر مصطفی الهیتی: انتقال ساکنان به دخالت سازمان ملل ‌متحد نیاز دارد

-

مصطفی الهیتی عضو پارلمان عراق
مصطفی الهیتی عضو پارلمان عراق
دکتر مصطفی الهیتی نماینده پارلمان عراق درباره اصرار مالکی برای انتقال ساکنان اشرف به لیبرتی گفت: این موضوع به دخالت سازمان ملل‌متحد نیاز دارد و این سازمان باید با تمام قدرت در این رابطه تلاش کند، این یک مسئولیت انسانی و اخلاقی است، زیرا که ساکنان اشرف دو یا سه روز قبل به این‌جا نیامده‌اند، بلکه سالهای طولانی است که در عراق ساکن می‌باشند و باید که با آنها به‌طور ویژه همکاری کرد. این شیوه رفتار فعلی با آنها درخور و زیبنده حقوق‌بشر و حقوق پناهندگان سیاسی و هم‌چنین شایسته عراقیان نیست، به‌دلیل این‌که موضوع آنها شخصی و فردی نبوده، بلکه آنها به‌صورت یک گروهی در این کشور حضور دارند و شاید نزدیکی آنها به کشور اصلیشان نوعی ویژگی خاصی به‌عنوان پناهندگان در عراق می‌دهد. جامعه بین‌الملل نیز در مقابل آنها مسئول هست.

الهیتی در رابطه با کاهش مساحت زمین اختصاص داده شده به ساکنان اشرف به یک و نیم کیلومتر مربع از کل مساحت لیبرتی گفت: باید مینیمم یک زندگی آزاد و با کرامتی برای این پناهندگان تأمین کرد، این مجاز نیست که بر آنها فشار آورده شود، … رفتار و شیوه‌ای که در حال حاضر بدون دخالت جامعه بین‌المللی و بدون داشتن اصول درستی در پیش گرفته شده است، ممکن است که آن‌جا را برای آنها تبدیل به زندان کند. اجازه ندادن به ساکنان اشرف برای دیدن مکان جدید که به آن‌جا جابجا خواهند شد، به‌مثابه جابه‌جایی اجباری به‌دلیل عدم وجود گزینه دوم می‌باشد، در واقع این یک بحران بزرگی می‌باشد که نیاز به راه‌حل بین‌المللی دارد تا این‌که این موضوع تبدیل به نوعی اجبار در تمامی کارها نشود.

الهیتی گفت: موضع من در این رابطه روشن است، باید جامعه بین‌المللی در این رابطه دخالت بکند تا این‌که تمامی توافقنامه‌های بین‌المللی در رابطه با رعایت حقوق‌بشر و کنوانسیونهای چهارم ژنو محترم شمرده بشوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d270454b-e255-4848-a6da-ac1c120351ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات